حجت الاسلام رحیمیان:

دفاع مقدس باید به الگو تبدیل شود/ دفاع منحصر به نیروهای مسلح نیست

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به جنگ روانی دشمنان انقلاب در 8 ماه دفاع مقدس در فتنه 88، تاکید کرد: در دفاع 8 ماهه سال 88 که دشمنان نظام به راه انداختند، همه‌ی دنیای استکبار در یک جنگ سیاسی و مخملی که در دنیای امروز جایگزین حمله های نظامی شده است در مقابل مردم ایران قرار گرفتند که مردم با پیروی از ولایت فقیه در روز 9 دی در این جنگ پیروز شدند.
کد خبر: ۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱ - 15August 2013

دفاع مقدس باید به الگو تبدیل شود/ دفاع منحصر به نیروهای مسلح نیست

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، چهارمین نشست تخصصی علوم و معارف دفاع مقدس با محوریت دستاوردهای فرهنگی و معنوی دفاع مقدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن رحیمیان نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار سرتیپ پاسدار سید مسعود جزایری معاون فرهنگی و امور تبلیغات دفاعی ستاد کل نیروهای مسلح و جمعی از فرماندهان، مدیران و محققان دفاع مقدس در سالن کنفرانس پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس برگزار شد.

حجت الاسلام رحیمیان در این نشست با اشاره به ضرب المثل "زیره به کرمان بردن است" در خصوص صحبت در میان فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس، اظهار داشت: درباره بعد فرهنگی و معنوی دفاع مقدس ظرفیت های فراوان و کلانی وجود دارد، اما آنچه که به فعلیت رسیده بسیار اندک است و در مسیر استفاده از این ظرفیت ها راه طولانی پیش رو داریم.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به نقش عمیق حضرت امام خمینی (ره) و حضرت امام خامنه ای در احیا و تبیین این محوریت ادامه داد: اگر تمام تمرکز ما در مسائل و محور بررسی ها ولایت فقیه نباشد به مشکل خواهیم خورد. مسئله ولایت یکی از دستاوردهای معنوی است که از تفرق دور شویم و محور همدلی در جامعه اسلامی خواهد بود و و ما هرچه داریم از ولایت است.

وی ضمن بیان سخنی از معمار کبیر انقلاب درباره برکت جنگ و صدور انقلاب در دفاع مقدس، افزود: سخن امام و مقام معظم رهبری فصل الخطاب همهی ما باید باشد و ما در جنگ دوستان و دشمنانمان را شناختیم و این یکی از دستاوردهای اجتماعی و فرهنگی دفاع مقدس است.

رحیمیان تاکید کرد: چهل سال پیش مردم دنیا و حتی مردم ایران تصور نمی کردند بتوان در مقابل ابرقدرت ها ایستاد، ولی امروز باور انقلاب، امام و دفاع مقدس، جزو دستاوردهای فرهنگی و معنوی هشت سال دفاع مقدس است که به مردم غزه و بحرین رسیده تا هیبت آمریکا و اسرائیل را بشکنند. در جنگ حس برادری و وطن دوستی را در یکایک مردمانمان دیدیم و از همه مهم تر استمرار روح انقلاب اسلامی بود که در دفاع مقدس ادامه یافت.

وی دفاع مقدس را جنگ جهانی سوم دانست و بیان داشت: در این 8 سال همهی دنیای کفر یک طرف بود و جمهوری اسلامی ایران غریبانه و تنها، یک طرف حضور داشت.

رحیمیان با اشاره به مقاله ای در خصوص نابرابری جنگ ایران و عراق، تصریح کرد: این نابرابری با وجود سلاح ایمان از بین رفت، همان طور که امام خمینی نیز به این موضوع اشاره کردند که فرهنگ اسلام انقلابی و اسلام ناب محمدی (ص) باعث این مسئله شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران تاکید کرد: مسئله دفاع از انقلاب به وضوح در وصیت نامه های شهدا دیده می شود و در بررسی وصیت نامه شهدا، مهم ترین انگیزه های شهادت طلبی الهام گرفته از مکتب عاشورا و امام حسین، پیروی از ولایت فقیه و مسئله دفاع از اسلام و دفاع از جمهوری اسلام دیده می شود.

وی با اشاره به نقش احیاء کنندگی حضرت امام در خصوص فرهنگ شهادت، ادامه داد: امام این فرهنگ را احیا کرد و در عرصه نظامی "دفاع مقدس" این فرهنگ تثبیت شد.

رحیمیان با اشاره به جنگ روانی دشمنان انقلاب در 8 ماه دفاع مقدس در فتنه 88، تاکید کرد: در دفاع 8 ماهه سال 88 که دشمنان نظام به راه انداختند، همهی دنیای استکبار در یک جنگ سیاسی و مخملی که در دنیای امروز جایگزین حمله های نظامی شده است در مقابل مردم ایران قرار گرفتند که مردم با پیروی از ولایت فقیه در روز 9 دی در این جنگ پیروز شدند.

رحیمیان "بسیج" را یکی از دستاوردهای دفاع مقدس دانست و افزود: مسئله دفاع منحصر به نیروهای مسلح نیست و هر قشری در مقابل دفاع از ارزش ها مسئولیت دارد و شکل گیری بسیج در کنار نیروهای مسلح و برخاسته از تمام اقشار، موید این نکته است.

نماینده مقام معظم رهبری در بنیاد شهید و امور ایثارگران در پایان گفت: دفاع مقدس برای ما الگو سازی کرد و این الگوها باید در جامعه ترویج شده و قهرمان سازی ها می بایست از همین دفاع مقدس و ارزش های فرهنگی و معنوی آن باشد.

در پایان این نشست پس از صحبت های حجت الاسلام والمسلمین رحیمیان، فرصت در اختیار تعدادی از فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قرار گرفت تا بیان نقطه نظراتشان بپردازند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار