در پیش دشمنان مشق معارف ننویسیم

معصومین از شیعیان گلایه دارند که برای کسب معارف و باورهای اعتقادی به نزد دشمنان اهل بیت می‌روند و مشق معرفت، احکام و اخلاق اسلامی را می‌نویسند.
کد خبر: ۲۱۴۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 12June 2014

در پیش دشمنان مشق معارف ننویسیم

خبرگزاری دفاع مقدس - جعفر صبح زاهدی: حضرت علی(ع) فرمودند: صاحب امر ظهور رانده، آواره، بیکس و تنهاست. تبیین این خصوصیات توسط حضرت امیر(ع) نشانگر آن است که ما امام زمان(عج) را تنها گذاشتهایم.

در آیه 45 سوره مبارکه حج بئر معطله (چاه پرآب رها شده) را یکی از القاب امام زمان(عج) مطرح میکند. بنابراین تعبیر قرآنی امام زمان(عج) همچون چاه آبی هستند که خداوند برای ما تقدیر کردهاند که متأسفانه غفلت و بیتوجهی آن را بدون استفاده باقی گذاشته است. ما امام حاضر را رها کردهایم و از او غافل شدهایم. به این ترتیب که ما در طول شبانهروز برای بسیاری از کارهای روزمره و متفرقه وقت لازم را صرف میکنیم که از جمله آن میتوان به خواندن روزنامه، دیدن تلویزیون، اینترنت، ماهواره، میهمانی و بسیاری از اقدامات دیگر اشاره کرد.

مصداق بارز آن جام جهانی است که در آستانه آغاز آن قرار داریم. شاهد هستیم که بسیاری از مردم برای دیدن فوتبال حتی در نیمه شبها به تماشای این ورزش پرچالش بنشینند. آیا در روز یک صفحه برای معرفت امام زمان(عج) مطالعه میکنیم؟ یا در روز یک بار شده است که دلمان برای او تنگ شود؟ شیعیان بیایید از خدا بخواهیم فرج آن حضرت را برساند.

به واقع معصومین ما از ما گله دارند که چرا برای کسب معارف، اعتقادات، احکام، اخلاق و باورهای عمیق اسلامی در پای درس دشمنان اهل بیت مینشینیم و مشق دین مینویسیم. در حالیکه ما اینها را باید از معصومین بگیریم. چون در بحث باورها و اعتقادات هرچیزی که از اهل بیت صادر میشود، باطل است. امام باقر(ع) در این زمینه میفرمایند: تمامی آنچه که از غیر ما خاندان صادر شده، باطل است. بنابراین باید باورها و اخلاق خود را از معصومین فراگیریم.

امام صادق(ع) همچنین در این باره میفرمایند:«هرکس به سخنان و گوینده گوش فرا دهد پس حقیقتاً او را پرستیده است.اگر ناطق یا گوینده از جانب خداوند باشد مطمئناً فرد گوشدهنده خداپرست است. اگر آن سخنور از جانب ابلیس باشد همانا او ابلیس را پرستیده است.» از این سخنان برمیآید که امامان ما با مردود و باطل دانستن هرآنچه جز خاندان وحی صادر میشود، پیروان خود را در حوزه مسائل معرفتی و اعتقادی از رجوع به دیگران به شدت برحذر داشتند.

تنهایی و بی کسی امام زمان(عج) و آوارگی آن حضرت در بیابانها به تعبیر حضرت امیر(ع) برآمده از آن است که ما در حوزه مسائل معرفتی، اعتقادی و اخلاقی به دشمنان اهلبیت مراجعه کردهایم به جای اینکه به معصومین خود به ویژه امام عصر(عج) اعتماد کنیم و بنابر واژه کهف الهصین که در صلوات شعبانیه آمده، در این دژ محکم وارد شویم.

میدانید که کوفیان در جنگ صفین 200 هزار نفر بودند و فقط 21 نفر در بین آنها به نقل تاریخ امام علی(ع) را برای امامت میخواستند نه برای غنیمت و چیزهای دیگر! ما هم متأسفانه امام عصر را برای گرفتاریهای خودمان میخواهیم و در باقی مسائل به او رجوع نمیکنیم.

امیدوارم که خداوند ما را سر عقل بیاورد تا معارف خود را از اهل بیت گرفته و مقدمات حضور حضرت را فراهم کنیم. از آنجائیکه میلاد امام زمان(عج) امسال در روز جمعه قرار گرفته جا دارد که چند بیتی را به عاشقان آن حضرت تقدیم نماییم:

غروب جمعه رسیده است و باز تنهایی                              غروب این همه غربت چرا نمیآیی

زمین به دور سرم چرخ میزند پس کی                             تمام میشود این روزهای یلدایی

کبوترانه دلم را کجا روانه کنم                                        کجا گنبد آن چشمهای مینایی

تمام هفته دلم را به جمعه خوش کردم                 غروب جمعه رسیده است و باز تنهایی

* کارشناس مباحث مهدویت

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار