موانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید رفع شود

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر رفع موانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، شکاف میان نسل جوان و نسل دفاع مقدس را از مهمترین این موانع عنوان کرد.
کد خبر: ۲۱۱۴۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۹ - 03November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمد رضا صالحی در همایش ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بجنورد اظهار داشت: نبود شناخت صحیح و کافی نسل جدید از ایثار و فداکاری شهیدان و جانبازان که به واسطه شکاف نسل جوان امروز با نسل دوران دفاع مقدس بوجود امده است، باید رفع شود و همه ما در انتقال این فرهنگ و آموزه ها به نسل های بعد مسئولیم.
 
وی جنگ نرم و تهاجم فرهنگی را از موارد دیگری عنوان کرد که مانع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه می شود.
 
استاندار خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: وجود دغدغه های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی شخصی و اولویت دادن مسایل فردی به مسایل اجتماعی نیز مانع از این می شود که افراد به فرهنگ ایثار و شهادت اهمیت دهند و آن را در جامعه ترویج کنند، بنابر این توجه به مسایل اجتماعی  باید در جامعه فرهنگ سازی  شود به طوری که منافع عمومی و ملی بر منافع فردی اولویت یابد.
 
صالحی استفاده از زبان مناسب در معرفی الگوهای عملی ایثار و شهادت را یکی از راه های مهم ترویج این فرهنگ در جامعه نام برد و افزود: نیازمند برقراری ارتباط مناسب خانواده ها با نهاد های فرهنگی و مذهبی هستیم که موجب تقویت باورهای دینی و هم افزایی بیشتر در جامعه می شود.
 
وی شهیدان را از زنده نگه داشتن یاد و خاطره آن ها و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بی نیاز عنوان کرد و در این باره اذعان داشت: این ما هستیم که برای ادامه مسیر زندگی به راه و سیره شهیدان و مکتب آن ها نیازمندیم.
 
مشاور وزیر کشور و مسئول هماهنگی امور ایثارگران وزارت کشور نیز در این همایش که با حضور رابطین امور ایثارگری دستگاه های اجرایی برگزار شد، اظهار داشت: ارائه خدمات مناسب و رفع حداقل نیازهای ایثارگران نیازمند عزم عمومی و ملی است.
 
غلامرضا یاوند عباسی رسیدگی به ایثارگران دستگاه اجرایی، رسیدگی به امور مراجعه کنندگان به آن دستگاه و همچنین رسیدگی به فعالیت های مرتبط با ایثارگری و شهادت که توسط فعالان این عرصه در دستگاه های اجرایی پیگیری می شود را سه وظیفه اصلی و مهم رابطین امور ایثارگری دستگاه های اجرایی عنوان کرد.
 
وی بر توجه بیشتر به مناسب سازی معابر و اماکن عمومی برای جانبازان و معلولان تاکید کرد و در این خصوص گفت: مناسب سازی یک حق برای جانبازان، ایثارگران و معلولان جامعه است و شرایط عمومی در هر جامعه باید به گونه ای باشد که آن ها به راحتی بتوانند در جامعه زندگی کنند.
 
عباسی دیدار و ملاقات مدیران استان با خانواده های ایثارگران را نیز مورد تاکید قرار داد و از رابطین امور ایثارگری در دستگاه های اجرایی خواست تا با تهیه تقویم بازدید از خانواده های ایثار گران، زمینه دیدار مدیران دستگاه های اجرایی را در هر ماه حداقل یک بار فراهم آورند.
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار