قلی‌زاده در گفت‌وگو با دفاع پرس:

قرق رسانه‌‌ای را شکستیم/ ندای حق را با روحیه «بسیجی» به گوش جهانیان رساندیم

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم گفت: چهار خبرگزاری صهیونیستی، 85 درصد خبر دنیا را تولید می‌کنند؛ اما رسانه‌های جمهوری اسلامی با همان روحیه نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس در صحنه حاضر شدند و توانستند قرق رسانه‌ای را بشکنند و خبرهای تاثیرگذاری را در سطح جهانی منتشر کنند.
کد خبر: ۲۱۲۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ - 11November 2016
قرق رسانه‌ها را شکستیم/ با روحیه بسیجی ندای حق را به گوش جهانیان رساندیم«مجید قلی‌زاده» مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با حضور در بیست و دومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس با اشاره به روزهای حضورش در جبهه‌های حق علیه باطل، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس توفیق حضور در جبهه‌های غرب را داشتم و در عملیات بازی دراز بر اثر انفجار مین به درجه جانبازی نائل آمدم. افتخار می‌کنم که مدتی را در کنار شهدا و رزمندگان زندگی کردم؛ ولی بعد از گذشت سال‌ها همچنان افسوس می‌خورم که چرا توفیق همسفری با شهدا را پیدا نکردم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت چه اقداماتی از سوی خبرگزاری تسنیم صورت گرفته است، گفت: تیمی در جهت پیشبرد این هدف تشکیل دادیم. برای معرفی شهدای دفاع مقدس با خانواده‌ و همرزم‌های شهید به گفت‌وگو می‌پردازیم. در خصوص شهدای مدافع حرم نیز جزو اولین خبرگزاری‌هایی هستیم که به معرفی شهدا پرداختیم.

قلی‌زاده با بیان این که خبرگزاری تسنیم نخستین بزرگداشت شهدای لشکر فاطمیون را در مشهد مقدس برگزار کرد، بیان داشت: نخستین شهدای مدافع حرم افغانستانی در غربت به خاک سپرده می‌شدند؛ اما با رویکرد جمهوری اسلامی و بیانات مقام معظم رهبری توجه خاصی به این شهدا شد و رسانه‌ها نیز به معرفی شهدا پرداختند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: با ترویج فرهنگ ایثار و شهادت میان نسل جوان می‌توانیم انقلاب را بیمه کنیم. یکی از رسالت‌های رسانه این است که الگوی مناسب را به نسل سوم معرفی کند. رسانه با معرفی شهدای دفاع مقدس که بهترین الگو هستند می‌تواند جوانان را با شهدا انس دهد.

وی ادامه داد: برخی شهدای دفاع مقدس را به گونه‌ای نشان می‌دهند که گویا آن‌ها با درس و مدارج علمی به دور بودند؛ اما اگر زندگی‌نامه شهدا را مطالعه کنیم متوجه می‌شویم که در میان شهدا و رزمندگان نفرات برتر کنکور و مدارج علمی بالای وجود داشت.

قلی‌زاده با بیان اینکه ما امروز در جنگ هستیم و تنها صحنه و نوع تغییر کرده است، گفت: در جنگ سخت دشمن و توان نظامی آن مشخص بود اما در جنگ نرم امروز صحنه نبرد تغییر کرده و دشمن نامشخص است.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نظام استکباری یک جنگ نرم را بر ما تحمیل کرده‌اند و رسانه‌ها در خط اول این جنگ هستند، اظهار داشت: با وجود اینکه رسانه‌های استکبار توان و تکنیک برتری دارند؛ اما رسانه‌های جبهه انقلاب اسلامی از آن‌جایی سخن صحیح و صادقی را می‌گوید می‌تواند آن را به گوش جهانیان برساند و نقش بی‌بدیلی در آگاه‌سازی و اطلاع رسانی مردم و شکستن قرق خبری در جهان داشته باشد.

وی افزود: چهار خبرگزاری صهیونیستی، 85 درصد خبر دنیا را تولید می‌کنند؛ اما رسانه‌های جمهوری اسلامی با همان روحیه نشأت گرفته از دوران دفاع مقدس در صحنه حاضر شده و توانستند قرق رسانه‌ای را بشکنند و خبرهای تاثیرگذاری را در سطح جهانی منتشر کنند. انشالله که بتوانیم صدای مظلومان عالم را به گوش مردم جهان برسانیم.

قلی‌زاده عنوان داشت: محصول رسانه پیام است. زمانیکه این پیام با فطرت انسانی و اخلاص تولید شود، قطعا تاثیرگذار خواهد بود. به عنوان نمونه نهضت بیداری اسلامی که شکل گرفته است علی‌رغم تمام فشارهای که نظام استکباری بر عالم ایجاد کرده‌است اما وقتی ندای حق به گوش مردم جهان رسید، آن ندا در جان‌شان نشست و در دفاع از حق برخواستند.

مدیرعامل خبرگزاری تسنیم تصریح کرد: رسانه‌های انقلاب اسلامی در کنار رسانه‌های دیگر کشورهای اسلامی می‌توانند پیام صحیح نشات گرفته از فطرت انسانی را تولید کرده و به گوش جهانیان برسانند. رسانه‌ با ترویج نهضت بیداری اسلامی علی‌رغم تمام مخالفت‌ها و مشکلات توانست راه صحیح را نشان دهد.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار