سردار پورجمشیدیان:

برخی در کشور، نان امنیتی را که مدافعان حرم ایجاد کرده‌اند می‌خورند

معاون هماهنگ‌کننده نیروی زمینی سپاه گفت: برخی در کشور، نان امنیتی را که مدافعان حرم ایجاد کرده اند می‌خورند و کار سیاسی انجام می‌دهند؛ اما در رسانه‌های خود می‌نویسند که مدافعان حرم به خاطر مادیات در سوریه و عراق حضور یافته‌اند.
کد خبر: ۲۱۳۳۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۴ - 16November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «سردار علی اکبر پورجمشیدیان» معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه (شامگاه سه شنبه ٢۵ آبان ماه) در مراسم ختم شهید محمد حسین بشیری در مسجد مهدیه همدان به اربعین شهادت شهید الوانی اشاره و اظهار کرد: چند روز پیش در مراسم چهلم شهید الوانی دوست و همسنگر شهید بشیری به همدان آمدم و حالا در ایام اربعین حسینی می بینم همدان چهره عاشورایی به خود گرفته است.

وی تصریح کرد:خوشا به سعادت مردم همدان که مسیر نورانی شهادت و نوکری خاندان اهل بیت (ع) را دارند و شخصا به این حالشان غبطه می خورم.

این مقام مسئول با بیان اینکه سال گذشته در سوریه در خدمت شهیدان بشیری، الوانی و همدانی بودم تبیین کرد: مردان دلاوری در دامان مادران همدانی تربیت شده اند.

وی ضمن تأکید بر اینکه در عملیات محرم بعد از شهادت شهید همدانی شاهد جان فشانی های رزمندگان این استان از سپاه انصارالحسین(ع) بودم عنوان کرد: امید است این مسیر نورانی همچنان تداوم یابد و رسالت پاسداری، انقلابی و جهانی سپاه انقلاب اسلامی که در راستای آرمان بزرگ امام(ره) است محقق شود که شهید احمدی روشن و دیگر شهدای هسته ای نیز با این تفکر زندگی کرده و شهید شدند.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه خاطرنشان کرد: پاسداران و بسیجیان و کسانی که روحیه  و فرهنگ بسیجی داشتند به تأسی از شهدایی که می گفتند کار نشد ندارد و در مقابل بزرگترین تفکرات نظامی ایستادگی کردند، وارد این مسیر شدند و این فرهنگ و  تفکر تا به ثمر رسیدن به آرمان های امام در این کشور جاری است.

وی با اشاره به نسل جوان امروز که با افتخار از حرم عقیله بنی هاشم دفاع می کنند سرمایه های این کشورند بیان کرد: این جوانان غیرتمند می توانند پرچم انقلاب را در بهترین شرایط به صاحب اصلی برسانند چراکه این راه را بزرگ مردانی از نسل اول سپاه پاسداران انقلاب اسلامی مثل شهید همدانی، حبیب بن مظاهر سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شروع کردند و این جوانان ادامه دهنده این راه هستند.

پورجمشیدیان یادآور شد: آن شهیدان مربیان و استادانی برای نسل های بعدی سپاه شدند تا راهی را نشان دهند که این انقلاب مقطعی نیست و انقلاب جهانی است که باید به انقلاب اصلی امام زمان (عج) وصل شود.

وی افزود: در جنگ تحمیلی مردان بزرگ انقلاب در کنار سایر نیروهای دفاع مقدس سخت ترین ماموریت ها را انجام دادند و جانانه از نظام دفاع کردن این راه را مردان دلاوری چون شهید همدانی، شهید قهاری، شهید چیت سازیان ترسیم کردند و نسل های بعدی آن راه را ادامه دادند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در تاریخ ایران به ویژه 200 سال اخیر هر زمانی گروهی از کشورها، کشور ما را مورد تجاوز و تاخت و تاز قرار دادند قسمتی از خاک وطن را جدا کردند، عنوان کرد: به برکت انقلاب اسلامی مردان بزرگ در دوران جنگ تحمیلی جانانه در مقابل تمام دنیای استکبار ایستادند و ذره ای از خاک کشور جدا شدند و این اولین باری بود که اردوگاه شرق و غرب در قالب شوروی سابق و آمریکای جهان خوار در مقابل ایران متحد شدند، اما غیور مردان ایران با کمترین امکانات و سرمایه  مرزهای کشور را پاسبانی کردند.

وی اضافه کرد: برای مردان این مرزوبوم فرقی نمی کرد که آن صحنه کجاست بلکه رفع مشکلات و برطرف کردن غبار غم، فقر و تنگ دستی مردم ایران مطرح بود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی با بیان اینکه سپاه پاسداران هنگامی که احساس کرد مردم ایران در عرصه مسائل اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مشکل دارند، دراین صحنه ها حضور یافت، تصریح کرد: آنها هنگامی که احساس کردند نیاز به بازسازی کشور نیز است حضور یافتند و هرجا احساس کردند مردم سد، کارخانه و جاده، امکانات و ... نیازدارند و چاه های نفت باید به دست خود ما اداره شود، ورود کردند و باهمت جهادی  وارد کار شدند.

وی گفت: روحیه جهادی و انقلابی آنها الگویی برای عصرها و نسل های کشور شد تا پای کار بیایند و بدانند که می توان در کشور زندگی کرد و موفقیت داشت و عرصه های مختلف اعم از علم، اقتصاد، صنعت و توسعه را طی کرد.

وی تبیین کرد: شهید جوان بشیری شاید انقلاب را ندیده و درک نکرده باشد اما با عشق و علاقه توفیق حضور در جمع پاسداران انقلاب اسلامی را یافته بود.

پورجمشیدیان با تأکید بر اینکه شهید غیور «محمدحسین بشیری» در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حضور موفق در همه عرصه ها داشت اظهار کرد: او همواره به دوستان خود تاکید می کرد که باید سربازان شایسته امام عصر (عج) باشیم و در تراز انقلاب اسلامی فعالیت کنیم و باید افتخار کنیم که سربازان انقلاب هستیم.

وی با اشاره به فعالیت شهید بشیری در مجموعه آموزشگاه قدس همدان که یکی از پرافتخارترین مجموعه آموزش نیروهای مسلح است گفت: این شهید والامقام در عرصه علم و کار هم نمونه بود و باید الگویی برای جوانان این مرز و بوم شود.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با یادآوری این نکته که همه کسانی که در سایر جاها مربی آموزش بودند باید زیر نظر اساتیدی چون شهید بشیری در همدان آموزش می دیدند تا به تربیت نیروها بپردازند تصریح کرد: شهید یشیری در ورزشهای رزمی، شنا و کاراته و ... مراتب بالا را طی کرد و افتخار مردم همدان شد و در سایر عرصه های نظامی خصوصا در عرصه تخصصی و پیچیده تخریب نیروهای مسلح یکی از افراد نمونه بود.

وی تشریح کرد: امثال او را در سپاه انقلاب اسلامی که به مسائل نظامی، آموزشی و تخریب آشنا باشد، کم داشتیم اما امروز بسیاری از کسانی که در جبهه مقاومت اسلامی، سوریه وعراق به دفاع از کشور خود می پردازند زیر نظر شهید بشیری آموزش دیده اند.

وی تشریح کرد: سال گذشته در سوریه در خدمت شهید بودم و از نزدیک دیدم آنجایی که دشمن با همه امکانات خود، از مسلحین، تکفیری، داعش و...راه را به سمت نیروهای اسلام می بست امثال شهید بشیری راه را باز می کرد و سرمایه، جان و خون خود را برای مردم مظلوم شیعه و سنی سوریه نثار کرد.

پورجمشیدیان با اظهار به اینکه چهار سال مداوم نزدیک به 30 هزار مردم شیعه در روستاهای فوئه و کفریا در زیر ستم و سختی و محاصره کامل هستند، ادامه داد: فرمانده سفاک النصره از رسیدن حتی یک دانه گندم به شیعیان منطقه ممانعت کرد.

وی افزود: امثال شهید بشیری رفتند تا شیعیان امیرالمومنین علی (ع) را در این مناطق نجات دهند و در جایی که زن های این روستاها را به اسارت می بردند و در بازار به فروش می رساندند شهید بشیری ها در مقابل این ظلم ها ایستادگی کردند.

این مقام مسئول افزود: در شهرهای نبل و الزهرا 80 هزار شیعه امیرالمومنین (ع) سه سال و نیم اسیر بودند و آب و آذوقه به آنها نمی رسید که مردان بزرگ اسلام به یاری آنها رفتند و وقتی به جبهه لبنان رفتم و از شیعیان لبنانی که برخی از آنها را به زنجیر و زندان کشانده بودند، شنیدم که گفتند «رزمندگان شما ما را از این زندان ها نجات دادند».

وی با بیان اینکه امروز همان بچه های حزب الله به برکت اساتید و مردان بزرگ مانند شهید بشیری شیوه جنگیدن و ایستادن در مقابل دنیا و صهیونیست را آموزش دیده اند تبیین کرد: پیش از انقلاب اسلامی گاهی اوقات انسان از ایرانی بودن خود احساس ننگ داشت، حتی در عربستان به حجاج ما می گفتند «اخو الیهود» چراکه ایران نفت و امکانات دیگر به رژیم صهیونیستی می داد اما امروز به برکت شهدا افتخار می کنیم که در لبنان در نزدیک ترین پایگاه صهیونیست عکسی از مقام معظم رهبر زده شده که سید نصرالله بوسه بر دستان ایشان می زند و  این افتخار ماست.

معاون هماهنگ کننده نیروی زمینی سپاه با بیان اینکه دشمنان اگر دستشان می رسید کربلا و نجف را نیز با خاک یکسان می کردند اظهار داشت: آنها تا مرز 200_300 متری حرم حضرت زینب(س) آمده بودند اما شهدای مدافع حرم رفتند و سینه سپر کردند و این شرایط را مدیریت کردند.

وی افزود: رزمندگان اسلام با این شعار که اجازه برپا شدن عاشورای دوباره را نمی دهیم وارد عرصه نبرد شدند و این مردان بزرگ در عراق، کاظمین و نجف ایستادند و امروز به برکت ایستادگی آنها 22 میلیون نفر در حماسه اربعین حسینی حضور می یابند که از این تعداد تنها 2.5 میلیون نفر از کشور ما حضور دارند.

پورجمشیدیان  عنوان کرد: برخی در کشور نان امنیتی که مدافعان حرم ایجاد کرده اند میخورند و در اوج ناامنی در منطقه اما با امنیت در کشور زندگی می کنند و کار سیاسی انجام می دهند اما در رسانه های خود می نویسند که مدافعان حرم به خاطر مادیات در سوریه و عراق حضور یافته اند.

منبع: ایسنا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار