امنیت پایدار با حضور مردم تامین می‌شود

رئیس دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با اشاره به اهمیت نهادینه شدن ارتباط وزارت اطلاعات با مردم گفت:‌موضوعات مربوط به امنیت کشور باید حتما به دست مردم انجام شود اگر این اتفاق نیفتد با توجه به کثرت تهدیدات و دشمنان نمی توان امنیت پایدار را تامین کرد.
کد خبر: ۲۱۱۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۵ - 05November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، حجت‌الاسلام و المسلمین رمضانی  در اختتامیه همایش ملی اطلاعات و مردم اظهار کرد: وقتی نظام ما قرار است با استکبار مقابله کرده و نظم نوین جهانی را بهم بزند، ‌دستگاه اطلاعاتی به تنهایی نمی تواند از عهده همه مسائل بر بیاید و به حضور مردم هم نیاز است.
 
وی در ادامه افزود:‌در کنار این مسئله، ‌تنظیم روابط میان مجموعه دستگاه های اطلاعاتی بسیار اهمیت دارد تا موازی کاری به وجود نیاید، دستگاه ها برای هم مزاحمت ایجاد نکنند و ماموریت های خود را در یک مسیر انجام دهند. امروزه در آمریکا شانزده دستگاه اطلاعاتی ماموریت های خود را دنبال می‌کنند و در کشور ما هم که چندین دستگاه کارهای اطلاعاتی را انجام می دهند باید با هم هماهنگ باشند.
 
رمضانی در ادامه خاطر نشان کرد: البته می توانیم ادعا کنیم که همکاری و انسجام دستگاه اطلاعاتی به خوبی انجام می‌شود به خصوص در دوره وزارت آقای علوی این همبستگی قوت بیشتری گرفته است و رویکرد تعاملی دستگاه اطلاعاتی در نقطه بسیار خوبی قرار دارد.
 
رئیس دفتر سیاستگذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح با بیان اینکه رهبر انقلاب با دقت و احاطه ای که به مسائل امنیتی دارند، تنها فردی هستند که ادبیات جدیدی را در حوزه امنیتی ایجاد کرده اند، ‌خاطر نشان کرد: ایشان تاکید دارند که دستگاه های اطلاعاتی مثل ظروف مرتبط عمل کنند، ‌تعامل صد در صدی داشته باشند، ‌از سرمایه های دیگر بهره بگیرند، تبادل نظر داشته باشند، در یک موضوع امنیتی نظر همه دستگاه های اطلاعاتی را جویا شوند و ملاحظه مرزهای مشترک را داشته باشند.
 
وی در پایان افزود: موضوع اطلاعات و مردم اساس پایه اقدامات امنیتی در جمهوری اسلامی ایران است. این حضور مردم است که می‌تواند مشکلات نظام را حل کند و نیروهای امنیتی باید به مردم توجه کنند. البته رویکرد دستگاه های اطلاعاتی در این سالها به همین سمت گرایش پیدا کرده است که این رویکرد باید تعمیق شود.
 
منبع:ایسنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار