صالحی امیری:

رفع دغدغه‌های «مقام معظم رهبری» در عرصه فرهنگ از اولویت‌های من است

وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: رفع دغدغه‌های «مقام معظم رهبری» و مراجع عظام در عرصه فرهنگ و ایجاد شرایط مساعد برای شکوفایی و خلاقیت اصحاب فرهنگ و هنر در بستری امن و باثبات و توام با آرامش، از اولویت‌های من در این وزارتخانه خواهد بود.
کد خبر: ۲۱۱۲۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۵ - 01November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سیدرضا صالحی امیری»، وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی  پس از رای اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در عهده داری مسئولیت جدید خود به عنوان وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی به شرح زیر صادر کرد:

«به نام خداوند جان و خرد

اکنون که با رای اکثریت نمایندگان شریف ملت بزرگ ایران در مجلس شورای اسلامی، مسئولیت خطیر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را عهده دار شده ام، به پیشگاه حضرت احدیت سجده شکر به جا می آورم که توفیق خدمتگزاری در نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت زعامت رهبر معظم انقلاب اسلامی و همکاری افزونتر با دولت یازدهم را بر من ارزانی داشت.

از ریاست محترم مجلس شورای اسلامی و هیئت رئیسه محترم مجلس در اداره همراه با نظم و آرامش جلسه امروز و تمامی نمایندگان ملت که در فرآیند ترمیم کابینه، مجدانه و موشکافانه به بررسی صلاحیت وزرا پرداختند صمیمانه قدردانی می کنم. بویژه عزیزانی که در موافقت یا مخالفت با وزرای پیشنهادی سخن گفتند و جلوه زیبایی از مردمسالاری دینی را به تصویر کشیدند. از رییس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی که حقیر را شایسته خدمت به اصحاب فرهنگ و هنر و ادب و اندیشه و قلم تشخیص دادند و دولتمردانی که با راهنمایی ها و حمایت هایشان همراهی ام نمودند، سپاسگزارم.

به اصحاب رسانه و خبرنگاران عزیزی که در پوشش و انعکاس جلسه امروز متحمل زحمات بسیاری شدند، بویژه صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران که با پخش زنده جلسات امروز مردم آگاه کشورمان را در جریان مذاکرات و سخنان نمایندگان و وزرا قرار داد تشکر می کنم و امیدوارم در کسوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مدافع حقوق اصحاب رسانه باشم و با فراهم آوردن جریان آزاد اطلاع رسانی در چارچوب قانون قدم مهمی در این مسیر بردارم. از روحانیت معزز، جامعه دینی و قرآنی، هنرمندان، نویسندگان، نخبگان و فرهیختگانی که در روزهای اخیر با اعلام حمایت، این حقیر را مشمول عنایت خویش قرار دادند، سپاسگزارم.

رفع دغدغه های مقام معظم رهبری و مراجع عظام در عرصه فرهنگ و ایجاد شرایط مساعد برای شکوفایی و خلاقیت اصحاب فرهنگ و هنر در بستری امن و باثبات و توام با آرامش، از اولویت های من در این وزارتخانه خواهد بود.

رجاء واثق دارم که با همراهی نهادهای فرهنگی، دینی و آموزشی، همکاری و پشتیبانی همکاران خدوم و فرهنگ مدار وزارتخانه و سازمان های تابعه و مشارکت همه اصحاب فرهنگ و هنر این مهم محقق خواهد شد.

سیدرضا صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی».

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار