سردار یدالله جوانی:

علت اصلی مشکلات امروز منطقه توطئه غرب است / موضع جمهوری اسلامی در قبال حوادث مصر

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه عنوان کرد: غرب به این مسئله می اندیشد که چگونه می توان جلوی روند پیشرفت بیداری اسلامی و هم افزا شدن ظرفیتهای جهان اسلام را گرفت .
کد خبر: ۲۱۱۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۲۹ - 16August 2013

علت اصلی مشکلات امروز منطقه توطئه غرب است / موضع جمهوری اسلامی در قبال حوادث مصر

مشاورعالی نماینده ولی فقیه درسپاه درخصوص تحولات وناآرامی های اخیردرمنطقه ازجمله مصر به خبرنگار دفاع پرس گفت: علت اصلی بحران هایی که در منطقه غرب آسیا و در کشورهای مختلف اسلامی از جمله مصر با آن مواجه هستیم را باید در توطئه های کشورهای غربی و در رأس آن آمریکایی ها مشاهده کرد.
 

سردارجوانی اظهار داشت: آمریکایی ها سالها پیش به این جمع بندی رسیده اند که دوران امپراطوری شان در خاورمیانه یا غرب آسیا پایان یافته و اگر نفوذشان درمنطقه را ازدست بدهند، فروپاشی آنها نزدیک خواهد بود.

وی گفت: بنابراین آمریکایی ها تلاش می کنند جلوی پایان نفوذ خود را به هر قیمتی بگیرند. می توان گفت با بیداری اسلامی در منطقه و با فروپاشی برخی حکومت های  مستبد و دیکتاتور، آمریکایی ها متوجه شدند که روند تحولات غرب آسیا شتاب پیدا کرده واگر چاره اندیشی نکنند درنهایت فروپاشی خودشان را با سرعت بیشتری ملاحظه خواهند کرد. غرب به این مسئله می اندیشد که چگونه می توان جلوی روند پیشرفت بیداری اسلامی و هم افزا شدن ظرفیتهای جهان اسلام را گرفت .

سردار یدالله جوانی در ادامه افزود: یکی از مسائلی که آمریکایی ها، صهیونیستها واروپایی ها متوجه شدند، بسترها و زمینه های اختلافات در داخل این کشورها میان اقشاروطیف های مختلف است؛ بنابراین ما ازمدتها قبل شاهد این واقعیت تلخ هستیم که با حمایت و هدایت های بیرونی، اختلافات در کشورهای اسلامی ازجمله در مصر، بروز و ظهور پیدا کرده است.

سردار جوانی ادامه داد: در مصر پس از ثابت شدن حسنی مبارک و برگزاری یک انتخابات از طریق قانونی، اخوانی ها به قدرت رسیدند اما  کمتر از یکسال شاهد بودیم که با یکسری حرکات خیابانی و حضور جدی ارتش درصحنه، رئیس جمهور قانونی دستگیر وبازداشت و همچنین سران اخوانی ها دستگیر شدند .

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به ماهیت ارتش مصر که یک ارتش کاملا آمریکایی است و نظر به این که افراد این ارتش درغرب و امریکا تربیت و آموزش دیده اند، می بینیم به شکل پیچیده  کودتایی در مصر انجام می گیرد اما کودتایی که از پشتوانه حرکتهای خیابانی و نارضایتی های مدنی برخوردار است. امروز با مدل جدیدی از بحران آفرینی در کشورهای اسلامی از جمله مصر مواجه هستیم.

سردار جوانی تأکید کرد: فکر می کنم همان طور که در سوریه ما با بحرانی روبروهستیم که عقبه و دست اندرکاران اصلی اش خارج از مرزهای سوریه هستند، درعراق نیز با بحران وناامنی روبرو هستیم که طراحان اصلی اش خارج از مرزهای عراق به فکر تاآرام کردن این کشورند. به خوبی می بینیم دشمن دنیای اسلام با استفاده از زمینه ها و بسترهای داخلی، مصری ها را درمقابل هم قرار داده اند و این اتفاق تلخ روزچهارشنبه در مصر رقم خورد و تعداد زیادی از هواداران محمد مرسی کشته شدند و به نظر می رسد مصر وارد فضای  جدیدی شده است.

سردار جوانی خاطرنشان کرد: تصور می شود راهکار عبور از چنین بحرانی در مصر توجه به نکات راهبردی است که مقام معظم رهبری در فرمایشات خود در خطبه های عید سعید فطر بیان داشتند.

وی افزود: مقام معظم رهبری چنین حوادثی را در مصر پیش بینی کرده بودند و البته ایشان رهبران، نخبگان وخردمندان  جامعه مصر را به هوشیاری در مقابل دسیسه های غرب دعوت کردند.

سردارجوانی خاطرنشان کرد: بدون شک تا زمانی که یک حرکت فراگیر و جدی را از سوی رهبران دینی ، سیاسی، نخبگان و چهره های برجسته و مستقل مصری شاهد نباشیم، قطعا این بحران در مصر استمرار می یابد و می تواند مشکلات جدی تری را در این کشور ایجاد کند.

وی موضع جمهوری اسلامی در تحولات اخیر مصر را در راستای بیانیه وزارت امورخارجه عنوان کرد و گفت: بیانات ارزشمند مقام معظم رهبری درحقیقت بیان کننده موضع جمهوری اسلامی در مقابل تحولات اخیر مصر است.

سردار جوانی یادآور شد: آنچه که جمهوری اسلامی در مقابل حوادث مصراعلام کرد، این است که تحولات در مصر را دشمنان ایجاد کرده و سودش را نیز دشمنان می برند و این به ضرر ملت مصر و به ضرر آینده این کشور خواهد بود از این رو مردم و حکومت مصر باید هوشمند باشد و بازی سیاستمداران دغل غربی خصوصا در راس آنها آمریکایی ها را نخورند.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: امروز متأسفانه در داخل مصر، غفلت هایی در طیف های گوناگون واحزاب سیاسی وجود دارد و درواقع رویارویی مصری ها با یکدیگر، تنها منافعش برای بیگانگان، صهیونیستها، غربی ها وآمریکایی ها خواهد بود.

 

نظر شما
پربیننده ها