سید هادی سید افقهی:

مذاکرات اسرائیل و فلسطین بی سرانجام است/ بعید می دانم صهیونیستها به لبنان حمله کنند

کارشناس مسائل بین الملل به مذاکرات سازش میان رژیم صهیونیستی و فلسطین اشاره کرد و گفت: یقینا این مذاکرات، هیچ نفعی برای فلسطینی ها نخواهد داشت.
کد خبر: ۲۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۸:۱۱ - 18August 2013

مذاکرات اسرائیل و فلسطین بی سرانجام  است/ بعید می دانم صهیونیستها به لبنان حمله کنند

سید هادی سید افقهی در گفت وگو با خبرگزاری دفاع مقدی در خصوص مذاکرات صلح اسرائیل و تشکیلات خودگردان فلسطین اظهار داشت: بعد از اجرای قرارداد ننگین «اسلو» توسط یاسر عرفات که 21 سال از آن می گذرد، متأسفانه هیچ امتیاز یا حقوقی به نفع مردم مظلوم فلسطین صادر و مصوب نشد و تصور نمی کنم مذاکرات اخیر دو طرف، فوایدی برای فلسطینی ها داشته باشد.
 
وی ادامه داد: نمایندگان خائن فلسطینی ها از جمله «محمود عباس» واقعا اگر می خواهند نماینده واقعی مردم این خطه باشند، باید اقدامات سازنده ای انجام دهند؛ متأسفانه آنها فقط دنبال امتیاز دهی هستند و به همین دلیل صهیونیستها درصدد اخراج تمام فلسطینی ها از منطقه مرزی 67 هستند تا اعلام دولت یهودی کنند.
 
مذاکرات نباید به ضرر ملت فلسطین تمام شود
 
سیدافقهی تأکید کرد: یکی از شگفتی های این مذاکرات این است که اعلام کرده اند این مذاکرات سری و محرمانه است!؛ این چه مذاکراتی است که فقط گروهی به حمایت از یک ملت می روند؟ این چه مذاکراتی است که طی آن جنبش حماس، جهاد اسلامی و تمام گروهها و شخصیت های سیاسی فلسطین آن را تحریم کرده اند و ضمانت کرده اند که اجازه نخواهند داد این مذاکرات محقق شود. مذاکرات باید به نفع دو طرف محقق شود که برخلاف این روند به ضرر ملت مظلوم فلسطین تمام می شود.

این کارشناس و تحلیل گر سیاسی افزود است: در مذاکرات سازش، جان کری شرط آورده که فلسطینی ها صحبت از قدس شریف به عنوان پایتخت مسلمانان نکنند و همچنین مسأله بازگشت آوارگان فلسطینی را به زبان نیاورند و حرفی از عقب نشینی رژیم صهیونیستی به مرزهای قبل از جنگ 1967 نکند! اگر قرار باشد در این مذاکرات چنین سخنانی مطرح نشود، پس اینها سر چه موضوعی می خواهند مذاکره کنند؟!

شهرک سازی، یکی از چالش های اصلی توقف 3 ساله مذاکرات بود

سید افقهی با بیان این که شهرک سازی به شدت اطراف قدس شریف توسعه می یابد، اظهار داشت: رژیم صهیونیستی نه تنها یک دلار از دو و نیم میلیارد دلاری که قبلا وعده داده بودند به فلسطینی ها می دهند، را نداده است؛ بلکه در قبال آزادی اسرای فلسطینی حتی منت نیز می گذارد.

وی تصریح کرد: یکی از چالش های اصلی توقف مذاکرات به مدت 3 سال، بحث عدم توقف شهرک سازی توسط رژیم صهیونیستی است؛ متأسفانه صهیونیستها هر روز زمین های مردم مسلمان را غارت کرده و اراضی کشاورزی و خانه های فلسطینی ها را تخریب و مصادره می کنند و در این شرایط جان کری می گوید: مذاکرات سازش محرمانه است!؛ اینها خیانت به مردم فلسطین می کنند ولی نباید فلسطینی ها اجازه دهند که آنها اهداف و نیات شوم شان را دنبال کنند و به خواسته های خود در مذاکرات دست یابند.

صهیونیستها تلاش دارند قدس را یهودی سازی کنند اما ملت فلسطین اجازه نمی دهد

 وی خاطرنشان کرد: از جنگ 1967 تاکنون تنها 5 درصد از سرزمین های فلسطین (نوارغزه و کرانه غربی رود اردن) در اختیار حکومت خودگردان قرار گرفت و آخرین مجوزی که وزیر مسکن رژیم صهیونیستی صادر کرد، ساخت هزار واحد مسکونی در قدس شریف بود؛ آنها تلاش می کنند کاملا قدس شریف را یهودی سازی کنند؛ اما  مقاومت مردم فلسطین اجازه چنین اقدامی را به آنها نمی دهد.

افقهی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن محکومیت توطئه گران در انفجارهای اخیر لبنان خاطرنشان کرد: علت این ناآرامی ها در لبنان انتقام جبهه النصره سلفی ها و القاعده از ورود حزب الله لبنان به سوریه و همچنین گسترش جنگ در مناطق مرزی سوریه، لبنان و منطقه عبور و مرور سلاح و صهیونیستها به سوریه بود.

بعید می دانم رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند

وی گفت: قبلا نیز تروریست های سوریه اعلام کرده بودند پیش از اینکه حزب الله وارد خاک سوریه شود، برای دفاع از عمق استراتژی خود اگر حکومت بشار اسد را سرنگون کنیم، هدف بعدی مان حزب الله لبنان خواهد بود. حتی رهبر اخوان المسلمین سوریه- دکتر ریاض- نیز اعلام کرده بود بعد از شکست حکومت سوریه، کمر هلال شیعی را خواهیم شکست و این خط و نشان کشیدن ها و ادامه جنگ های پیشاپیش، سبب شد حزب الله از عمق استراتژیک خود دفاع کند.

وی تأکید کرد: رژیم صهیونیستی درصدد است از شکست های پی درپی تروریست ها در سوریه انتقام بگیرد؛ اما اینکه در این شرایط بخواهد به صورت تمام عیار به لبنان یا سوریه حمله کند، تصور می کنم به نفع سوریه و حزب الله تمام خواهد شد و حزب الله انتقام سخت و بدتر از جنگ 33 روزه در سال 2006 از صهیونیستها خواهد گرفت؛ بنابراین در این شرایط بعید می دانم که رژیم صهیونیستی به لبنان حمله کند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار