یادواره شهید سعیدی

مراسم سالگرد اولین مجتهد شهید انقلاب در قم برگزار شد

مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله سعیدی اولین مجتهد شهید نهضت انقلاب اسلامی عصر سه شنبه بر سر مزار آن شهید در وادی السلام قم برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۷ - 11June 2014

مراسم سالگرد اولین مجتهد شهید انقلاب در قم برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس از قم، در مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهید آیت الله سعیدی پدر  امام جمعه قم و تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س) سه شنبه با حضور آیت الله نوری همدانی، نمایندگان دفاتر مراجع عظام تقلید و سایر مسئولین لشکری و کشوری  برگزار شد.

 در این برنامه حجت الاسلام محمد حاج ابوالقاسم  استاد برجسته و حافظ بین المللی قرآن کریم و عضو شورای قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه­های علمیه طی سخنانی با اشاره به آیات نورانی قرآن کریم به چهار مرحله حاکمیت سیاسی و دینی مومنین، امنیت فراگیر در جامعه و عبودیت و بندگی خالصانه خدا اشاره کرد و گفت: ناامنی در جوامع غربی به خاطر نبود معنویت است و در صورت استقرار نظام ارزشی، امنیت کامل محقق می گردد.

وی با بیان اینکه نظام ارزشی در زمان ظهور امام زمان(عج) محقق و مستقر خواهد شد، به شرط حاکمیت مومنان در آیات قرآن اشاره کرد و افزود: شرط حاکمیت مومنان، داشتن ایمان کامل و عمل صالح است که متجلی در تبعیت محض از ولی و حجت خدا می باشد و شهید سعیدی آن را به خوبی اثبات کرد.

حاج ابوالقاسم خاطرنشان ساخت: شهید آیت الله سعیدیخون پاک خود را در دفاع ولی فقیه و نائب حجت خدا در زمان خودش تقدیم کرد.


وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: کسانی که ادعای حرکت در مسیر ولی خدا را دارند، اما در فعالیت های اجتماعی و درموضع گیری های سیاسی رو در روی ولی خدا می ایستند، بدون شک مشمول وعده الهی حاکمیت صالحان در زمین نخواهند شد.

 عضو شورای قرآن و عترت معاونت تهذیب حوزه­های علمیه با اشاره به این نکته که شهید آیت الله سعیدی نخستین مجتهد شهید نهضت اسلامی است، گفت: این شهید بزرگوار همواره حضرت امام را شبیه ترین فرد به امام زمان (عج) می دانست و مکرر تاکید می کرد "ˈبه خدا سوگند اگر مرا بکشید و خونم بر زمین ریخته شود در هر قطره خون من نام مقدس خمینی را خواهید یافت" و در سخت ترین شرایط امام را تنها نگذاشت.


وی با بیان تلاش های شهید سعیدی برای حاکمیت ارزش های دینی در دوران ستمشاهی گفت: آن شهید به تنهایی در برابر تهدیدهای ساواک مقاومت کرد و تا آخرین نفس به تبلیغ و ترویج ارزش های دینی و اقامه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه پرداخت.
یادآور می شود: آیت الله سید محمد رضا سعیدی درسال 1308 هجری شمسی در مشهد دیده به جهان گشود، تحصیلات خود را دراین شهر آغاز کرد، سپس درمحضر آیت الله بروجردی و امام خمینی (ره)شاگردی کرد تا به درجه اجتهاد رسید.
همزمان با تحصیل وارد فعالیت های سیاسی و مذهبی شد و تلاش مداوم و پیگیرش سبب حساسیت ساواک به او و در نتیجه دستگیری و انتقال به زندان قزل قلعه شد.
وی در بازجویی ها، با کمال شهامت ازعقاید خود و پیروی از امام خمینی (ره) دفاع کرد، به علت فعالیت های روشنگرانه آیت الله سعیدی، پیروی اش از نهضت امام خمینی(ره) و اعلامیه هایی که در ضدیت با آمریکایی شدن ایران می داد، رژیم ستم شاهی تاب تحمل او را از دست داد و او را تحت وحشیانه ترین شکنجه ها قرار داد ولی او همچنان بر سرعقاید خود ایستاد و سرانجام در تاریخ چهارشنبه بیستم خرداد 1349 به عنوان اولین مجتهد شهید به کاروان شهدای اسلام و انقلاب اسلامی پیوست.

 

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار