دلیل انتشار ویدیوهای قلابی علیه نیروهای عراقی در موصل چیست؟

کمیسیون امنیت و دفاعِ پارلمان عراق، سازمان عفو بین الملل را از گرفتار شدن در «تلۀ ویدیوهای قلابی» برحذر داشت.
کد خبر: ۲۱۲۷۵۴
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۰ - 12November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «عدنان الاسدی» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: سازمان عفو بین الملل، باید در گزارش‌های خود، دقتِ لازم را مبذول کند تا از گرفتار شدن به تلۀ گزارش‌هایی که مزدوران و مغرضان تهیه می‌کنند، در امان بمانند، زیرا این گزارش‌ها به منظور خدشه دار کردن حماسۀ نیروهای عراقی اعم از پلیس فدرال، ارتش و بسیج و عشایر تهیه می‌شوند. این در حالی است که هدفِ این حماسه‌ها، تنها نجات کشور و مردم از داعشی‌های پست و آزادسازی خاک وطن از چنگ این اوباش و بیرون راندن آنان از خاک عراق است.
 
الاسدی در ادامه، سازمان عفو بین الملل را از افتادن به تلۀ ویدیوهای ساختگی و فیلم های جعلی ضد نیروهای عراقی برحذر داشت و گفت: کسانی که این گزارش‌های دروغین را نوشته و این ویدیوهای ساختگی را جعل کرده‌اند، همان کسانی هستند که داعش را در ورود به شهرهای عراق و اشغال آنها یاری کردند. اینها همان کسانی هستند که ارتش عراق را ارتشی صفوی خواندند و ادعا کردند که ارتش عراق و پلیس فدرال به صدها تن از مردم نینوا تجاوز کرده و آن ها را کشتند. اکنون همین افراد، سناریوی قدیمی خود را تکرار می‌کنند.
 
به گزارش العالم، عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق، سپس از «سکوت سازمان عفو بین الملل در قبال جنایت‌هایی که داعش در همین مناطق، در حق مردم مرتکب شد» ابراز شگفتی کرد و گفت: داعشی‌ها، در همین منطقه، مسیحیان و ایزدی‌ها و شبک‌ها و شیعیان را آواره کردند و آنها را کشتند و دختران و پسران شیعه را آتش زدند و به زنان ایزدی تجاوز کردند و آن ها را در بازار برده فروشان فروختند، اما صدایی از عفو بین الملل شنیده نشد.
 
وی تاکید کرد: روحیۀ فرماندهی نظامی پلیس فدرال و ارتش و بسیج مردمی و بسیج عشایر بسیار بالاتر از آن است که این گونه گزارش های ساختگی بتواند آن ها را سست کند و جنگ های آزادسازی اراضی اشغالی عراق، تا آزادسازی آخرین وجب از خاک اشغال شدۀ کشورمان ادامه خواهد یافت.
 
اخیرا در شبکه های اجتماعی، ویدیویی منتشر شد که شامل صحنه هایی از زیر گرفتن یک فرد با تانک می شود. شایعه شده بود این افراد از نیروهای ارتش عراق هستند که اهل تسنن را قتل عام می‌کنند.
 
ژنرال "عبدالامیر رشید یارالله " فرمانده عملیات «نینوا ما داریم می آییم» دیروز (جمعه) در همین زمینه تأکید کرد: ویدیویی که در شبکه های اجتماعی دست به دست می شود، ربطی به نیروهای عراقی ندارد و متعلق به عناصر داعش است.
 
یارالله تأکید کرد که با بررسی ویدیو، کاملا مشخص است که این افراد عضو گروه تروریستی داعش هستند، و این موضوع با دقت در نوع لباس های افرادی که متفاوت با لباس فرم ارتش عراق است، و همچنین نوع سلاحی که به دست دارند معلوم می شود. ضمن آن که محدود کردن کادر تصویر به یک فضای کوچک برای مشخص نشدن مشخصات منطقه، دلیلی دیگر بر این موضوع است.
 
سازمان عفو بین الملل پنج شنبه با انتشار گزارشی ادعا کرد که نیروهای پلیس فدرال عراق، مردمِ روستای الشورا در جنوب موصل را شکنجه کردند.
 
فرماندهی پلیس فدرال این ادعا را تکذیب کرد.
 
حیدر العبادی نخست وزیر عراق نیز ضمن تکذیب گزارش سازمان عفو بین الملل ضد نیروهای عراقی، این سازمان را در قبال هرگونه کوچ احتمالی مردم از شهر موصل، مسئول دانست.
 
منبع:تسنیم
نظر شما
پربیننده ها