فیصل مقداد:

در آستانه پیروزی بزرگی در شهر حلب هستیم

قائم مقام وزیر خارجه سوریه گفت: در آستانه پیروزی بزرگی هستیم و با تلاش ارتش و نیروهای مردمی شهر حلب را آزاد می کنیم.
کد خبر: ۲۱۲۲۳۶
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۶ - 08November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، فیصل مقداد  اولین کمیته مشترک سیاسی جمهوری اسلامی ایران و سوریه را بسیار مثبت و سازنده خواند .  
 
مقداد با اشاره به تصمیم تهران و دمشق برای برگزاری ماهانه کمیته مشترک سیاسی دو کشور در پایتخت های یکدیگر گفت : برگزاری این نشست ها بصورت فعال و مستمر ادامه خواهد یافت .  
 
وی با اشاره به دیدارهای بسیار خوب و مفید خود با برخی مقامات جمهوری اسلامی ایران در حاشیه برگزاری اولین کمیته مشترک سیاسی دو کشور یاد اور شد: در این دیدار ها ، مقامات ایرانی در جریان اخرین تحولات سیاسی سوریه و نیز پیروزیهای میدانی قرار گرفتند .  
 
قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه همچنین اشاره ای به تحولات مثبت و نیز دستاورد های بزرگ ارتش سوریه و رزمندگان مردمی در شمال سوریه و حلب داشت .  
 
وی تصریح کرد: ما به مقامات ایرانی اطمینان دادیم که در حلب در استانه یک پیروزی بزرگ هستیم و انشاء الله با تلاش ارتش و نیروهای مردمی این شهر را آزاد خواهیم کرد .  
 
فیصل مقداد درباره دلایل طولانی شدن عملیات ارتش در حلب گفت : ارتش سوریه هرگز قصد ندارد همانند تروریست های داعش از مردم بیگناه بعنوان سپر انسانی و قربانی استفاده کند به همین دلیل ما سعی داریم ازاد سازی حلب بدون اسیب رسیدن به مردم انجا صورت گیرد که این کار انجام خواهد شد .  
 
قائم مقام وزیر امور خارجه سوریه در پاسخ به سوالی درباره رفتارهای دو گانه امریکا و برخی کشور های منطقه در قبال سوریه ،تلاش های برخی کشور های منطقه و امریکا در مقابل مردم سوریه را بی نتیجه دانست .  
 
وی گفت : تمام هدف انها ایجاد یک فضای ضد سوری برای پنهان کردن پیروزی ها و افتخارات رزمندگان سوری در جبهه نبرد با داعش است.  
فیصل مقداد تصریح کرد : تروریست ها در سوریه در حال نابودی هستند و حامیان انها با تبلیغات گسترده ای قصد دارند بر شکست داعش سرپوش بگذارند .  
 
وی امریکا، رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای منطقه از جمله عربستان و قطر را از کشور های کینه توز علیه مردم سوریه دانست که با حمایت های مالی و تسلیحاتی در تلاش برای کشتار مردم سوریه و از بین بردن تمامیت ارضی و استقلال این کشور هستند .
 
منبع:خبرگزاری صدا و سیما
نظر شما
پربیننده ها