امیر سیاری در یادواره شهدای نداجا خبر داد؛

اسکورت بیش از 3800 کشتی تجاری در خلیج عدن و آبهای آزاد/ مانع الحاق تجهیزات دریایی به ارتش بعثی شدیم

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هنگامی که نیروی دریایی عراق بطور کامل شکست خورد، قدرتهای بزرگ برای تقویت آن تجهیزاتی به ارزش دو میلیارد دلار به رژیم بعث عراق فروختند، اما نیروی دریایی ایران اجازه الحاق این تجهیزات را به دشمن نداد.
کد خبر: ۲۱۳۶۵۰
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۱۵ - 17November 2016
«عملیات مروارید» اقتدار و سیادت ایران در دریا را به دنیا نشان دادبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع پرس، امیر دریادار «حبیب الله سیاری» فرمانده نیروی دریایی ارتش در مراسم یادواره شهدای این نیرو که عصر امروز در مصلی بزرگ حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی برگزار شد، با اشاره به روزهای آغازین جنگ از سوی دشمن بعثی اظهار داشت: دشمن در شرایطی به ما هجوم آورد که فکر می کرد ما توان پاسخگویی و اجرای عملیات را نداریم و می خواست ما را از منابع شمال خلیج فارس محروم کند، اما نیروهای مسلح با مدیریت جهادی ابتکار عمل را از دشمن سلب کردند.

وی در ادامه با بیان اینکه تنها 67 روز از آغاز جنگ گذشته بود که نیروی دریایی عملیات پیروزمندانه مروارید را اجرا کرد، افزود: این عملیات دستاوردهای بزرگی را در حوزه نظامی، اقتصادی و سیاسی برای ما در پی داشت. و اولین نتیجه آن بدست آوردن پیروزی بزرگی در دو ماهه اول جنگ بویژه در عرصه دریا بود.

سیاری خاطرنشان کرد: دومین نتیجه این عملیات این بود که اقتدار و سیادت جمهوری اسلامی را در عرصه دریا به کشورهای منطقه ای و فرامنطقه‌ای نشان داد.

وی با اشاره به دستاوردهای عملیات مروارید گفت: نیروی دریایی بعث عراق در این عملیات بطور کامل شکست خورد و تا پایان جنگ نیز نتوانست کاری انجام دهد.
 
فرمانده نداجا خاطرنشان کرد: مهمترین هدف هر عملیات نظامی انهدام کامل نیروهای مقابل است و این مهم در عملیات مروارید انجام شد، به طوری که دشمن در 7 آذر مبنای قدرت خود را در عرصه دریا از دست داد.

سیاری گفت: وقتی که عنوان می کنیم دو پایانه نفتی البکر و الامیه رژیم بعثی را منهدم کردیم معنا و مفهوم وسیعی دارد، چراکه بیش از 80 درصد صادرات نفتی عراق از این دو پایانه صورت می گرفت و انهدام این دو سکوی نفتی ضربه مهلکی به اقتصاد دشمن بعثی بود.

وی عنوان کرد: نیروی دریایی ارتش در مقاطعی از جنگ تحمیلی بندرهای فاو، ام القصر و بصره را نیز به محاصره کامل نیروهای خود درآورد و مانع هر گونه صادرات و واردات در این بنادر شد.

سیاری تصریح کرد: یکی از مهمترین کارهایی که نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس انجام داد، اسکورت بیش از ده هزار کشتی تجاری و نفتکش از زیر آتش گلوله های نیروی هوایی دشمن بوده است.

فرمانده نیروی دریایی ارتش ادامه داد: هنگامی که نیروی دریایی عراق بطور کامل شکست خورد، قدرتهای بزرگ برای تقویت آن تجهیزاتی به ارزش دو میلیارد دلار به رژیم بعث عراق فروختند، اما نیروی دریایی ایران اجازه الحاق این تجهیزات را به دشمن نداد، لذا دشمن از آن تاریخ به بعد به سمت خرید تجهیزات هوایی اعم از بالگردها و جنگنده های سوخو و سوپراتاندارد و موشک های اگزوسه حرکت کرد.
 
امیر سیاری خاطرنشان کرد: امروز نیز به برکت خون شهدا اقتدار دریایی ما در شمال اقیانوس هند، یعنی مهمترین نقطه دنیا توسط نیروی دریایی راهبردی ارتش به نمایش گذاشته شده است، و تاکنون بیش از 3800 کشتی تجاری را در خلیج عدن و دیگر آبهای آزاد اسکورت کرده ایم.
 
انتهای پیام/221
نظر شما
پربیننده ها