امیر ملایری در گفت‌و‌گو با دفاع پرس:

امنیت امروز کشورمان فراتر از مرزها تامین می‌شود

مشاور فرمانده نزاجا با بیان اینکه امروز امنیت‌مان در فراتر از مرزها تامین می‌شود، گفت: قدرت نظامی ما به قدری بالاست که می‌توانیم هر تهدیدی را فراتر از مرزها و در نطفه خفه کنیم.
کد خبر: ۲۱۲۸۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۹ - 13November 2016
امنیت امروز کشورمان فراتر از مرزها تامین می‌شودامیر سرتیپ دوم «محمد ملایری» مشاور فرمانده نیروی زمینی ارتش و مدیر آموزش دوره معارف جنگ شهید صیادشیرازی در گفت‌و‌گو با خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس با اشاره به تهدیدات منطقه‌ای اظهار داشت: سعی‌مان بر این است تا بر اساس تاکتیک‌ها و فنون‌های نظامی خاص خودمان به مقابله با تهدیدات بپردازیم. یکی از تفاوت‌های اصولی ارتش ایران اسلامی با سایر ارتش‌های دنیا این است که در مرتبه‌ی نخست ارتش ولایتمدار است و زیر نظر فرمانده معظم کل قوا انجام وظیفه می‌کند.
 
وی آمیخته کردن اعتقادات مذهبی و تجربیات هشت سال دوران دفاع مقدس با تاکتیک‌های نظامی را مرتبه‌ی دیگری از تفاوت ارتش ایران با دیگر ارتش‌های جهان دانست.
 
امیر ملایری خاطرنشان کرد: بدین ترتیب سعی کرده‌ایم، فنون آموزشی خود را با توجه به مواردی که ذکر شد، تدوین بکنیم تا نسل آینده نیروهای مسلح، پرتوان‌تر و آماده‌تر از امروز باشد.
 
مشاور فرمانده نزاجا با اشاره به حضور چندی پیش نیروهای تیپ نوهد در سوریه اظهار داشت: تعدادی نیرو بر اساس نیاز به عنوان مستشار نظامی به سوریه اعزام شدند تا با بهره‌گیری از تجربیات نظامی و کماندویی در هر نقطه‌ای که لازم بود، هم قدرت نیروی زمینی ارتش را به رُخ داعش و جهانیان بکشند و هم از حریم ولایت دفاع کنند.
 
وی با بیان اینکه ارتش در هر نقطه‌ای که نیاز باشد، حضور می‌یابد، گفت: براساس تهدیدات و شرایط جغرافیایی و استراتژیک از فنون نظامی خود استفاده می‌کنیم و به آموزش نیروها می‌پردازیم.
 
امیر ملایری تصریح کرد: امروز با افتخار و اقتداری که در جامعه جهانی به دست آورده‌ایم و باتوجه به مشکلاتی که در کشورهای همسایه به خصوص در عراق و افغانستان وجود دارد، نیاز است که به فراتر از مرزها بیاندیشیم و امنیت ایران فراتر از مرزها تامین می‌شود.
 
مشاور فرمانده نزاجا در پایان گفت: تلاش ما بر این است که جنگ وارد کشور نشود و قدرت نظامی ما نیز به قدری بالا است که می‌توانیم هر تهدیدی را فراتر از مرزها و در نطفه خفه کنیم.
 
انتهای پیام/211
 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار