کارگردان فیلم "رضوانه":

امیدوارم این فیلم روزی از صدا و سیما پخش شود

احمدی زرین کلاهی کارگردان فیلم مستند "رضوانه" با بیان اینکه موضوع این فیلم درباره دختر شهید باغبانی است و نام فیلم هم از نام او گرفته شده، گفت: امیدوارم این اثر روزی از صدا و سیما پخش شود زیرا مخاطب با دیدن آن با خانواده شهید باغبانی هم ذات پنداری می‌کند.
کد خبر: ۲۱۳۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۱ - 11June 2014

امیدوارم این فیلم روزی از صدا و سیما پخش شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از حوزه هنری، علی احمدی زرین کلاهی کارگردان فیلم مستند "رضوانه" درباره این مستند گفت: این اثر برخلاف دیگر آثاری که در آن به ابعاد معنوی شهدا میپردازد، به زندگی همسر و فرزند شهید باغبانی پرداخته و در آن از تصاویر آرشیوی و خصوصی زندگی این خانواده نیز بهره گرفته شده است.

وی افزود: شهید باغبانی از هنرآموزان مرکز آموزش هنر تخصصی است که سال گذشته به دلیل حضور در کشور سوریه و تهیه فیلم از اتفاقات این کشور، به دست عوامل تکفیری در این کشور به شهادت رسید.

این کارگردان مازندرانی خاطرنشان کرد: مستند "رضوانه" در ۱۵ دقیقه تولید شده و نقطه عطف آن بازی رضوانه با پدر شهیدش است که بسیاری با دیدن این صحنه تحت تأثیر قرار گرفتند.

احمدی اضافه کرد: برای ساخت این مستند ابتدا به منزل پدر شهید باغبانی در بابلسر رفتم و با توجه به آشنایی که از گذشته با خواهر شهید داشتم، همکاری ویژه ای برای استفاده از آرشیو خصوصی فیلمهای خانوادگی با من صورت گرفت.

وی با اشاره به اینکه این اثر با همکاری حوزه هنری استان مازندران تولید شده است، افزود: امیدوارم این اثر روزی از صدا و سیما پخش شود زیرا فیلمی تأثیر گذار است و مخاطب با دیدن آن با خانواده شهید باغبانی همذات پنداری میکند.

احمدی زرین کلاهی با بیان اینکه توجه ویژه ای به شکار لحظههای ناب در ساخت این فیلم مستند داشتهام، گفت: برای ثبت و ضبط زندگی رضوانه، دوربین خود را در اختیار همسر شهید باغبانی قرار دادم تا در  سفری که او به همراه دخترش به کربلا رفته بود تصاویری را ضبط کند، تا از تصاویر آن در این اثر استفاده شود.

کارگردان مستند "رضوانه" هدف از ساخت این اثر را نشان دادن مقاومت همسر و دختر شهید باغبانی در مواجهه با مشکلات عنوان کرد و گفت: در این فیلم علاوه بر به تصویر کشیدن لحظاتی از زندگی رضوانه، پشتیبانی همسر شهید برای رسیدن به اهداف شهید باغبانی نشان داده میشود؛ زیرا او با حضور در کشور سوریه درنظر داشت تا همه را از اتفاقاتی که در آن کشور رخ می دهد، آگاه کند.

وی بیان داشت: گفتار متن فیلم با صدای همسر شهید باغبانی است و نام فیلم هم از اسم دختر شهید و به معنی بهشت گرفته شده است.

احمدی در پایان سخنان خود با بیان اینکه بخشی از هزینههای این فیلم را حوزه هنری استان مازندران به عهده گرفته است، گفت: نویسندگی و کارگردانی این فیلم به عهده خودم بود و سید علی ساداتیان تدوین، فیلمبرداری و صداگذاری اثر را انجام داده است.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار