تجلیل از پنج مادر شهید گمنام منطقه 21 جشنواره "مادران چشم به راه"

همزمان با میلاد حضرت علی اکبر(ع) جشنواره سراسری "مادران چشم به راه" با هدف تجلیل از مادران شهدای گمنام شب گذشته با حضور جانشین قرارگاه فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا و یوسف علی میرشکاک در اندیشه سرای منطقه 21 تهران برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۰ - 10June 2014

تجلیل از پنج مادر شهید گمنام منطقه 21 جشنواره

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، عظیم ابراهیم پور جانشین قرارگاه فرهنگی قرارگاه خاتم الاوصیا شب گذشته در مراسم بزرگداشت مادران شهدای گمنام که همزمان به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان برگزار شد با اشاره به مرحمت بالا زاده شهید ۱۳ ساله لشکر عاشورا اظهار کرد: مرحمت بالا زاده در روستایی دورافتاده در آذربایجان به دنیا آمد و در همان روستا با شرکت در هیئت عاشق امام حسین (ع) و اباالفضل العباس (ع) شد و همین عشق به ائمه او را به هدفش که شهادت بود رساند.

وی بابیان خاطره ای از شهید مرحمت بالازاده ادامه داد: دوستان شهید مرحمت بالازاده از وی خاطرات زیادی نقل کردهاند که هیچکدام از این خاطرات تکراری نیست. کار جمع آوری این خاطرات برای ساخت مستندی از این شهید انجام شده است.

جانشین قرارگاه فرهنگی خاتم الاوصیا با اشاره به روحیه بالا و صبر و ایمان مادران شهدا عنوان کرد: مادر شهیدی را میشناسم که با شنیدن خبر شهادت پسرش خواسته بود تا تابوت پسرش را به خانه بیاورند. وقتی تابوت را به داخل حیاط خانه آوردند مادر شهید سینی حنایی را بالای سر تابوت گذاشت و گفت: امروز میخواهم برای پسر شهیدم حنابندان بگیرم.

عظیم ابراهیم پور به بیان خاطره ای از دیدار خود با مادر شهید عماد مغنیه پرداخت و گفت: در لبنان به دیدن مادر شهید عماد مغنیه از رهبران حزب الله رفتیم. گمان میکردیم عماد مغنیه تنها شهید این خانواده است اما عکس دو برادر شهید عماد مغنیه را بر روی دیوار خانه دیدم. از مادر شهیدان مغنیه پرسیدم آیا ناراحت نیستید که هر ۳ پسر خود را فدا کردید؟ مادر شهید مغنیه اشاره ای به کاروان کربلا کرد و گفت: فرزندانم که هیچ، جان وزندگی و هستیم فدای سید علی خامنه ایست.

وی در پایان بیان کرد: پدران و مادران در تمام این سالها ایستادگی کردند انشالله مسئولین پیام مادران شهدا و پیام حماسه و اقتدار آنها را بشنوند.

در بخشی بعدی مراسم یوسف میر شکاک از شاعران انقلابی به خواندن شعری در وصف شهدا پرداخت.

در پایان مراسم از مادران ۵ شهید گمنام با اهدای لوح یادبودی تجلیل و تقدیر به عمل آمد.

همچنین قرار است عکس مادران شهدای گمنام همراه با تصاویر فرزندانشان در معابر عمومی شهر تهران به ویژه زیرگذر چهارراه ولیعصر به صورت نمایشگاه در معرض عموم قرار گیرد.

نظر شما
پربیننده ها