«زخمی‌ترین صبور» روایت حضرت زینب (س) را بازگو می‌کند

رئیس حوزه هنری استان كردستان گفت: بخشی از خطبه‌های حضرت زینب (س) در کتاب «لهوف» در قالب نمایشنامه‌ای با عنوان «زخمی‌ترین صبور» امروز، ۲۶ آبان ماه توسط گروه نمایش آیینی وابسته به حوزه هنری انقلاب اسلامی کردستان اجرای عمومی شد.
کد خبر: ۲۱۳۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۱:۰۰ - 17November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، امین مرادی،  رئیس حوزه هنری استان كردستان امروز، اظهار کرد: در سال ۹۳ برای اولین بار در کشور به منظور معرفی ویژگی‌های شخصیتی حضرت زینب (س) و نقش ارزنده آن بانوی با فضیلت در بازگویی حماسه عاشورا نمایشنامه زخمی‌ترین صبور بر اساس خطبه‌های آن حضرت در دربار یزید برگزفته از کتاب «لهوف» نگارش و سپس با حضور آیت الله خاتمی امام جمعه موقت تهران و عضو مجلس خبرگان رهبری و مسئولان استانی و محبان ائمه اطهار (ع) به اجراء درآمد .
 
افزود: با توجه به تأثیرگذاری این نمایش با تغییراتی برای دومین دوره در آستانه اربعین حسینی این نمایش توسط گروه نمایش آیینی حوزه هنری در محل سالن مجتمع امام خمینی (ره) اداره کل آموزش و پرورش استان کردستان به اجرای عمومی گذاشته شد.
 
وی عنوان کرد: در این مراسم که با سخنرانی مدیرکل امور بانوان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و دبیرکل اتحادیه جهانی زنان مسلمان آغاز شد، قیام عاشورا و حوادث بعد از آن و ستم‌های رواداشته شده به خاندان حضرت رسول اکرم (ص) در دربار یزید تشریح شد که در این میان خطبه‌های آتشین حضرت زینب در شرح و چگونگی شهادت حضرت حسین (ع) و یارانش بسیار خوب بیان شد .
 
رئیس حوزه هنری استان كردستان افزود: این نمایش برگرفته از کتاب «لهوف» نوشته «سید بن طاووس» است که «شهرام میرزایی کردستانی» یکی از نمایشنامه نویسان استان تبدیل به متنی نمایشی کرده است.
 
وی یادآور شد: این متن نمایشی در آستانه اربعین حسینی توسط یکی از گروه‌های نمایشی آیینی استان به کارگردانی «حمید مرادویسی» اجرای عمومی شد.
 
منبع:ایکنا
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار