امام جمعه ایلام:

امنیت مرز مهران برای تردد زائران مطلوب است

امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه امنیت مرز مهران برای تردد زائران مطلوب است، گفت: استان ایلام 420 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد ولی در سایه هوشیاری و رشادت های نیروهای مسلح تاکنون اجازه کوچکترین تحرک مذبوحانه ای به گروه های تروریستی و تکفیری در مرزهای این استان داده نشده است.
کد خبر: ۲۱۱۲۶۰
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۲ - 02November 2016

به گزارش دفاع پرس از ایلام، حجت الاسلام و المسلمین محمدنقی لطفی شامگاه سه شنبه در دیدار فرمانده نیروی انتظامی اظهار داشت: امنیت پایدار، ثبات سیاسی و احساس آرامشی که عموم مردم مشاهده می کنند بخش قابل توجهی از آن مرهون تلاش های مخلصانه مجموعه ناجاست که امروز باعث شده امنیت ایران اسلامی در منطقه و جهان مثال زدنی باشد.

وی افزود: وجود عناصر مومن و متدین در نیروی انتظامی باعث شد نیروهای ناجا در 2 بعد داخلی و خارجی در تامین امنیت و برخورد با مخلان نظم عمومی عملکرد درخشانی از خود به نمایش بگذارند.

امام جمعه ایلام تاکید کرد: یکی از ماموریت های سال های اخیر ناجا تامین نظم و امنیت زائران شرکت کننده در آیین اربعین حسینی است که نیروهای انتظامی در یگان های مختلف تاکنون از این آزمون سربلند بیرون آمده اند.

حجت الاسلام لطفی اهمیت مرز بین المللی مهران را با توجه به نزدیکی به شهرهای مذهبی عراق و امنیت مطلوب آن برای تردد زائران در مراسم اربعین مورد تاکید قرار داد و یادآور شد: سال گذشته در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی حدود 60 هزار نفر از این مرز به عراق عزیمت کردند که این تعداد در سال جاری با افزایش سه برابری به حدود 200 هزار نفر رسید.

وی اضافه کرد: استان ایلام 420 کیلومتر با کشور عراق مرز دارد ولی در سایه هوشیاری و رشادت های نیروهای مسلح تاکنون اجازه کوچکترین تحرک مذبوحانه ای به گروه های تروریستی و تکفیری در مرزهای این استان داده نشده است.

امام جمعه ایلام یکی از مشکلات سال های گذشته در ایام اربعین را حضور تعداد کثیری از اتباع سایر کشورها که بدون روادید به مرز مراجعه کرده بودند، دانست و گفت: امیدواریم با تقسیم بندی که امسال صورت گرفته و نظارت از مبدا خللی در تردد زائران ایجاد نشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها