سردار سلامی در راهپیمایی یوم الله 13 آبان:

آمریکا اگر به تعهداتش عمل نکند، سانتریفیوژهای غیرفعال را فعال می‌کنیم

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آمریکا دیگر قدرت اول جهان نیست و اراده سیاسی آنها نمی‌تواند تحولات سیاسی و نظامی را در جهان اسلام مدیریت کند، گفت: آمریکایی‌ها اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند، ما برجام را به موزه می‌فرستیم و سانتریفیوژهای غیرفعال را مجدداً فعال خواهیم کرد.
کد خبر: ۲۱۱۴۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ - 03November 2016
آمریکا دیگر قدرت اول جهان نیست
 به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، صبح امروز سردار سرتیپ «حسین سلامی» جانشین فرمانده کل سپاه در جمع راهپیمایان 13 آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی به سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: آمریکا 38 سال است، یک رویارویی بزرگ با ملت ایران را آغاز کرده و این از واقعیت‌های تلخ است.

وی ادامه داد: آمریکا دیگر قدرت اول جهان نیست و اراده سیاسی آنها نمی‌تواند تحولات سیاسی و نظامی را در جهان اسلام مدیریت کند.

سردار سلامی با بیان اینکه آمریکا با 70 میلیون انسان زیر خط فقر است، گفت: این نشان از زوال اقتصادی جامعه آمریکا دارد. ملت ایران اراده کرده به هیچ قدرتی باج ندهد.

 سردار سلامی با اشاره به آغاز فروپاشی نظام آمریکا تصریح کرد: از هر زاویه‌ای که به آمریکا نگاه می‌کنیم، بحران‌هایی را می‌بینیم که آغاز زوال این تمدن را نشان می‌دهد. هرگاه قدرت‌های بزرگ بیش از حد گسترش می‌یابند، فرو می‌پاشند.

جانشین فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه مبارزه ما با آمریکا ادامه خواهد یافت، بیان داشت: به درجه‌ای از قدرت رسیده ایم که هم دارای یک رهبر و ملت بزرگ و هم سیستم دفاعی و بازدارنده بزرگ هستیم.

وی افزود: برای تحقق آرمان‌هایمان در کشورهای اسلامی و ایران هیچ نقطه توقف و خط قرمزی نمی‌شناسیم.

سردار سلامی تصریح کرد: امنیت امروز ما به جهان اسلامی گره خورده و همه ما سرنشینان یک کشتی هستیم. اگر در سوریه، لبنان و یمن برای پیروزی مسلمانان کمک نکنیم، آمریکایی‌ها مسلمانان را از یکدیگر جدا می‌کنند و با هر عضو جدا شده فاجعه می‌آفرینند.

جانشین فرمانده کل سپاه عنوان کرد: آمریکایی‌ها اگر به تعهداتشان در برجام عمل نکنند، ما برجام را به موزه می‌فرستیم و سانتریفیوژهای غیرفعال را مجدد فعال خواهیم کرد.
 
وی با اشاره به مداخله آمریکا در دیگر کشورها که به بهانه دموکراسی انجام داده، ادامه داد: آمریکا برای پیشبرد اهداف خود که در قالب دموکراسی آمریکایی صورت می‌گیرد، با کودتا و اقدام نظامی سعی در رسیدن به اهداف خود دارد که نمونه تاریخی آن انجام کودتای 28 مرداد در ایران است. 
 
سردار سلامی تصریح کرد: تاکنون هشت میلیون انسان در سطح جهان مستقیما در اثر مداخلات مستقیم نظامیان آمریکا کشته شدند و این در حالی است که آنها دایم دم از مبارزه با تروریسم می‌زنند، اما همه گروه‌های تروریستی عالم از جمله تروریست‌های تکفیری که امروز آتش فرقه‌های خونین را در جهان اسلام برافروخته‌اند، زادگاه تولد سیاسی آنها آمریکاست.

وی اظهار داشت: آمریکا در شرایطی دم از صلح می‌زند که سلاح‌های آنها توسط ارتش سعودی، یک ملت به نام یمن را شبانه زیر آوارها دفن می‌کند و علاوه براین تاکنون 100 قطعنامه را برای کشورهای در حال توسعه و محکوم ساختن جنایات رژیم صهیونیستی، وتو کرده است.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: آنها دم از خلع سلاح اتمی می‌زنند ولی خودشان در تاریخ‌های ششم و هفتم اوت 1945 دو شهر هیروشیما و ناکازاکی را در آتش جهنم بمب‌ها خود ذوب کردند.

وی تاکید کرد: ملت ایران به عنوان حادثه استثنایی قرن بیستم، توانست بزرگترین شکست سیاسی و راهبردی را به بزرگترین قدرت سیاسی و نظامی جهان یعنی آمریکا، تحمیل کند و نظم آمریکایی را در دنیا با چالش مواجه سازد و حتی توازن ژئوپلوتیک آنها را بر هم بزند و ادبیاتی جدید در جهان ایجاد کند.
 
سردار سلامی در ادامه عنوان کرد: پیام انقلاب اسلامی در ایران این بود که یک ملت می‌تواند در فضای نابرابر سیاسی، اقتصادی و نظامی، در برابر یک قدرت جهانی مقاومت کند و او را مجبور به قبول شکست جهانی کند.

وی افزود: آمریکایی‌ها و متحدانش و نظام سلطه احساس کردند، هندسه جدیدی از قدرت در جهان درحال شکل گیری است که یک ضلع آن ایران بود؛ این ضلع در حال قد کشیدن، تنگ کردن فضای سیاسی حیات آنها و متحدانش در جهان اسلام است.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه از اولین روزهای پیروزی انقلاب یک رویارویی مستقیم میان ملت ایران و توسعه طلبی آمریکا شکل گرفت، اظهار داشت: فرزندان این ملت توانستند در یک میدان و جنگ هشت ساله با تقدیم بیش از 200 هزار شهید، برای اولین بار در تاریخ ملت‌ها در برابر استعمارگران، این حقیقت درخشان را در جهان اسلام نمایان سازند که دیگر سرزمین های اسلامی میدان فتح و سلطه‌طلبی آمریکا و هیچ قدرت بیگانه ای نیست.

وی همچنین بیان داشت: جنگ و دفاع مقدس با درخشش ملت ایران باعث شد تا خیالبافی دشمنان زیر چکمه های ملت ایران دفن شود و ملت ایران قد کشد و پر آوازه و شکست ناپذیر تلقی شود.
 
 سردار سلامی تصریح کرد: توطئه های آمریکا از اقدامات تجزیه طلبانه تا کودتا علیه ملت ایران ادامه یافت و هم زمان قدرت ملت ایران افزایش یافت به نحوی که با نفوذ آرمان های انقلاب اسلامی در دیگر کشورهای مسلمان، جبهه مقابل استکبار وسیع تر شد لذا آنها تهاجم فرهنگی را برای تسخیر فضای ذهن و قلب جوانان ایران آغاز کردند و می خواستند جامعه را از نماز و مسجد و اسلام، دور سازند اما جوانان کشورمان در پرتو هدایت های رهبرشان توانستند این آرزوی آنها را تا گورستان دفن آرزوهایشان بدرقه سازند.

وی افزود: به همین علت آمریکایی ها به فتنه داخلی روی آوردند و می خواستند عزت یک ملت بزرگ را با فتنه داخلی تمام کنند اما حرکت عاشورایی مردم در 9 دی تیر خلاص را بر قلب و ذهن دشمن زد لذا در اینجا هم با شکست، صحنه داخلی ملت ایران را ترک کرد.

موشک های ایران موجب رعب و وحشت دشمن شده است

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران سپس با تاکید بر اینکه امروز علی رغم ترور دانشمندان و محاصره علمی، فرزندان این ملت توانستند ایران را آسمانی کنند و علاوه بر پرتاب ماهواره، موشک هایی ساختند که قلب فضا را می شکافد و موجب رعب و رعشه دشمن می شوند.

وی با بیان اینکه شعاع انقلاب ایران تا شمال آفریقا و شرق مدیترانه پیش رفته، اضافه کرد: امروز که رژیم صدام در عراق توسط آمریکا سقوط کرده، بهره برداری آن را ایران می برد و حتی در افغانستان نیز که آمریکا هزینه کرد، در اینجا نیز ایران بهره آنرا می برد در صورتی در گذشته دیگر کشورها هزینه می کردند ولی آمریکا بهره آن را می برد.

غلبه میدانی در سوریه با ایران است

سردار سلامی به تحولات سوریه نیز اشاره کرد و گفت: آمریکا در سوریه نیز گرفتار ابهام در راهبردهایش است به همین خاطر دچار بی عملی و سرگردانی شدند و هیچ راهی هم برای خروج از این وضعیت ندارند چون غلبه میدانی با ایران است.

وی در ادامه عنوان کرد: ابتکار عمل میدانی و سیاست ما در یمن، بحرین، عراق، سوریه و لبنان با انقلاب اسلامی ایران است و این یعنی تحمیل اراده ایران به آمریکا.

اراده سیاسی آمریکا نمی تواند تحولات جهان اسلام را مدیرت کند

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه ما امروز صاحب قدرت میدان و نفوذ در جهان اسلام هستیم، اضافه کرد: اکنون جهان اسلام بیدار شده و انرژی آنها علیه استکبار به هم پیوسته شده است اما در مقابل آمریکا با بحران های بزرگی مواجه است که باعث شده دیگر قدرت اول جهان نباشد و اراده سیاسی آنها نیز نمی تواند تحولات سیاسی و نظامی را در جهان اسلام، مدیرت کند.

وی با تاکید بر اینکه ماشین نظامی آمریکا فاقد سوخت برای به حرکت درآوردن چرخ های آن است، تصریح کرد: ما امروز با رودخانه ها و نهرهایی از پیوستن جوانان به جبهه مقاومت اسلامی توانستیم تهدید صهیونیست ها و آمریکایی ها را بی اعتبار سازیم.

افزایش قدرت ما توقف ناپذیر است

سردار سلامی رویارویی نیروی دریایی سپاه و تفنگداران دریایی آمریکا که منجر به اسارت نیروهای آمریکایی شد را نمونه ای از ضعف نظامیان آمریکایی در مواجهه با رزمندگان کشورمان دانست و افزود: انتخاب گزینه نظامی از سوی آمریکا علیه ایران، چیزی جز آرزوی باطل شده و یک هوس ناممکن نیست لذا ما از این بابت نگران نیستیم چون می توانیم در هر کجای جهان که باشیم حوزه حیاتی دشمنان را در صورت تجاوز به کشورمان، به شدت تخریب کنیم؛ بنابراین اعلام می کنم که ما هر روز در حال افزایش قدرت خود هستیم و این هم توقف ناپذیر است.

وی در ادامه با بیان اینکه برجام معیار و محکی بر نمایش شخصیت آمریکا در جوامع بین المللی است، تاکید کرد: ایران سرزمین مردمانی است که اراده کردند در پرتو اسلام و انقلاب با شکوه خود، به هیچ قدرت بیگانه ای باج ندهند.

جانشین فرمانده کل سپاه اضافه کرد: البته تعهدات ما در برجام یک سویه نیست و صبر ملت ایران نیز بی انتها نیست؛ ما انتظار داریم مقامات امریکایی لنز و عینک دوران جنگ سرد را کنار بگذارند و با عینکی جدید واقعیات جهان و ایران را نگاه کنند.

وی اظهار داشت: آمریکایی ها در مدت 38 سال اخیر دیدند که حرف ملت ایران یکی است؛ ملت ایران گاهی اول عمل می کند بعد حرف می زند لذا این آزموده را دوباره نیازمایید و عاقلانه فکر کنید زیرا ما حقوق خود را تا آخرین لحظه تعقیب می کنیم.

هرگز میدان جهاد و دفاع از و دیگر ملل مسلمان را ترک نخواهیم کرد

سردار سلامی سپس گفت: من به آمریکایی ها اعلام می کنم دولت ایران فقط در برابر آنها متعهد نیست زیرا در مقابل مردم ایران نیز متعهد است و این تعهد هم تعهدی ذاتی، عمیق، مستحکم و ریشه دار است.

وی بیان داشت: رئیس جمهور کشورمان تعهد دارد که اگر شما به تعهدات تان عمل نکنید، برجام را از اعتبار ساقط خواهد کرد و چرخه انرژی هسته ای مجدد در این کشور به صورت کامل به چرخش در می آید.

جانشین فرمانده کل سپاه در خصوص تلاش برای مهار توان موشکی ایران توسط آمریکایی ها هم بیان داشت: در این رابطه به آنها سفارش می کنیم چنین سخنانی را مطرح نکنند زیرا اراده ما به گونه ای است که هر گاه دشمنان بر نقطه ای از توانمندی های کشورمان متمرکز می شوند، متوجه می شویم که آن نقطه، نقطه قدرت حقیقی و واقعی ما است پس بر تقویت بیشتر آن تلاش می کنیم.

وی در پایان عنوان کرد: ما بر احقاق حقوق حقه خود مصمم هستیم و تا از بین بردن ادبیات تهدید در ذهن و دل دشمنان مان مسیر جهاد را ترک نمی کنیم؛ بنابراین ما هرگز میدان جهاد و دفاع از شرف و کرامت و عزت ملت بزرگ ایران و دیگر ملل مسلمان عالم را ترک نخواهیم کرد.

انتهای پیام/231

نظر شما
پربیننده ها