رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس خبر داد؛

تولید و ساخت فیلم شهیدان صیاد شیرازی و باقری

«علی اصغر جعفری» از تولید و ساخت دو فیلم در خصوص زندگی شهیدان صیاد شیرازی و باقری خبر داد.
کد خبر: ۲۱۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰ - 14November 2016

تولید فیلم شهید صیاد شیرازی و باقری«علی اصغر جعفری» رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس در گفت و گو با خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع پرس با اشاره به ماموریت های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس اظهار داشت: یکی از ماموریت های مهمی که به بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس واگذار شده است، سیاستگذاری و هماهنگی فعالیت های مربوط به حوزه هنری و سینمایی دفاع مقدس است که ابزار بسیار مهمی برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل آینده محسوب می شود.

وی حوزه سینمای دفاع مقدس را نه یک ژانر بلکه یک مکتب دانست و افزود: این مکتب با تفکر، بنیان های فکری و افق روشن از ژانر خارج شده و ظرفیتی بزرگ تر پیدا کرده است.

جعفری با اشاره به فعالیت های سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس در این حوزه گفت: ماموریت عمده ما مدیریت راهبردی سیاستگذاری و ایجاد ظرفیت های حمایتی و کمک به حوزه هنر دفاع مقدس است.

وی ادامه داد: اگرچه در این سال ها حوزه سینمای دفاع مقدس با افت و خیزهایی رو به رو بوده است، اما به راه خود ادامه داده و نگاه جدیدی به حوزه فیلم دفاع مقدس پیدا کرده ایم. شاید از حیث کمیت فیلم ها کاستی هایی داشته باشیم و باید ظرفیت حمایتی و انگیزه را تقویت کنیم؛ولی از لحاظ نوع نگاه به این حوزه به بالندگی خوبی رسیده ایم و به نظر می رسد سینمای دفاع مقدس از حیث موضوع، تکنیک و اقبال مخاطبان قد کشیده و به نقطه خوبی رسیده است. البته باید عنوان کرد که این نقطه مطلوب نیست.

رئیس سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس با بیان اینکه ظرفیت خوبی در حوزه کارگردان و بازیگران علاقه مند به فعالیت در این حوزه دیده می شود، افزود: نیاز به هماهنگی و انسجام بیشتر داریم تا از این ظرفیت استفاده کنیم. علارغم اینکه فرصت کمی تا پایان سال 95 داریم برنامه ریزی های خوبی در حوزه سینما، تئاتر، هنرهای تجسمی و موسیقی تدارک دیده شده است؛ ولی بیشترین تمرکز ما روی برنامه های سال 96 است.

وی از تولید دو فیلم سینمایی خبر داد و گفت: با امضای تفاهم نامه ای با بنیاد سینمایی فارابی پیشنها تولید فیلمی در خصوص شهید صیاد شیرازی و شهید باقری داده شد که به زودی کار آن آغاز خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه در حال تشکیل هفت کمیته تخصصی در سازمان هنری و امور سینمایی دفاع‌مقدس هستیم، بیان کرد: این کمیته ها با حضور صاحبنظران و کارشناسان هر حوزه تشکیل می شود تا عملا روند انجام فعالیت ها سرعت بگیرد.

وی به همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اشاره کرد و افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ظرفیت های خوبی در حوزه های تخصصی هنر دارد. سال های گذشته تفاهمنامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بسته بودیم که لازم است، بازنگری شود. چون کار تخصصی انجام می دهیم، می توانیم تعاملات خوبی داشته باشیم.

وی با اشاره به عمده ترین مشکل حوزه سینمای دفاع مقدس بیان کرد: تحقیق و نگارش فیلمنامه در حدود دو تا سه سال طول می کشد. در حال حاضر که با مشکل بودجه رو به رو هستیم و تولیداتمان کم است، می توانیم در بحث متن و فیلمنامه کار کنیم. باید برای تشکیل یک نهضت تهیه متن و فیلمنامه تلویزیونی و سینمایی در حوزه دفاع مقدس کمک کنیم.

انتهای پیام/ 141

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار