حجت الاسلام قرائتی در اجلاسیه نماز مازندران مطرح کرد؛

ایجاد بیش از 700مسجد در جاده‌ها و تألیف 250 جلد کتاب و تخصیص اعتبار ویژه برای نماز

رئیس ستاد اقامه نماز کشور به ایجاد بیش از 700مسجد در جاده‌ها و تالیف 250 جلد کتاب و تخصیص بودجه ویژه نماز در یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: امروز پیش نمازی برای بچه ها مهم است، نماز بچه ها را فراموش نکنیم و چاپ کتاب و برگزاری مسابقه نماز را جدی تر پیگیری کنیم.
کد خبر: ۲۱۳۴۲۸
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵ - 16November 2016

به گزارش دفاع پرس از مازندران، حجت اسلام محسن قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در اجلاس نماز مازندران  که با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب های اجتماعی در اردوگاه بادله ساری برگزار شد، با بیان اینکه  نماز و ازدواج راه حل گزیده شدن از دو سوراخ غفلت و شهوت است، تأکید کرد: مدیران باید به فکر این دو مشکل باشند.

وی با اشاره به اینکه امروز برای رفتن به راه خدا، مشکل بدحجابی و فساد  باید بودجه گذاشت، گفت: امروز جگر و جوهر تصمیم گیری در حل مشکلات دینی در عرصه مدیریتی مملکت وجود ندارد.

وی از اهمیت نماز در مدارس سخن گفت و یادآور شد: امروز در حالی تمام دستگاه های اجرایی، نظامی و حاکمیتی برای نماز جماعت که فقط 10 نفر حاضر هستند یک روحانی دارند اما در مدارس و روستاهایی که صدها نفر در نماز جماعت شرکت می کنند، روحانی ندارند.

وی به ایجاد بیش از 700مسجد در جاده ها و تالیف 250 جلد کتاب و تخصیص بودجه ویژه نماز در یک دهه اخیر اشاره کرد و گفت: امروز پیش نمازی برای بچه ها مهم است، نماز بچه ها را فراموش نکنیم و چاپ کتاب و برگزاری مسابقه نماز را جدی تر پیگیری کنیم.

وی اظهار کرد: مقام معظم رهبری با شنیدن گزارش اسفبار از وضعیت بی توجهی به فریضه نماز ونمازخانه های کشور، دستور فرمودند که شما به عنوان رئیس ستاد اقامه نماز همه کارها را تعطیل کنید با صدای بلند فریاد بزنید تا وارد تصمیم های جدی مسئولان اجرایی کشور شود.

حجت الاسلام قرائتی بر ضرورت بازنگری جدی در فیلم، کتاب ها، تصمیم گیری های کشور و محور قرار گرفتن فریضه نماز تإکید کرد و افزود: صدها شهرک صنعتی و مسکونی در کشور ساخته شده است که مسجد ندارند.

وی با بیان اینکه هنوز هزاران مسجد ما پیش نماز ندارد، گفت: باید برنامه ریزی کنیم تا روحانی که در دستگاه های دولتی نماز جماعت برقرار می کند در مدارس و دیگر مساجد محله های بدون روحانی  حضور یابد.

یادآور می شود اجلاسیه نماز مازندران با محوریت کاهش آسیب های اجتماعی بر اساس منویات مقام معظم رهبری به صورت جداگانه در تمام استان های کشور برگزار شد که نتیجه اجلاسیه نمازاستان ها روز 18آذرماه امسال در بیست و پنجمین اجلاسیه ملی در استان البرز مورد بررسی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها