جدیدترین تحولات میدانی سوریه

عملیات گسترده ارتش سوریه در شمال حلب/ تداوم آتش‌بس در کوی الوعر حمص

منابع خبری سوری در حالی از عملیات گسترده ارتش سوریه در ریف شمالی حلب خبر می‌دهند که از کوی الوعر حمص نیز گزارش شده آتش‌بس بین نیروهای ارتش سوریه با گروه‌های مسلح در این منطقه همچنان ادامه دارد.
کد خبر: ۲۱۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲ - 08June 2014

عملیات گسترده ارتش سوریه در شمال حلب/ تداوم آتش‌بس در کوی الوعر حمص

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، عملیاتهای ارتش سوریه در مناطق و محورهای مختلف میدانی سوریه جهت رویارویی با گروههای مسلح تروریستی امروز یکشنبه نیز ادامه یافت.

ادامه عملیات ارتش در ریف شمالی حلب

یگانهای ارتش سوریه به عملیاتهای خود در ریف شمالی حلب و به طور مشخص در شهرکها و روستاها و مناطق قبتان الجبل، دیر جمال، الحره، الشیخ مقصود، بنی زید، العویجه، هنانو، الانذارات، بلاس، حیلان و الراشدین امروز نیز ادامه دادند.

همچنین نیروهای ارتش سوریه موفق به پیشروی در محور بخش قدیمی شهر حلب پس از درگیریهای شدید و سخت با گروههای مسلح شدند تا همزمان با آن توپخانه ارتش سوریه نیز مقرها و مواضع گروههای مسلح در بستان الباشا و صلاح الدین هدف قرار دهند.

تکذیب خبر تسلط گروههای مسلح بر مسجد جامع ملیحه

اما از شهرک «ملیحه» در ریف دمشق خبر میرسد که درگیریهای شدید و سختی بین ارتش و گروههای مسلح در جریان است و نیروهای ارتش سوریه تلاشهای گروههای مسلح برای بازپسگیری نقاطی که از دست داده بودند را ناکام ساختند تا دراثر آن ۳۵ تروریست کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شوند.

از سوی دیگر یک منبع میدانی سوری خبرهای منتشره درباره تسلط گروههای مسلح بر مسجد «الدالاتی» در ملیحه را رد کرد.

در غوطه شرقی دمشق نیز ارتش سوریه یک کاروان گروههای مسلح را در منطقه ملتحق الجنوبی و درنزدیکی پل الکباس هدف قرار داد و مقرهای این گروهها در دو منطقه عربین و زملکا و کفر بطنا را منهدم کرد.

تداوم آتشبس الوعر

منابع محلی در استان حمص تاکید کردند که مذاکرات میان نیروهای ارتش سوریه با گروههای مسلح مستقر در کوی «الوعر» حمص همچنان ادامه داشته و خبرهای درز یافته به بیرون از دستیابی به توافق نهایی در این کوی حکایت دارد.

این منابع تاکید کردند که آنچه هماکنون به مانعی بر سر راه مذاکرات تبدیل شده، آن است که گروههای مسلح در این کوی وابسته به یک منبع نیستند و میان آنها درباره توافق نهایی اختلاف نظر وجود دارد.

آنان افزودند: خروج عناصر مسلح از الوعر و یا تسلیم شدن آنها و بازگشت اهالی به منطقه و تامین امنیت آن توسط نیروهای ارتش سوریه از جمله بندهای این توافقنامه است.

همچنین از حمص خبر میرسد که یگانهای ارتش سوریه حملات گروههای مسلح برای نفوذ به مناطق تلبیسه، رستن، جبورین،ام شرشوح و کفرنان در ریف شرقی حمص را برای سومین بار دفع کردند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار