برگزاری نشست کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان بوشهر

نشست کارشناسان و مدیران مدارس شاهد استان بوشهر با حضور معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر و رییس اداره امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان بوشهر برگزار شد.
کد خبر: ۲۱۴۲۵۲
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۹ - 22November 2016

به گزارش دفاع پرس از بوشهر، مجید عابدی رییس اداره امور شاهد و ایثارگر آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست کارشناسان و مدیران مدرسه های شاهد استان بوشهر اظهار داشت: 27 مدرسه شاهد در مقاطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم در استان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود هفت مدرسه ایثارگران در استان بوشهر اظهارداشت: این مدرسه ها در مقطع متوسط دوم و برای افراد بزرگسال و بازمانده از تحصیل است.

رئیس اداره شاهد و امور ایثارگران استان بوشهر بیان کرد: یکی دیگر از فعالیت های این اداره اجرای طرح پراکنده در مناطقی که فاقد مدرسه های شاهد است که در زمان حاضر375 نفر از فرزندان شاهد و ایثارگر زیرپوشش این طرح قرار دارند.

عابدی بیان کرد: برگزاری کلاس های تقویتی، مشاوران و کادر معلمان فرهیخته از جمله خصوصیت های این مدرسه هاست که با استقبال کم نظیر خانواده ها برای تحصیل فرزندان خود در این مدرسه ها روبه رو شده است.

وی گفت: بیشترین دانش آموزان در مقاطع ابتدایی هستند و شامل فرزندان شاهد، ایثارگر و رزمندگان می شوند.

در ادامه سید محسن موسوی معاون فرهنگی و امور اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بوشهر خواستار رسیدگی جدی و مستمر به وضعیت تحصیلی فرزندان شاهد و ایثارگر شد و گفت: شهدای والامقام  و ایثاگران خدمات ارزنده ای را در حفظ ارزش های اسلام و انقلاب داشته اند و امروز وظیفه ما خدمت گزاران خدمت خالصانه  به یادگاران شهدا و ایثارگران است.

وی افزود: بررسی وضعیت تحصیلی فرزندان ایثارگران به طور جدی در دستور کار بنیاد شهید و امور ایثارگران دارد و این کار را با افتخار انجام خواهیم داد چرا که زحمات ایثارگران ما خالصانه و برای رضای خداوند بوده است.

سید محسن موسوی ادامه داد: باید در زمینه‌های علم و تحصیل، پژوهش و بالندگی‌های علمی سرمایه گذاری‌های مناسبی برای تمامی دانشجویان و دانش آموزان به ویژه شاهد و ایثارگر صورت گیرد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز در این نشست گفت: مدارس شاهد نگین مدرسه های این استان هستند.

حسن قلندری با بیان این که در جامعه مدرن مدرسه هایی که جنبه آموزش های اعتقادی دارند مورد استقبال بیشتری قرار می گیرد افزود: مدرسه های شاهد از این موضوع جدا نیست و سالانه برای ثبت نام در این مدرسه ها با ثبت نام کنندگان بسیاری روبرو می شویم.

قلندری وجود نیروهای معتقد در این مدرسه ها را یکی دیگر از جنبه های مثبت مدرسه های شاهد عنوان کرد و ادامه داد: فعالیت های فرهنگی و دینی در کنار تحصیل منجر به تربیت نیروهای خوب ارزشی از نظر علمی و اعتقادی شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار