الگوی مدیریتی «دفاع مقدس» در سازمان‌ها نباید فراموش شود/ وفاداری به «رژیم صهیونیستی» در آمریکا نهادینه شده است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی گفت: بخش عمده‌ای از خسارت‌هایی که به کشور از ناحیه فساد اقتصادی، موفقیت پروژه نفوذ در بین مسئولان و کم کاری‌ها وارد می‌شود، علتش این است که الگوی مدیریتی دفاع مقدس در سازمان‌ها کنار گذاشته‌ شده است.
کد خبر: ۲۱۲۵۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۰ - 11November 2016
سید حسین نقوی حسینی نماینده مجلس شورای اسلامی و سخنگوی کمیسیون امنیت ملی ضمن حضور در غرفه خبرگزاری دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار اخبار داخلی دفاع پرس به انتخاب «دونالد ترامپ» به‌عنوان رئیس‌جمهور آمریکا اشاره کرد و اظهار داشت: آمریکا چه در حوزه سیاست داخلی و چه در حوزه سیاست خارجی دارای اصول ثابتی است لذا تفاوتی بین ترامپ و کلینتون وجود ندارد.
 
نقوی در ادامه با بیان اینکه وفاداری به رژیم اشغالگر قدس در آمریکا نهادینه شده‌است، افزود: دموکرات‌ها و جمهوری‌خواهان روابط بسیار تنگاتنگی با مقامات رژیم صهیونیستی دارند حتی برخی از مقامات آمریکایی در وفاداری خود به این رژیم بایکدیگر رقابت می‌کنند.

وی سیاست خارجی آمریکا را مبتنی بر اصول «تجاوزگری»، «دخالت» و «بحران آفرینی» استوار دانست و تصریح کرد: فرقی نمی‌کند، جمهوری‌خواهان همان کاری را می‌کنند که دموکرات‌ها انجام می دادند، ممکن است تاکتیک‌های  آنها فرق داشته باشند.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی با بیان اینکه جمهوری‌خواهان نسبت به دموکرات‌ها شفاف‌تر عمل می‌کنند، خاطرنشان کرد: «برجام» توافق بین‌المللی است، نهادهای بین‌المللی مهمی مثل «شورای امنیت» سازمان ملل متحد «اتحادیه اروپا» و ... زیر این توافق‌نامه را امضا کرده‌اند، آمریکا جزئی از ۵+۱ محسوب می‌شود. بعید به نظر می‌رسد که آمریکایی‌ها برخلاف چنین توافقی عمل کنند. آنها سعی خواهند کرد که در چارچوب توافق حرکت کنند و‌ منافع ملی کشورشان را به خاطر این مسئله زیر پا نگذارند و برخلاف نهادهای بین‌المللی حرکت کنند.
 
نقوی در ادامه تصریح کرد: با انتخاب ترامپ به‌عنوان رئیس جمهور آمریکا تحول خاصی در بحران‌های منطقه صورت نخواهد گرفت. آمریکا در این بحران‌ها در مقابل مجموعه‌ای از کشورها قرار دارد.

نماینده مجلس شورای اسلامی در ادامه به نقش ایران در عرصه بین‌المللی هم اشاره کرد و افزود: ایران در عرصه بین‌المللی تاثیرگذار است؛ به‌طوریکه قدرت‌های بزرگ مجبور شدند، ایران را به نشست حل بحران سوریه دعوت کنند. ایران امروزه نقش اول را در عرصه منطقه‌ای ایفا می‌کند. یکی از عوامل عصبانیت آمریکایی‌ها و سعودی‌ها این است که مقابل نفوذ و تاثیرگذاری ایران کم آورده‌اند.
 
وی در ادامه در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه تا چه حدودی ارزش‌ها و تجربیات دفاع مقدس در مسئولان کشورمان نهادینه شده‌است، گفت: دفاع مقدس یکی از ارزنده‌ترین تجربه مدیریتی کشور بوده‌است که در آن دوران جوانان مؤمن و انقلابی با روحیه انقلابی توانستند یکی از مهم‌ترین بحران‌های غرب علیه کشورمان را مدیریت و ایران را پیروز کنند. بنابراین این الگوی مدیریتی می‌تواند در همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها به کار گرفته شود؛ شاید بخش عمده‌ای از خسارت‌هایی که به کشور از ناحیه فساد اقتصادی، موفقیت پروژه نفوذ در بین مسئولان و کم کاری‌ها وارد می‌شود، علتش این باشد که الگوی مدیریتی دفاع مقدس را کنار گذاشته‌ایم.
 
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی در پایان شهدای مدافع حرم را امتداد شهدای دفاع مقدس دانست و گفت: شهدای مدافع حرم خالص‌ترین مجاهدانی هستند که گمنام و بدون توقع برای کار اعتقادی و جهادی هجرت می‌کنند و مظلومانه به شهادت می‌رسند.
 
انتهای پیام/ 411
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار