طرح تروریستی داعش در روسیه خنثی شد

گروهی از تروریست های وابسته به داعش که در شهر سن پترزبورگ روسیه دستگیر شدند، برای انجام دو بمب گذاری در مراکز پرجمعیت این شهر آماده شده بودند.
کد خبر: ۲۱۲۹۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۳ - 13November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، ماموران سازمان امنیت فدرال و وزارت کشور روسیه دیروز (شنبه 10) فرد مرتبط با گروه داعش را همراه بمب دست ساز قوی و چندین اسلحه پیش از انجام اعمال تروریستی در مسکو و سن پترزبورگ دستگیر کردند.
 
شبکه تلویزیونی ار.ب.کا روسیه امروز اعلام کرد: تروریست های دستگیر شده در سن پترزبورگ از اتباع قرقیزستان و ازبکستان بودند.
در این گزارش به نقل از یک مقام امنیتی بدون اعلام نام آمده است: تروریست ها قصد بمب گذاری و انفجار در دو مرکز تجاری گالری و آکادم پارک از مراکز پر رفت و آمد سن پترزبورگ را داشتند.
 
بنا به این گزارش همچنین از آپارتمان اجاره ای تروریست ها در منطقه کالینین سن پترزبورگ مقادیری سلاح، مهمات و چاشنی انفجاری کشف شد.
 
افراد دستگیر شده برای کسب اطلاعات بیشتر در سازمان امنیت شعبه سن پترزبورگ تحت بازجویی هستند.
 
29 مهرماه نیز ماموران سازمان امنیت فدرال روسیه پنج نوجوان را که بزرگ ترین آنان 19 سال داشت، دستگیر کردند که برپایه گزارش اعلام شده زیر نظر یک گروه تروریستی در سوریه آماده حمله به یک مرکز پلیس شده بودند.
 
این نوجوانان از طریق شبکه های اجتماعی با تروریست ها در سوریه ارتباط داشته و پس کسب اطلاعات به چند مسلسل که از قبل در یک منطقه پنهان شده بود دست یافتند، ولی ماموران پیش از انجام هرگونه اقدامی آنان را بازداشت کردند.
 
روسیه با توجه به تهدیدهای تروریستی ناشی از اوضاع خاورمیانه، حضور حدود دو هزار شهروند خود بویژه از منطقه قفقاز از جمله چچن در صفوف تروریست ها در سوریه و عراق و خطر بازگشت آنان تدابیر امنیتی گسترده ای را به اجرا گذاشته است.
 
بزرگ ترین عملیات تروریستی خنثی شده در روسیه جلوگیری از اجرای یک رشته عملیات انتحاری و شلیک خیابانی در مسکو و شهرهای بزرگ بود که ماه مه پیش از آغاز جشن های ملی این کشور به مناسبت پیروزی در جنگ دوم جهانی کشف و طراح این عملیات که یک شهروند بلاروسی بازگشته از سوریه بود، بازداشت شد.
منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار