استقبال چشمگیر مخاطبان ترکیه از فیلم «محمدرسول الله»

استقبال مخاطبان ترکیه‌ای از فیلم سینمایی «محمد رسول الله» در مدت یک هفته بسیار چشمگیر بود.
کد خبر: ۲۱۱۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۴ - 05November 2016
سرنوشت جنگ سوریه امسال تعیین می‌شود/ اعزام ۱۰ هزار تروریست به حلب طی هفته گذشتهبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، محمدرضا صابری مدیرعامل دفتر پخش نور تابان در گفتگویی درباره اقبال مخاطبین از فیلم «محمدرسول الله» در ترکیه گفت: فیلم با اقبال بسیار چشمگیری وگسترده ای مواجه شده است و ظرف یک هفته نمایش در ترکیه تا روز پنج شنبه (13 آبان) 330 هزار مخاطب از فیلم دیدن کردند.

وی درباره بازخورد مخاطبان از دیدن فیلم گفت: مخاطبان از فیلم بسیار راضی هستند اقشار مختلف با مذاهب مختلف از فیلم دیدن کردند و با رضایت از سالن سینما خارج می شوند. در مطبوعات ترکیه هم به وفور از تکنیک، مضمون و ساختار اثر تعریف کردند و آن را شایسته دانستند.

بنابراین گزارش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در اولین مصاحبه خبری خود به این مهم اشاره کرد: سینمای ایران به راحتی می‌تواند در منطقه حرف اول را بزند. این ظرفیت الان هست‌. خوشبختانه سرمایه‌ای که در زمینه اقتصاد فرهنگ می‌خواهیم بسیار ناچیز است. مثلا در سینما که ظرفیت نیروی انسانی می‌تواند جهش داشته باشد. مثل فیلم محمد رسول‌الله(ص) که سینمای ترکیه را مصادره کرده است. این فیلم می‌تواند به 50 کشور اسلامی صادر شود. هم ارزش فرهنگی - دینی تولید می‌کند هم ارزش اقتصادی. ما نمونه‌های این کار و نمونه‌های مجید مجیدی را در کشور کم نداریم.

فیلم از 20 آبان ماه با حضور رئیس جمهور داغستان و مجید مجیدی و تعدادی از بازیگران فیلم در این کشور رونمایی می شود و اولین اکران فیلم در کشور عراق 27 آبان ماه درشهر بغداد در سالن هزار نفری «الوطن» خواهد بود.
 
منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار