مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس قم:

شهدای روحانی با تقدیم جان خود دفاع از دین را عملا نشان دادند

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: شهدای روحانی با تقدیم جان خود، دفاع از دین و ارزش های دینی را قولا و عملا نشان دادند.
کد خبر: ۲۱۳۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۰ - 11June 2014

شهدای روحانی با تقدیم جان خود دفاع از دین را عملا نشان دادند

سرهنگ «احمد حسینی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم در حاشیه مراسم چهل و چهارمین سالگرد شهادت آیت الله سعیدی، اولین مجتهد شهید نهضت انقلاب اسلامی به خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس در قم گفت: انقلاب ما ادامه نهضت عاشوراست و همه الگوهایش بر مبنای آموزههای دینی است که علمای دین برای ما تدوین کردهاند.

وی با بیان اینکه یکی از رسالتهای تاریخی علما، مبارزه با ظلم و ستم است، ابراز داشت: بهترین هدیهای که به جامعهای داده میشود، وجود رهبری فرزانه در راس هرم آن جامعه است که نعمت دین اسلام و امنیت را برای آن جامعه به ارمغان بیاورد.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان قم علمای بزرگوار را حافظان دین دانست و گفت: آنها این رسالت را به خوبی احیا کرده و به انجام رساندهاند.

وی با اشاره به فرازی از سخنان امیرالمومنین(ع) در نهج البلاغه عنوان کرد: حضرت آیت الله سعیدی اولین مجتهد شهید انقلاب بود که به رسالت دینی خود عمل کرد و بر مبنای تعهد علما در کمک به مظلوم و مبارزه با ظالم و هدایت جامعه، در زمان اختناق رژیم ستمشاهی به پا خاست.

وی با بیان اینکه عزت و افتخار امروز ما مرهون جانفشانی علمایی چون شهید مدرس و... از دوران غیبت کبری تا کنون است، گفت: شهید آیت الله سعیدی نیز در امتداد همان کاروان علمای شهید است و نماد و الگوی کسانی است که برای مبارزه به ظلم و ستم در بدترین و غریبانه ترین شرایط گام بر میدارند.

سرهنگ حسینی ادامه راه شهدا را کمترین وظیفه آحاد جامعه دانست و افزود: علمای شهید همانگونه که دفاع از دین را در آموزهها و معارف اسلامی یاد میدادند، با تقدیم خون خود این موضوع را عملا نیز نشان داده و مصداق " کونوا دعاة الناس بغیر السنتکم" شدند.

وی در پایان با بیان اینکه 400 شهید روحانی مختص استان قم داریم که متولد و ساکن قم بودند، خاطرنشان ساخت: در کل کشور شهدای روحانی دوران انقلاب و دفاع مقدس، بالاترین تعداد را نسبت به قشر خود در بین سایر اقشار جامعه تشکیل میدهند.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار