پنتاگون:

از حمله جنگنده‌های ایران به داعش بی‌خبریم

سخنگوی پنتاگون در واکنش به سخنان «سردار فیروزآبادی» در خصوص حمله جنگنده‌های ایران به داعشی‌ها در خاک عراق گفت که گزارشی در این خصوص ندیده است.
کد خبر: ۲۱۲۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۱۶ - 07November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «پیتر کوک» سخنگوی وزارت دفاع آمریکا امشب در برابر خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت عملیات نظامی در خاورمیانه سخن گفت.

کوک در خصوص عملیات آزادسازی موصل از پیش‌روی نیروهای عراقی خبر داد و آن را تا حدودی مرهون حجم آتش سنگین هلیکوپترهای آپاچی ارتش آمریکا دانست.

سخنگو در خصوص سوریه هم گفت که اوضاع آنجا با عراق متفاوت است و در سوریه، متحدان آمریکا در زمین موقعیت مناسبی برای پیش‌روی دارند و آمریکا هم از آنها پشتیبانی می‌کند.

در ادامه یکی از خبرنگاران به مصاحبه اخیر سردار «حسن فیروزآبادی» رئیس پیشین ستاد کل نیروهای مسلح ایران در خصوص حمله جنگنده‌های ایرانی به داعش در عراق اشاره کرد.

سردار فیروزآبادی در یک مصاحبه گفته بود که با حمله داعش به بغداد و رسیدن آنها به خط قرمز یعنی فاصله 40 کیلومتری مرزهای ایران، نظامیان ایرانی بر اساس وظایف خود، آنها را با جنگنده کوبیدند.

سخنگوی پنتاگون در این خصوص گفت: «اصلا در این باره، گزارشی ندیده‌ام. آنجا خاک عراق است و دولت مستقل عراق در خصوص اینکه کدام نیروی نظامی عملیات کند، تصمیم می‌گیرد».

منبع: فارس

نظر شما
پربیننده ها