صالحی امیری در مرز چزابه:

شور و هیجانی که در اربعین می‌بینیم در تاریخ بی‌سابقه است

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه شور و هیجانی که در اربعین می‌بینیم در تاریخ بی‌سابقه است گفت: همه اصحاب فرهنگ در سراسر ایران این صحنه‌های پرشور را بار دیگر ببینند و بنویسند و نیز در عرصه هنری آن را بازنمایی کنند.
کد خبر: ۲۱۳۱۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۶ - 15November 2016
شور و هیجانی که در اربعین می‌بینیم در تاریخ بی‌سابقه استبه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، سیدرضا صالحی امیری در حاشیه سفر به استان خوزستان و بازدید از مرز چذابه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز و امشب حماسه بزرگی در این منطقه یعنی چذابه شکل گرفته است خداوند را شاکریم که بار دیگر این ملت شورحسینی را به نمایش گذاشته است.

وی با بیان اینکه متاسفانه خبرگزاری‌های بیگانه در این در این موقع چشم‌های خود را به روی واقعیت‎ها بسته‎اند افزود: امروز روزی است که باید همه دنیا بار دیگر  این ملت و مردم را بشناسند. این جغرافیا متعلق به ائمه اطهار(ع) و اهل بیت(ع) و نیز اسلام است و استان خوزستان مهد تشیع است.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه این حرکت بزرگی که آغاز شده سرمایه بزرگی برای تداوم حیات جامعه فرهنگی است بیان کرد: امروز همه اصحاب فرهنگ در سراسر ایران این صحنه‌های پرشور را  بار دیگر ببینند و بنویسند و نیز در عرصه هنری آن را بازنمایی کنند در تاریخ این سرزمین چنین همایش و نمایشی و شوری کمتر دیده و به دیگران نشان داده است.

وی گفت: این حرکت عظیم میلیونی یک پیام مهم دارد که می‌گوید اسلام و ایران مرکز تشیع و اسلام رحمانی است و این سرزمین متعلق به اهل بیت(ع) است؛ امام حسین(ع) در قلب و جان ملت نفوذ دارد و ما همه جیره‌خور و ریزه‌خور سفره اهل بیت(ع) هستیم.

صالحی امیری با اشاره به اقدامات مسئولان کشوری، استاندار و مدیران خوزستانی عنوان کرد: آنها تلاش کردند تا بیش از 50 درصد از ظرفیت اعزام را از خوزستان و دو معبر شلمچه و چذابه انجام بدهند و اعزام بیش از پانصد هزار نفر از شلمچه و بیش از 300 هزار نفر از چذابه اقدام بسیار مهم و بی نظیری است که خوشبختانه استاندار خوزستان و همه دستگاه‌ها موفق شدند این کار بزرگ را انجام دهند.

وی با بیان اینکه آن چیری که مهم است قدردانی از مردم است افزود: ما به کمک مردم آمده‌ایم و همه چیزهایی از جمله موکب و پذیرایی مرهون مردم است همچنین حج و زیارت، مجموعه بهداشت و درمان، راه و ترابری، پلیس، استانداری و شهرداری یک رسالت دارند که هیچ شانی جز خدمت به زائران برای خود قائل نیستیم.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار