نوری‌المالکی:

آزادسازی موصل، پایان داعش است

نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق روز سه شنبه تاکید کرد که عملیات آزادسازی موصل پایان گروه تروریستی داعش در عراق خواهد بود.
کد خبر: ۲۱۳۳۰۴
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۶ - 15November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، نوری المالکی معاون رئیس جمهوری عراق روز سه شنبه تاکید کرد که عملیات آزادسازی موصل پایان گروه تروریستی داعش در عراق خواهد بود.
 
به گزارش پایگاه خبری السومریه نیوز، مالکی در دیدار با «چن وی چینگ» سفیر چین در عراق گفت که چالش های پیش روی این کشور خطرناک و پشت سر گذاشتن این چالش ها نیازمند همبستگی و حمایت همه جانبه از دولت است.
 
معاون رئیس جمهوری عراق بر روابط تاریخی با چین و تقویت این روابط تاکید کرد و گفت: چالش های پیش روی عراق نیازمند اتحاد و همبستگی است.
 
از سوی دیگر سفیر چین در عراق نیز با اشاره به افق های پیش روی همکاری بغداد و پکن، بر توسعه روابط دو جانبه و همکاری در همه زمینه ها تاکید کرد.
 
طرفین در این دیدار اوضاع سیاسی و امنیتی عراق و منطقه و آینده روابط عراق و چین را در همه زمینه ها به ویژه در زمینه سیاسی و اقتصادی مورد بحث و بررسی قرار دادند.
 
دولت عراق پیشتر در سال 2015 پنج قرارداد و تعدادی یادداشت های تفاهم در زمینه های مختلف با چین امضا کرده بود.
 
به عقیده برخی از کارشناسان عراق از بازارهای خوب چین در خاورمیانه محسوب می شود و حضور این کشور در کنار شرکت های بزرگ اروپایی و آمریکایی رقابت تجاری را برای سرمایه گذاری در این کشور در پی خواهد داشت.
 
جنگ دو ساله دولت عراق علیه گروهک تروریستی داعش و هزینه های سنگین جنگ سرمایه گذاری های بیشتری را برای توسعه این کشور می طلبد.
 
منبع:ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار