در بازدید رییس شاخه زنان حزب الله لبنان از آستان امامزاده محمد هلال بن علی (ع) مطرح شد؛

مشارکت سه جانبه زنان فرهیخته لبنان و ایران با آستان امامزاده

رییس شاخه زنان حزب الله لبنان و رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس برای آشنایی با فعالیت‌های فرهنگی زنان در آران و بیدگل در آستان قدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) حضور یافتند.
کد خبر: ۲۱۲۸۴۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۸ - 13November 2016
به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در آستانه اربعین سالار شهیدان «عفاف حکیم» رییس شاخه زنان حزب الله لبنان در معیت «مریم مجتهدزاده» رییس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس و هیات همراه، از آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (ع) آران و بیدگل بازدید و با فعالیت‌های فرهنگی زنان در این امامزاده آشنا شدند.

در این بازدید «سیدجواد تکیه» مدیر آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی (ع) با اشاره به اینکه آران و بیدگل با تقدیم 840 شهید در طول دوران انقلاب و دفاع مقدس و نثار جان بیش از یک درصد از جمعیت خود در آن دوران، رتبه اول کشوری را در زمینه ایثار و شهادت دارد؛ به نقش پر رنگ و اثرگذار زنان متدین، متعهد و ایثارگر این شهر در پیروزی انقلاب و دفاع مقدس اشاره کرد.

مشارکت سه جانبه زنان فرهیخته لبنان و ایران با آستان امامزاده 

مدیر آستان مقدس حضرت محمدهلال بن علی(ع) فعالیت‌های فرهنگی آستان مقدس حضرت محمد هلال بن علی (ع) را به عنوان قطب فرهنگی شهرستان برشمرد و تصریح کرد: برنامه‌های مذهبی ویژه زنان و دختران جوان با رویکرد قرآنی، سبب شده حافظان و قاریان قرآن کریم در این شهر شهرت ملی و بین المللی داشته باشند.

وی با اشاره به برنامه‌های امامزاده‌ مبنی بر ترویج فرهنگ قرآنی و برگزاری آیین جزءخوانی قرآن در ایام ماه مبارک رمضان، گفت: این امامزاده، موضوع شناخت اسلام و سیره ائمه اطهار(ع) را در اولویت فعالیت‌های خود قرار داده است.

سیدجواد تکیه، آموزش‌های مستمر به خادمان به ویژه خدام خانم را یکی از برنامه‌های امامزاده اعلام کرد و به آموزش‌های عمومی از طریق فضای مجازی و سایت حرم مطهر امامزاده اشاره کرد.

وی در پایان با توجه به اهمیت این شهر در ترویج فرهنگ مقاومت و دفاع مقدس، ابراز امیدواری کرد و افزود: تعاملات چندجانبه با سازمان نشر آثار و ارزشهای مشارکت زنان در دفاع مقدس و همچنین زنان فعال حزب الله لبنان بتواند در اشاعه و نشر فرهنگ زینبی موثر باشد.

مشارکت سه جانبه زنان فرهیخته لبنان و ایران با آستان امامزاده 

در این بازدید عفاف حکیم شخصیت امامزاده محمد هلال بن علی (ع) که مروج فرهنگ شیعی و علوی در ایران است را مورد توجه شیعیان جهان دانست و بر آشنا نمودن شخصیت «حضرت امامه» مادر این امامزاده به عنوان مونس تنهایی فرزندان امیرالمومنین (ع) و الگوی مهربانی تاکید کرد.

شایان ذکر است، امامزاده محمد هلال ابن علي (ع) يكي از مراكز تاريخی و مذهبي شهر آران و بيدگل و يكي از مجموعه‌هاي جالب تاريخي منطقه كوير ناحيه مركزي ايران است كه به لحاظ اينكه مرقد مطهر يكي از فرزندان بلافصل حضرت علي ابن ابيطالب (ع) مي‌باشد، مورد توجه خاص شيعيان است و همه روزه صدها نفر از دوستداران اهل بيت (ع) پابوس حضرت هستند. در دهه اول محرم مركز عزاداري و سوگواري حضرت امام حسين ( ع) توسط هيات مذهبي شهر بشمار می‌آید. همچنین روزهای ۲۱ ماه مبارك رمضان دهها هزار نفر برای عرض تسلیت شهادت امام علی (ع) در این مکان اجتماع می‌کنند.

انتهای پیام/ 131

نظر شما
پربیننده ها