سرلشکر حسنی سعدی در ششمین جشنواره جوان سرباز:

ارزش خدمت سربازی را از سربازان هشت سال دفاع مقدس بیاموزیم

معاون هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: زمینه‌ای فراهم شود تا تمام افرادی که در هشت سال دفاع مقدس خاطره‌ای دارند آن را ثبت و ضبط کرده و کتابی با عنوان «ارزش سرباز در هشت سال دفاع مقدس» را از این خاطرات برای نسل جوان به یادگار بگذارند.
کد خبر: ۲۱۱۸۸
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۵ - 09June 2014

ارزش خدمت سربازی را از سربازان هشت سال دفاع مقدس بیاموزیم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، امیر سرلشکر «حسین حسنی سعدی» معاون هماهنگکننده ستاد کل نیروهای مسلح، صبح امروز در مراسم اختتامیه جشنواره جوان سرباز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و با بیان اینکه همه باید خدمت سربازی را یک ارزش بدانند، اظهار کرد: باید امکاناتی برای جوانان و سربازان به وجود آید تا حرمت و عزت آنان در دوران سربازی حفظ شود و در شرایط خوبی سربازی خود را به پایان برسانند.

وی ادامه داد: پس از دوران دفاع مقدس متأسفانه ما نتوانستیم نیروهای جوانی را که در نوک حملات دشمن قرار داشتند به جامعه معرفی کنیم. وقتی جنگ تحمیلی را مرور میکنیم در تمام صحنهها این جوانان ما بودند که در خطهای مقدم میجنگیدند و افتخارآفرینی میکردند.

معاون هماهنگکننده ستاد کل نیروهای مسلح گفت: من از تمامی مسئولین میخواهم این زمینه در صدا و سیما فراهم شود تا تمام افرادی که در هشت سال دفاع مقدس خاطرهای دارند آن را ثبت و ضبط کرده و کتابی با عنوان «ارزش سرباز در هشت سال دفاع مقدس» را از این خاطرات برای نسل جوان به یادگار بگذارند.

سرلشکر حسنی سعدی با بیان اشاره به اینکه سربازانی که در هشت سال دفاع مقدس، خدمت میکردند انگیزهای وصف نشدنی داشتند، افزود: در آن دوران سربازانی بودند که وقتی فرمانده آنها شهید میشد، بهعنوان فرمانده انتخاب میشدند و مسئولیت یک گروه را در زمان جنگ برعهده میگرفتند.

وی با تأکید بر اینکه باید خاطرات هشت سال دفاع مقدس را که بیشتر آن به حضور موفق جوانان برمیگردد، ثبت و ضبط کنیم، گفت: وقتی که ساعت حمله در جنگ تحمیلی اعلام میشد، جوانان ما با شور و شوقی به سمت دشمن حرکت میکردند که من قادر به بیان آن روحیات نیستم. در عملیات فتحالمبین و بیتالمقدس، جوانان ما افتخاراتی آفریدند که هرگز از ذهنها فراموش نخواهد شد.

معاون هماهنگکننده ستاد کل نیروهای مسلح با اشاره به اینکه جوانان با عشق و علاقه و بی هیچ اجباری در مقابل رژیم تا بن دندان مسلح عراق میجنگیدند، به ذکر خاطرهای از دوران جنگ تحمیلی پرداخت و یادآور شد: در عملیات فتحالمبین برای آغاز عملیات باید معابر و میادین مین را پاکسازی میکردیم. با توجه به گرمی هوا و وجود بخار و رطوبت، دید ما کاهش مییافت، اما جوانان ما بدون هیچ اعتنایی به این مشکلات، به میادین مین رفته و بدون هیچ ترسی از دشمن، با پاکسازی این معابر، راه را برای آغاز عملیات باز میکردند.

امیر حسنی سعدی ادامه داد: ارزش خدمت سربازی را باید از سربازان هشت سال دفاع مقدس، آموخت. سربازان و نیروهای جوان ما در دوران دفاع مقدس بدون هیچ اعتنایی به دشمن و تجهیزات آنان با چشمی باز و شناسایی کامل مواضع دشمن در عملیاتهای مختلف از جمله عملیات بیتالمقدس، حماسههایی به وسعت آزادسازی خرمشهر را خلق کردند که باید با بازگو کردن وقایع آن روزها، جوانان و خانوادههای شهدا را آگاه کنیم که در آن روزها جوانان و فرزندان این مرز و بوم چگونه توانستند اقتدار را برای کشور به ارمغان بیاوردند.

وی در پایان با بیان اینکه سربازی دوران سازندگی برای جوانان است، گفت: باید امکاناتی برای جوانانی که به سربازی میآیند فراهم کنیم تا آنان دغدغهای در زندگی روزمره خود نداشته باشند و حرمت و عزت را به جوانان و سربازان خود هدیه دهیم.

نظر شما
پربیننده ها