حجت السلام سید محمد حسن ابوترابی فرد:

ای کاش همه مردم دنیا مثل اسرای ایران بودند/ دکتر روحانی حساسیت ویژه ای برای انتخاب رئیس بنیاد شهید دارد

رئیس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی برای مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران اهمیت ویژه ای قائل هستند و برای انتخاب رئیس آن نهاد دقت نظر بسیار زیادی به کار می برند و با افراد مختلف مشورت می کنند.
کد خبر: ۲۱۴۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۶ - 17August 2013

ای کاش همه مردم دنیا مثل اسرای ایران بودند/ دکتر روحانی حساسیت ویژه ای برای انتخاب رئیس بنیاد شهید دارد

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس، حجت السلام سید محمد حسن ابوترابی فرد در گفتگویی اظهار داشت: آن طور که اخوی می گفت نمایندگان صلیب سرخ همیشه در بازدیدهایی که از اردوگاه اسراء ایرانی داشتند می گفتند که در زندانهای دنیا آمار بسیار بالای خودکشی و مسائل غیراخلاقی وجود دارد و یکی از مصیبتهای بسیار بزرگ زندانهای دنیا وجود مسائل غیر اخلاقی و مشکلات روحی و روانی است، اما دراردوگاه اسراء ایرانی که شکنجه و آزار و اذیت از همه جا هم بیشتر است و با توجه به وجود صدام حسین که هیچ گونه آینده ای پیش روی اسراء نیست و اینها هیچ گونه امکانی ندارند در این اردوگاه بیماری روانی و افسردگی و معضلات اخلاقی نیست و هرچه هست شور است و نشاط و امید و هر چه می گذرد انسجام و وحدت اسراء بیشتر می شود. اخوی در جواب این نماینده صلیب سرخ می گوید که علت این امید و نشاط اسلام و ایمان این بچه ها به خداوند است. نماینده صلیب سرخ آرزو می کند و می گوید ای کاش همه زندانی های دنیا مثل اسرای ایران بودند  واخوی می گوید: ای کاش همه مردم دنیا مثل اسراء ایران بودند.  

وی افزود: تا آنجا که من اطلاع دارم ریئس جمهور محترم جناب آقای دکتر روحانی برای مدیریت بنیاد شهید و امور ایثارگران اهمیت ویژه ای قائل هستند و برای انتخاب رئیس آن نهاد دقت نظر بسیار زیادی به کار می برند و با افراد مختلف مشورت می کنند.

ابوترابی فرد تصریح کرد: یکی ازعلت هایی که تا کنون رئیس این نهاد انتخاب نشده همین است که آقای دکتر روحانی در این مورد حساسیت بسیار ویژه ای دارند. امیدوارم فردی که در این پست منصوب می شود در درجه اول فردی باشد از خانواده ایثارگران و سوابق مدیریتی بسیار خوبی داشته باشد و روحی پرعاطفه و سینه ای گشاده برای شنیدن درد دلهای خانواده ایثارگران داشته باشد.

نائب رئیس مجلس خاطر نشان کرد: حضرت موسی (ع) زمانی که رسالت مهم خودش را آغاز و قصد می کند تا در برابر فرعون قیام کند از خداوند می خواهد تا به او یک سینه گشاده مرحمت کند. داشتن سینه گشاده از خصوصیات بسیار مهمی است که می تواند برای مدیر بنیاد شهید و امور ایثارگران راهگشا باشد.

وی افزود: در مورد خانواده ایثارگران و جانبازان یک نکته مهم و اساسی وجود دارد و آن هم این است که ما تا کنون نتوانسته ایم در رابطه با این عزیزان به حداقل وظایف خودمان عمل کنیم. ما باید برای قدرشناسی از این عزیزان هر چه در توان داریم را به کار بگیریم و با تمام توان به این عزیزان خدمت کنیم.

حجت السلام ابوترابی فرد گفت: قبل از این که مرحله رای اعتماد به وزراء در مجلس انجام شود صحبت هایی درباره رای اعتماد با رسانه های مختلف انجام دادم و گفتم که مجلس در صدد اتخاذ تصمیم سیاسی نیست واراده مجلس براین قرار گرفته که در مورد وزرا یک تصمیم عقلانی و درست اتخاذ کند.

وی اظهار داشت: این اراده واقعا در مجلس بود و مجلس تصمیم داشت تا به بهترین شکل در مورد وزرا تصمیم گیری کند، البته قبل از رای گیری من صحبت هایی در مجلس کردم و کلماتی گفتم که به نظرم بعضی از این واژه ها مناسب نبودند و اگرالان در مورد وزرا صحبت می کردم حتما از کلمات و واژه های بهتری استفاده می کردم.

نائب رئیس مجلس افزود: ما برای شناخت گره ها و مشکلات باید کمی وقت بگذاریم و خارج از تریبون رسمی با افراد گفتگو کنیم و در این مورد دقت نظر به خرج دهیم تا بتوانیم برای مشکلات به وجود آمده یک راه حل منطقی پیدا کنیم.

وی ادامه داد: من چه در دولت نهم و چه در دولت دهم همیشه و درهمه حال با چهره هایی که در داخل یا خارج از دولت بودند مشورت می کردم و در حال حاضر به طور مداوم و پیوسته این کار را می کنم تا راه حلی منطقی برای مشکلات پیدا کنم.

حجت السلام ابوترابی در پایان گفت: برخی از مسئولین هستند که بیش از اندازه به حواشی توجه و متن را فراموش می کنند و برخی مسئولین هم هستند که بیش ازحد به متن توجه و حاشیه را فراموش می کنند که هر دو حالت اشتباه است ما باید هم به متن توجه داشته باشیم و هم به حاشیه. توجه به این دو می تواند برای هر مدیری راه گشا باشد و راه را برای او هموار کند.

نظر شما
پربیننده ها