تاکید فرماندهان عراقی و فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی بر تامین امنیت زائران حسینی

جمعی از فرماندهان ارشد نظامی عراق (سه شنبه شب) با فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در مرز مهران دیدار و گفت و گو کردند.
کد خبر: ۲۱۳۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۰ - 16November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، در این دیدار که در شهر مهران انجام شد، سپهبد محمد مشاور وزیر کشور عراق و رئیس کمیته امنیتی بزرگداشت اربعین در عراق در راس یک هیات عالی رتبه نظامی با سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا و فرمانده قرارگاه اربعین نیروی انتظامی جمهوری اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

در این دیدار 2 طرف بر تامین امنیت زائران تاکید کردند و نحوه تردد آنها از مرزهای مشترک را مورد بررسی قرار دادند، تسهیل در روند تردد زائران و بررسی مسایل مرزی از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار بود.

سپهبد محمد در حاشیه این دیدار بر همکاری مطلوب ایران و عراق در زمینه تامین امنیت مرزها تاکید کرد و گفت: از تمام توان برای تامین امنیت زائران اربعین حسینی استفاده می کنیم.

بر اساس پیش بینی ها، در اربعین امسال بیش از 2 میلیون زائر برای شرکت در آیین اربعین حسینی وارد کشور عراق می شوند که بخش مهمی از این زائران مسیر ایلام - عراق را بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا برای تردد انتخاب می کنند.

مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار