یکشنبه 16 آبان ماه؛

بازخوانی «رحمت واسعه» آیت الله بهجت

سومین نشست کتابنوش با حضور حجت‌ الاسلام‌ علیرضا پناهیان و محمدرضا سنگری، به بازنمایی کتاب «رحمت واسعه» می‌پردازد.
کد خبر: ۲۱۱۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۴ - 04November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سومین نشست کتابنوش با حضور حجت‌الاسلام‌علیرضا پناهیان و محمدرضا سنگری، یکشنبه 16 آبان ماه ساعت 15 تا 17 به بازنمایی کتاب «رحمت واسعه» می‌پردازد.
 
کتابنوش عنوان مجموعه نشست‌های نقد، رونمایی و بازنمایی کتاب است که با همکاری کانون اندیشه جوان و مرکز تبادل کتاب قرار است هر دو هفته یکبار در مرکز انجام گیرد.
 
سومین نشست کتابنوش به بازنمایی کتاب «رحمت واسعه» (بیان خصایص رحمت واسعه خدا، حضرت سیدالشهدا علیه السلام، در اشارات فقیه عارف مرحوم حضرت آیت العظمی محمدتقی بهجت)، با سخنرانی حجت‌الاسلام‌ و السلمین علیرضا پناهیان، مدیر مدرسۀ علمیه دارالحکمه و دکتر محمدرضا سنگری، مدیر گروه ادبیات اندیشه پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، خواهد پرداخت.
 
این اثر که توسط مرکز تنظیم و نشر آثار حضرت آیت‌الله‌ بهجت و با نظارت تعدادی از شاگردان ایشان تالیف شده است؛ در سه بخش به بررسی و معرفی سیره و روش آن عالم بزرگ در ارتباط با عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) و گزیده‌ای از بیانات ایشان در ارتباط با بیان خصایص رحمت واسعه خدا، حضرت سیدالشهدا(ع) می‌پردازد.
 
اشاراتی در باب محبت اهل بیت(ع)، اشاراتی در باب خصایص اصحاب سیدالشهدا(ع)، اشاراتی در باب خبائث و شقاوت دشمنان سیدالشهدا(ع)، اشاراتی در باب درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، اشاراتی در باب فضائل و کرامات سیدالشهدا(ع) و اهل بیت آن حضرت، اشاراتی در باب مجلس عزای سیدالشهدا(ع) و بایسته‌های منابر حسینی از جمله مهمترین سرفصل‌های این کتاب است.
 
بخش «پرسش و پاسخ» نیز یکی از بخش‌های منحصر به فرد این اثر است که به پاسخ‌های این عالم بزرگ به برخی از سوالات و شباهاتی که در این سال‌ها نسبت به واقعه عاشورا و قیام امام حسین(ع) مطرح می‌شود، اختصاص یافته است. کتاب «رحمت واسعه» نخستین‌بار در مهرماه 1394، برابر با محرم 1437 قمری منتشر شده است و تاکنون هفت بار تجدید چاپ شده است.
 
 سومین نشست مراسم بازنمایی کتاب با هدف رواج کتاب و کتابخوانی در بین مخاطبان همچنین بازخوانی و برجسته‌سازی کتب مهم و تاثیرگذار، یکشنبه 16آبان ماه ساعت 15 تا17 در مرکز تبادل کتاب، به نشانی، چهارراه ولی عصر، خیابان برادران مظفر مرکز تبادل کتاب برگزار می‌شود.
 
منبع:فارس
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار