در حال به روز رسانی

همایش دکترین مهدویت آغاز شد

دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با حضور رئیس قوه قضائیه، فرمانده نیروی انتظامی و اندیشمندان داخلی و خارجی دقایقی پیش کار خود را آغاز کرد.
کد خبر: ۲۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹ - 12June 2014

همایش دکترین مهدویت آغاز شد

 9:00/ به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، صبح امروز همایش دکترین مهدویت با حضور آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه اغاز به کار کرد.
 
مطابق اعلام ستاد خبری این همایش بین المللی در بخش دیگر افتتاحیه حجت الاسلام والمسلمین «پورسید آقایی» دبیر همایش گزارشی از روند علمی و اجرایی آموزه های مهدوی را ارائه خواهد کرد.

گفتنی است، دهمین همایش بین المللی دکترین مهدویت با موضوع «اخلاق و سبک زندگی زمینه ساز، راهکار ها و راهبردها» در سالن همایش های بین المللی صداوسیما در حال برگزاری است.

بر اساس این گزارش، اداره کل عقیدتی سیاسی ستاد کل نیروهای مسلح، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، دانشگاه عالی دفاع ملی، مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، وزارت امورخارجه، وزارت علوم تحقیقات و فن آوری، صداوسیما، نیروی انتظامی، شهرداری تهران، سازمان اوقاف و امور خیریه، مجمع جهانی اهل بیت(ع)، مجمع جهانی تقریب مذاهب، موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره)، دانشگاه علوم انتظامی، جامعه المصطفی العالمیه، دانشگاه امام صادق(ع)، دانشگاه قم، انجمن تعلیم و تربیت حوزه علمیه، حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، مجموعه نهادها و وزارتخانه های دولتی مشارکت کننده در همایش بین المللی دکترین مهدویت هستند.
 
 9:15 /  حجتالاسلاموالمسلمین «پور سید آقایی» دبیر همایش بینالمللی دکترین مهدویت در مراسم افتتاحیه این همایش اظهار کرد: ما در ۱۰ سال گذشته نگاه راهبردی به موضوع مهدویت را آغازه کردهایم. پیش از آن تنها نگاه تاریخی و اعتقادی نسبت به موضوع مهدویت و انتظار وجود داشت و نگاه به این موضوع راهبردی، سبک زندگی، سیاسی و اجتماعی نبود. نگاه راهبردی به موضوع مهدویت از برکات نظام جمهوری اسلامی است.

وی افزود: ما در سالها اخیر موضوعات فرهنگی را در این همایش دنبال میکردیم و امسال با توجه به دغدغه مقام معظم رهبری درباره سبک زندگی، موضوع همایش «اخلاق و سبک زندگی زمینهساز، راهکارها و راهبردها» انتخاب شد و امیدواریم پاسخی در خورد و در حد توان به دغدغههای مقام معظم رهبری داده باشیم.

پورسیدآقایی از ارسال ۹۰ مقاله خارجی به دبیرخانه همایش خبر داد و گفت: از این تعداد ۴۵ مقاله موردپذیرش قرار گرفت و ۱۳ مقاله نیز فرصت طرح در همایش را خواهند داشت.

وی اضافه کرد: حدود ۱۵۰ مقاله نیز از داخل کشور به دبیرخانه همایش رسیده است که از این تعداد ۲۰ مقاله فرصت طرح در کمیسیونهای همایش را خواهند داشت.

دبیر همایش دکترین مهدویت با اشاره به حضور ۳۲ مهمان خارجی در این همایش تصریح کرد: این مهمانان از ۱۴ کشور دنیا ازجمله تونس، پاکستان، عراق، اردن، لبنان، انگلیس، مصر، الجزایر، اسپانیا، آلمان، عربستان، فرانسه، آمریکا و یمن در این همایش حضور دارند.

وی افزود: همچنین مجمع جهانی اهلبیت(ع) و مجمع تقریب مذاهب نیز مهمانانی را از کشورهای مختلف دنیا در این همایش خواهند داشت.

وی در پایان با تشکر از نهادها و سازمانهایی که مشارکتکننده در برگزاری این همایش بیان کرد: من این همایش را تجلی اراده ملی میدانم و نهادها و سازمانهای مختلف از همکاری با همایش دکترین مهدویت استقبال میکردند

در حال به روز رسانی...
نظر شما
پربیننده ها