اخضر ابراهیمی:

اسرائیل از آنچه در سوریه می‌گذرد بسیار خرسند است

نماینده مستعفی سازمان ملل در امور سوریه گفت: اسرائیل از آنچه که در سوریه می‌گذرد، «بسیار خرسند» است، چراکه در هر صورت تضعیف سوریه به نفع تل‌آویو است.
کد خبر: ۲۱۱۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۱ - 09June 2014

اسرائیل از آنچه در سوریه می‌گذرد بسیار خرسند است

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، «اخضر ابراهیمی» نماینده مستعفی سازمان ملل در امور سوریه گفت: آنچه اکنون در سوریه در جریان است، به نفع رژیمصهیونیستی بوده و تلآویو از تضعیف سوریه، «بسیار خرسند» است.

اخضر ابراهیمی در بخشی از مصاحبه دو روز قبل خود با نشریه آلمانی «اشپیگل» در پاسخ به سوالی در مورد تهدیدات احتمالی بحران سوریه برای اسرائیل، گفته است: «اسرائیل بسیار خرسند است. اوضاع برای آنها بسیار بسیار خوب پیش میرود. اگر بشار (اسد) برود، خوب است. اگر هم بماند، خوب است، چراکه سوریه دارد تضعیف میشود. تسلیحات شیمیایی سوریه نوعی تهدید راهبردی برای اسرائیل بود، که آن هم رفت. بنابراین اسرائیل بسیار راضی است. لازم نیست نگران آنها باشید.» 

وی سپس در پاسخ به این سوال که آیا اسرائیل از اینکه دشمنانش در حال کشتن یکدیگر هستند، خوشحال است، گفته است: «مطمئنم که همین طور است. این یک نگاه واقعبینانه است. از دوستان اسرائیلی خود بپرسید، آنها هم همین را به شما خواهند گفت.» 

اخضر ابراهیمی در سال 2012 بعد از استعفای «کوفی عنان» به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه انتخاب شد و سه دور مذاکرات ژنو با حضور وی بین نظام سوریه و مخالفان برگزار شد که همگی بینتیجه بود. وی نهایتا هفته گذشته رسما از سمت خود کنار رفت.

نظر شما
پربیننده ها