تولید اشتغال و سرمایه گامي مهم در تحقق شعار سال است

رئیس کارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج حقوق دانان خراسان جنوبی گفت: باید مشکلات اقتصادی حل شود که شعار سال تحقق یابد اگر تولید اشتغال و تولید سرمایه دچار مشکل شود به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید واین امر سبب شیوء جرم خواهد شد.
کد خبر: ۲۱۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۴ - 04November 2016

به گزارش دفاع پرس از خراسان جنوبي، محمد حسین قبولی در بازدید مشاورین و وکلای دادگستری استان و بیرجند از شهرک صنعتی بیرجند که با همت بسیج مهندسین و بسیج حقوق دانان برگزار شد با گرامیداشت روز جهانی استکبار ستیزی اظهارداشت: در روزی قرار داریم که در آن سه رویداد مهم تبعید امام خمینی(ره)به ترکیه، تسخیر لانه جاسوسی امریکا و حمله ماموران رژیم شاه به دانش اموزان رخ داده است.

قائم مقام دادگستری کل استان خراسان جنوبی گفت: 13آبان روز نماد استکبار ستیزی است و اثبات مي کند هیچ گاه حق با ظلم با همدیگر سازش ندارند.

وی با بیان اینکه هدف بزرگ انقلاب اسلامی پایه ریزی تمدن بزرگ اسلامی است، گفت: تمدن اسلامی دو جنبه سخت افزاری و نرم افزاری دارد.

قبولی ادامه داد: جنبه سخت افزاری تولید علم افتخاری است که باید همه سعی کنیم در این زمینه تلاش خود را انجام دهیم و امروزه کسانی می توانند حرف خود را بزنند که تولید علم و ثروت انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ما از هدف و سبک زندگی اسلامی و سنت اصیل خود مان فاصله گرفتیم عنوان کرد: مسئولین ما باید آن قدر با تقوی، منزه و پاک باشند تا مشکلات کمتری در جامعه نداشته باشیم.

قبولی با اشاره به مشکلاتی که مسئولین شرکت ها و کارگاه های شهرک صنعتی در این جلسه مرطح کردند گفت:مشکلاتی که مسئولین این کارگاه ها و شرکت ها گفتند در سلامت جامعه تاثیر و کمک به پیشرفت جامعه و تولید ثروت دارد.

رئیس کارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج حقوق دانان خراسان جنوبی با اشاره به شعار سال از سوی امام خامنه ای(حفظه الله) گفت: باید مشکلات اقتصادی حل شود که شعار سال تحقق یابد اگر تولید اشتغال و تولید سرمایه دچار مشکل شود به اهداف مورد نظر نخواهیم رسید واین امر سبب شیوء جرم خواهد شد.

وی با بیان اینکه برخی مسائل در اختیار ما قرار دارد، گفت: مشکلات مالیاتی، اداره تامین اجتماعی و بانک ها به ما نسبت زیادی ندارد.

قبولی با بیان اینکه این جلسه سعی بر این است تا مشکلات حقوقی افراد که با دادگستری است حل شود، عنوان کرد: مشکلات بانکی در قرارداد مدنی بین بانک و طرف مقابل است و دادگاه ها مجبورند بر اساس قراردادها کار کنند.

وی با بیان اینکه نحوه محاسبه سود یا جریمه قراردادها نباید بر اساس قوانین عامره باشند، گفت: مهمترین مشکلاتی که در این خصوص وجو دارد این است که از مشاوره های حقوقی استفاده نمی شود.

رئیس کارگاه اقتصاد مقاومتی سازمان بسیج حقوق دانان استان با بیان اینکه فرهنگ مراجعه به وکیل ومشاوه های حقوقی هنوز در بین افراد جا نیفتاده است، تاکید کرد: لازم است واحد های تولیدی برای بستن قراردادها وکارهای حقوقی خود به مشاورین حقوقی مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه یکی از علل ازدیاد پرونده های حقوقی این است که ما از مشاورین حقوقی برای کاهای حقوقی خودمان استفاده نمیکنیم، افزود: مشکلات بروکراسی و اداری زیادی داریم وتشکیل شورای حل اختلاف برای صنوف می تواند کمک خوبی به این قشر در بحث های حقوقی داشته باشد.

گفتنی است: اولین جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی با هدف بررسی مشکلات حقوقی شرکت های صنعتی بیرجند در راستای کمک به اقتصاد مقاومتی بر اساس منویات رهبری به همت سازماهای بسیج حقوقدانان و مهندسی در شهرک صنعتی بیرجند برگزار شد.

 انتهاي پيام/
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار