سردار ادیبی در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

حضور گسترده مردم در «راهیان نور» نشان از یک عزم ملی برای آشنایی با شهدا و تاریخ دفاع مقدس است

دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با بیان اینکه «راهیان نور» به عنوان سفری برای غنی‌کردن افکار شناخته می‌شود، گفت: حضور اقشار مختلف مردم در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نشان از یک عزم ملی و بلکه فراملی برای آشنایی با شهدا و تاریخ دفاع مقدس است.
کد خبر: ۲۱۲۰۶۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۳ - 07November 2016
«راهیان نور» به عنوان سفری برای غنی‌کردن افکار شناخته می‌شودسردار «نادر ادیبی» دبیر ستاد مرکزی راهیان‌نور کشور ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس اظهار داشت: مفاهیم و معارف دفاع مقدس یکی از محوری‌ترین و اثرگذارترین حوزه‌های فرهنگی در بین ملت ایران و ملت‌های آزاده جهان است.
 
وی افزود: هر چقدر ما بتوانیم در ارائه این معارف بهتر عمل بکنیم، بیشتر مورد استقبال عموم مردم به خصوص جوانان قرار می‌گیرد.
 
ادیبی خاطرنشان کرد: حضور چشمگیر مردم طی سال‌های گذشته در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس نشانگر این است که سفرهای راهیان نور به عنوان سفری برای غنی کردن افکار شناخته می‌شود.
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور با بیان اینکه در سال گذشته قریب به 6 میلیون نفر از یادمان‌های دفاع مقدس در 7 استان کشور بازدید کردند، گفت: مردم با معارف دفاع مقدس آشنایی بیشتری پیدا کرده‌اند. حضور اقشار مختلف همچون دانش‌آموزان و دانشجویان و کاروان‌های خارجی و مذاهب مختلف در سرزمین‌های راهیان نور نشان از یک عزم ملی و بلکه فراملی برای آشنایی با شهدا و دفاع مقدس است.
 
وی «دشمن شناسی» را یکی از درس‌های راهیان نور دانست و خاطرنشان کرد: شناخت استکبار جهانی و ظلم‌هایی که در حق مردم مظلوم منطقه و جهان روا داشته‌ است از اثرات بازدید از مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس است و با نگاه به حوادث دفاع مقدس و حوادثی که امروز در منطقه جاری است، به اهمیت آمادگی مقابله با دشمن پی می‌بریم.
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور با اشاره به تمدن نوین اسلامی بیان داشت: ملت عظیم ایران اسلامی در پی ساختن تمدن نوین عظیم اسلامی است، لذا در این راستا باید الگوهایی را در حوزه‌های مختلف طراحی کرد. در حوزه دفاعی و جهاد و شهادت الگوهای خوبی طراحی و در دفاع مقدس تجربه شد و همین الگوها امروز برخی از کشورهای منطقه را از زیر سلطه استکبار نجات داده است.
 
وی با اشاره به ترویج فرهنگ دفاع مقدس در سوریه اظهار داشت: مقاومتی که امروز در سوریه شکل گرفته، مرهون ایثار و فداکاری‌های رزمندگان در طول هشت سال دفاع مقدس است.
 
سردار ادیبی با بیان اینکه راهیان نور عرصه‌ای برای آشنایی و انس با فرهنگ دفاع مقدس است، گفت: بسیاری از جوانانی که در راهیان نور خادم الشهدا بودند، به جمع مدافعان حرم پیوستند و در این راه به شهادت رسیدند.
 
وی ادامه داد: برخی از خانواده‌های این شهدای مدافع حرم مطرح می‌کردند که وقتی فرزندمان از سفر راهیان نور به خانه برمی‌گشت، آن حال و هوای خادمی را در طول سال به همراه خود داشت.
 
دبیر ستاد مرکزی راهیان نور کشور در پاسخ به سوالی در خصوص زائرین خارجی راهیان نور، بیان کرد: در سال‌های گذشته افرادی از آفریقا، اروپا و کشورهای آسیایی به مناطق عملیاتی دفاع مقدس در جنوب، غرب و شمالغرب کشور سفر کرده‌اند و اکنون در حال سازماندهی جهت حضور بهتر این افراد در سرزمین‌های راهیان نور هستیم.
 
وی هدف از حضور آنان در راهیان نور را شناخت دلیل پیروزی ایران اسلامی در مقابله با استکبار جهانی دانست.
 
دبیر ستاد مرکزی در رابطه با راهیان نور غرب و شمالغرب کشور گفت: راهیان نور غرب و شمالغرب هر سال پررونق‌تر می‌شود، به طوری که هر سال، دو برابر سال قبل زائر در یادمان حضور می‌یابد.
 
سردار ادیبی خاطرنشان کرد: غرب و شمالغرب معارف نابی از دفاع مقدس دارند. جنگ‌های صورت گرفته در آن مناطق ترکیبی از جنگ‌های داخلی و خارجی است و مردم بومی و رزمندگان مهاجر دوشادوش هم به نبرد با دشمن بعثی و گروهک‌های ضدانقلاب پرداختند.
 
وی در خصوص شعار سال آینده راهیان نور عنوان کرد:  براساس آنچه که حوزه فرهنگ انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای ایجاد جریان و جهش فکری و عملی نیازمند است، شعار سال انتخاب می‌شود. تلاش داریم این شعار تا بهمن ماه سال جاری اعلام شود.
 
انتهای پیام/131 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار