تاکید شریعتمداری بر تلاش دولت در تطبیق تصمیمات سفرهای استانی با برنامه‌ریزی‌های ملی

معاون اجرایی رییس جمهور گفت: تلاش کرده‌ایم سفرهای کاروان تدبیر و امید به هیچ وجه تعارض و تضادی با برنامه‌ریزی‌های ملی و منطقه‌ای کشور نداشته باشد.
کد خبر: ۲۱۱۲۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ - 01November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، «محمد شریعتمداری» روز (سه شنبه) در نشست با جمعی از متنفذین و نخبگان استان البرز که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، با تاکید بر تلاش دولت در اخذ تصمیمات سفرها در چهارچوب برنامه ریزی جاری کشور اظهار داشت: زیرا معتقدیم نظام برنامه ریزی کشور جامع و جایگاه آن مهم است.

وی افزود: سفرهای کاروان تدبیر و امید به استان ها و مناطق گوناگون کشور در این دولت تغییرات قابل ملاحظه ای در مقایسه با سایر دوره ها داشته است به گونه ای که تلاش شده این سفرها با برنامه ریزی و ایجاد زیر ساخت های مناسب منجر به تصمیمات موفقی برای مناطق گوناگون کشور شود بنابراین پیش از هر سفر اقدامات قابل ملاحظه ای انجام می شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه اتخاذ تصمیمات مبتنی بر نیازهای واقعی جامعه یکی از ویژگی های مهم سفرهای استانی است، اظهار داشت:‌ پیش از هر سفر دو نظرسنجی مستقل از مردم شریف استانها انجام می دهیم که درباره البرز نیز انجام شده است؛ در این نظر سنجی ها از مردم درباره مشکلات استان به ترتیب الویت و اهمیت، نقاط ضعف و قوت دولت، در سطوح مدیریت استانی و مدیریت ملی سوال می شود که البته پاسخ های مردم بسیار ارزشمند، روشنگر و راهگشاست.

وی پس از اشتغال، توجه به زیرساخت های مناسب برای توسعه استان و ترافیک به عنوان موضوعات مهم موردتوجه مردم استان البرز یاد کرد و گفت: مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست جمهوری نیز پیش از هر سفر با اساتید دانشگاههای استان ارتباط برقرار می کند و با تشکیل چند کارگروه، موضوعات استان را در حوزه های مختلف اقتصادی ، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی بررسی و گزارشی را با عنوان 'مسئله شناسی راهبردی توسعه استان' تهیه می کند.

شریعتمداری بیان کرد: بر اساس این گزارش اساتید دانشگاه درباره مجموعه پروژه ها و طرح های در دست اجرای استان که قرابت بیشتری با یافته های گزارش مسئله شناسی راهبردی توسعه استان دارد اظهارنظر می کنند و به ما می گویند که چه پروژه هایی در اولویت قرار بگیرد و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز با توجه به نظرات مردم وگزارشات دریافتی و نتایج جلسات چهارجانبه ای که معاونت اجرایی برگزار می کند در جلسه نهایی سفر با حضور آقای رییس جمهور پیشنهادات خود را در مورد پروژه ها مطرح کند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با تاکید بر اینکه سفرهای استانی دولت تدبیر و امید پروژه محور و مصوبه محور نیست، گفت: تلاش می شود از نظرات مردم، نخبگان و متنفذین و دیگر بررسی های صورت گرفته در هر سفر، گزارشات دقیق و مناسبی تهیه و برای استان ها در تنظیم برنامه ششم توسعه استفاده حداگثری شود.

شریعتمداری با اشاره به بررسی پروژه های استان البرز در جلسه ای با حضور 70 دستگاه اجرایی کشور تصریح کرد: در این جلسه با توضیحات استاندار درباره ظرفیت های توسعه ای استان، بنیادها، نهادها و تعاونی ها، صندوق های بازنشستگی کشوری و لشگری و بانک های خصوصی و دولتی درجریان پتانسیل های استان قرار می گیرند و تعهداتی را برای انجام پروژه ها ی گوناگون استان می پذیرند که این امر موجب شتابان تر شدن روند توسعه استان ها و کاهش اتکا توسعه مناطق به منابع بودجه عمومی و افزایش این اتکا به منابع خارج از بودجه عمومی و غیر دولتی می شود.

معاون اجرایی رییس جمهوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه استان البرز به تهران شباهت های بسیاری دارد و از اقوام و فرهنگ های گوناگون به این شهر پیوستند، گفت: آذری ها، لرها و کردها و اقوام و اقلیت های دیگر کشور درصد بسیاری از جمعیت استان البرز را تشکیل می دهند و رنگین کمانی از اقوام و مذاهب و زبان ها در این استان هستند که این موضوع پیوندی را با همه نقاط کشور ایجاد می کند.

معاون اجرایی رییس جمهوری با بیان اینکه البرز دارای سابقه تاریخی و تمدنی طولانی است، گفت: آثار تمدن هخامنشیان در این استان وجود دارد. با توجه به موقعیت مهم جغرافیایی، این استان در دوران صفویه و قاجاریه مسیر تردد و عبور و مرور و از شاهراه های اصلی بوده است و امروز نیز یکی مهمترین مسیرهای هفده استان کشور به مرکز است.

وی همچنین از ظرفیتهای گردشگری طبیعی استان کوه رودخانه زیبا، سدها و پیستهای اسکی به عنوان یکی دیگر دارایی های این استان صنعتی با حدود سه هزار و 500واحد کوچک و بزرگ صنعتی یاد کرد.
 
استان البرز، آخرین مقصد کاروان تدبیر و امید در نخستین دور سفرهای استانی رئیس جمهوری و هیات دولت است.


نظر شما
پربیننده ها