جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان در گفتگو با دفاع پرس مطرح کرد؛

تشریح برنامه های هفته بسیج در گیلان/ گیلان 17 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده است

جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان با بیان اینکه نهضت خمینی تا انقلاب مهدی ادامه دارد به تشریح جزئیات برنامه های هفته بسیج در استان گیلان پرداخت.
کد خبر: ۲۱۳۸۷۶
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۱ - 20November 2016
تشریح برنامه های هفته بسیج در گیلان/ گیلان 17 شهید مدافع حرم تقدیم اسلام کرده استبه گزارش دفاع پرس از گیلان، به مناسبت فرارسیدن پنجم آذر ماه سالروز تشکیل بسیج مستضعفین به فرمان بنیانگذار جمهوری  اسلامی ایران حضرت امام خمینی «رحمت الله علیه» گفتگویی با جانشین فرمانده سپاه قدس گیلان انجام دادیم که شما را به خواندن این گفتگو دعوت می کنیم.

سردار در ابتدا ضمن گرامیداشت یاد و  خاطره شهدای جنگ تحمیلی علی الخصوص شهدای بسیجی و تبریک هفته بسیج به طور اختصار به اهم برنامه های بسیج استان گیلان برای خوانندگان خبرگزاری دفاع پرس اشاره بفرمایید.

با یادی از شهدای انقلاب اسلامی وشهدای مدافع حرم، هفته بسیج از سی امین روز  آبان آغاز و در ششم آذر ماه به پایان می رسد. بر اساس نامگذاری سی امین روز آبان راهپیمایی و تجمع اربعین حسینی  با حضور پرشور بسیجیان همیشه در صحنه گیلان در سراسر استان برگزار می گردد.

دومین برنامه شاخص این روز خطبه خوانی حضرت «زینب سلام الله علیه» در شهرستانهای آستارا، رودسر، ماسال و رودبار است که با مشارکت بسیج جامعه زنان و بسیج طلاب استان گیلان برگزار می گردد که الحمدالله این برنامه با استقبال خوبی در بین نوجوانان و جوانان استان روبرو شده است.

اول آذر ماه سه برنامه شاخص در نظر گرفته شده است؛ 1- برگزاری صبحگاه مشترک  در مدارس سراسر استان که  توسط دانش آموزان گیلان برگزار می شود 2-  10 نشست بصیرتی انقلابی گری در دانشگاهها که با مشارکت بسیج اساتید برگزار می گردد 3- نشست بصیرتی و  تبیین گفتمان انقلابی گری در بین دانش آموزان نخبه بسیجی در سراسر استان گیلان که با همکاری بسیج دانش آموزی و آموزش و پرورش برگزار می گردد.

دوم آذر ماه هم برگزاری جشنواره علمی در دانشگاهها و مدارس علمیه توسط  بسیج دانشجویی و بسیج طلاب برگزار می گردد که با حضور نخبگان سیاسی و فرهنگی در دانشگاههاو حوزه های علمیه برنامه ریزی شده است.

برگزاری مسابقات ورزشی ویژه برادران در سالن یادگار حضرت امام (ره ) استان  و برگزاری نمایشگاه عفاف و حجاب در نمایشگاه بین المللی استان واقع در پنج کیلومتری جاده تهران برگزارمی گردد.

سوم آذرماه یکی از شاخص ترین برنامه های بسیج استان گیلان ، افتتاح بیش از 130 مسکن برای محرومین و مستضعفین استان که سپاه قدس طبق دستور فرمانده محترم بسیج مأموریت ساخت  1000واحد مسکونی را با همکاری کمیته امداد امام خمینی (ره ) برعهده گرفته است که مراحل اول در سالروز تولد امام رضا »علیه السلام » و مرحله دوم در  هفته دفاع مقدس و مرحله سوم در هفته بسیج تحویل قشر محرومین داده می شود و الحمدالله این اقدام شایسته بسیج و سپاه قدس گیلان  مورد استقبال قرار گرفته است  و قشر مستضعف از داشتن خانه مسکونی بهر ه مند شده اند.

همچنین در این روز جهت پیشگیری از بیماری (نیوکاسل) برای واکسینه کردن  مرغ ، دام و طیورو پیشگیری از بیماری های مربوطه ، با همکاری و انعقاد قراردادی با سازمان دامپزشکی کشور از سوم تا هفتم آذر ماه مبارزه با این بیماری توسط افراد متخصص درکل استان انجام می شود . در این روز یکی دیگر از رسالت های بسیج استان برگزاری نمایشگاه قطب های تبدیلی در نواحی شهرستان ها در جهت اقتصاد مقاومتی و کار آفرینی  و برگزاری همایشی توسط بسیج کارگری در واحدهای تولیدی  صورت می پذیرد.  

در چهارم آذر ماه که با نام ایثار و شهادت نامگذاری شده است ، یادواره شهدا، شهدای محله و غبارروبی از مزار شهدا در سراسر استان با حضور مسئولین ، خانواده های معظم شهدا و بسیجیان برگزار می شود. در این روز همایش کلیه  رزمی کاران گردان های بیت المقدس در مرکز استان برگزار می شود و تیم های پزشکی بسیج جامعه پزشکی  جهت ویزیت رایگان  به مناطق محروم اعزام می شوند .

در پنجم آذر ماه دو برنامه بزرگ در سطح استان برگزار می شود 1 – اجتماع صد هزار نفره بسیجیان گردانهای عاشورا ، الزهرا و پایگاهها در میعادگاه نمازجمعه  و 2- جشنواره فرهنگی ورزشی طلاب و روحانیون با مشارکت تربیت بدنی استان انجام می شود .

در ششم آذرماه همایش مبارزه با فساد و افشاگری در سالن اجتماعات آب منطقه ای گیلان برگزار می شود و همچنین نمایشگاه مقابله با فساد در مرکز استان برپا می گردد و بسیجیان اصحاب رسانه اردوی یک روزه خواهند داشت .

سردار شعار هفته بسیج  در استان گیلان چیست؟

شعار هفته بسیج امسال این است «این نهضت تا انقلاب مهدی ادامه دارد».

سردار کاظمی پور میزان توانمندی بسیج در سال جاری را نسبت به سال های گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟

الحمدالله  در بحث آمادگی و در جهت بازدارندگی بسیج در سطح استان و کشور در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل با تشکیل و راه اندازی قرارگاه اقصادی و فرهنگی توانسته در جهت اجرای اقتصاد مقاومتی و حل مشکلات مردم در جهت  حل مسکن محرومین و ارزیابی کارخانجات که نیاز به کمک و حمایت مالی دارند با همکاری استانداری  در سطح استان گام های مهم  و اساسی را  بردارد و این اقدام در جهت پیشرفت و آبادانی چندین دهستان بر اساس دستور فرمانده محترم سپاه قدس گیلان در مقوله های زیرساخت، درمان، اشتغال زایی و معضلات فرهنگی توانسته بازخورد خوبی داشته باشد و بسیج با این اقدامات توانسته و خواهد توانست معضلات بسیاری را باهمکاری بسیجیان، مردم فهیم و مسوولین حل نماید و همانند  اوایل انقلاب در جهت ساختن ایرانی آباد و به دور از هر تفرقه  گام بر داریم.

سردار، بسیج در کدام زمینه یا زمینه ها در جامعه امروزی موفق ظاهر شده است؟

بسیج دو رسالت اساسی  را در جامعه امروزی عهده دار است یک رسالت استکبار ستیزی و دشمن شناسی و دیگر رسالتش ولایت پذیری و ولایت مداری است. البته رسالت های دیگری از قبیل  روشنگری سیاسی  اقتصادی و فرهنگی را هم دارد که نمی توان هر یک از این رسالت ها را نادیده گرفت و همه در تعامل با یکدیگر به سر می برند و همانند دانه های تسبیح به همه پیوند خورده اند.

سردار آیا بسیج گیلان توانسته در این هشت ماه از سال 95 قدم های موثری را در سطح استان بردارد و موفق ظاهر شود؟

بسیج استان گیلان در خصوص  سالم سازی دریا در ایام تابستان و حفظ عفاف و حجاب و جمع آوری مانکن های مبتذل و مانتوهای نامناسب که با شعائر دینی ما مغایرت دارد و امر به معروف و نهی از منکر در مرکز استان اقدامات میدانی و اساسی را انجام دهدکه با تدبیر فرمانده محترم سپاه قدس گیلان تاکنون پیشرفت خوبی داشته است و می طلبد که مسئولین استان هم گام های اساسی در راستای این گونه اقدامات فرهنگی بردارند  که در همین زمینه در ایام عید و تعطیلات تابستان با همکاری نیروی انتظامی گیلان و فرماندهی محترم ناجا در استان مأموریت هایی که به صورت مشترک در راستای ارتقا امنیت اجتماعی و طرح «گیلان مطهر» بوده همکاری خوبی داشته باشد.

سردار کاظمی پور در پایان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای مدافع حرم بفرمایید  تاکنون استان گیلان چند شهید والامقام مدافع حرم تقدیم حرم حضرت زینب سلام الله علیها نموده و آیا اعزام رزمندگان گیلان همچنان ادامه دارد و در هفته بسیج برای این خانواده های شهید چه  برنامه هایی دارید ؟

بله تاکنون استان گیلان 17 شهید والامقام تقدیم نموده است که بیش از 90 درصد این شهدا جوانان غیور و انقلابی هستند که در اوایل انقلاب متولد شده و انقلاب و جنگ تحمیلی  را ندید ه اند اما طبق فرمایش مقام معظم رهبری  با داشتن زن و فرزند خردسال جهت دفاع از حریم عمه سادات و مبارزه با گروهک مستشاری داعش به سوریه  اعزام می شوند و جان خود را در این راه فدا می کنند و با شعار «کلنا عباسک یا زینب» به مقابله با  یزیدیان زمان می روند و در این راستا رسالت ما برای تکریم خانواده های معظم شان بیشتر و سخت تر می شود.

نه تنها در هفته بسیج بلکه در همه ی زمان ها سرکشی و دلجویی از خانواده این عزیزان جز وظایف ماست و دعوت از این زنان عفیفه و فرزندان کوچکشان در برنامه های مختلف جز رسالت ماست . در همین جا سلام و درود خاصه خود را تقدیم این شهدا می کنیم و از خداوند متعال صبر و شکیبایی خانواده های شان را مسألت می نماییم. باشد که با ظهور آخرین پرچم دار جبهه حق و حقیقت از یاران باوفای امام زمان «عج الله» و رهبر معظم انقلاب باشیم .

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار