آیت الله حائری شیرازی:

مهم ترین سبک زندگی حضرت مهدی (عج) تامین امنیت در جهان است

آیت الله حائری شیرازی عضو مجلس خبرگان رهبری در همایش دکترین مهدویت گفت: تامین امنیت در سراسر جهان مهم ترین سبک زندگی حضرت مهدی (عج) است.
کد خبر: ۲۱۴۴۱
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۳ - 12June 2014

مهم ترین سبک زندگی حضرت مهدی (عج) تامین امنیت در جهان است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، آیت الله حائری شیرازی همایش بینالمللی دکترین مهدویت با اشاره به عدم امنیت در سراسر جهان که بشریت را به مخاطره انداخته است گفت: سبک رایج در جهان امروز نقداً توسعه است و امنیت یک رویا است.

وی ادامه داد: هیچ کس نمی تواند بگوید، من بالاتر از امنیت توسعهای برای بشریت دارم. هر جا امنیت نیست، هیچ چیز وجود ندارد. امنیت حیات اجتماعی است. اگر عدالت است، برای امنیت است و اگر آزادی است برای امنیت می باشد.

عضو خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: در عبارتی از قرآن کریم عبارت "سبل السلام" آمده است، یعنی راه امنیت. از این رو میدانیم که انبیا الهی برای تامین امنیت برانگیخته شده اند.

وی تصریح کرد: ندای حضرت حجت (ع) در قیامی می کنند ندای امنیت است و اهل عالم را به امنیت دعوت می کند.

وی در این باره توضیح داد: باید بدانیم رابطه بین دانش و امنیت چیست و آیا دانش توانسته است در جهان امروز امنیت درست کند؟ اما خوب که نگاه می کنیم متوجه می شویم بشر توسط این دانش سلاح هایی را درست کرد تا قدرت داشته باشد و این کار را برای تامین امنیت خود انجام داد. تمام تحقیقات علمی در دانشگاه ها و تهیه سلاح های هسته ای برای تامین امنیت انجام می شود. اما متاسفانه امروز شاهد عدم امنیت در جهان هستیم.

آیت الله حائری شیرازی ادامه داد: سبک عمومی عالم این است که از علم، ثروت، قدرت و هوش برای رسیدن به امنیت استفاده کند. اما هر چه دانش بیشتر شد امنیت کمتر شد و مشکل بشریت در حال حاضر همین است.

وی ادامه داد: انبیا انسان را دعوت می کردند که خدا را عبادت کنند، اما همواره بشر گمان می کرد با علم می تواند امنیت را تحقق بورزد. چنان که حضرت نوح نیز وقتی پسرش را به دین خدا دعوت کرد، پسر نوح گفت از کوهی بالا می روم و خودم را نجات می دهم. بشر نیز در طول تاریخ اعلام کرد، از طریق علم از خطرها و فتنه ها در امان باشم.

عضو خبرگان رهبری ادامه داد: پاسخ انبیا این است که دانش نمی تواند پناه و عصمت بشر به تنهایی باشد و در این راه دین نیز یک ضرورت است.

وی تصریح کرد: امنیت دارای دو رکن است. یک رکن بازدارندگی بشر از تجاوزات دیگران و رکن دیگر بازدارندگی از خود است، یعنی به دیگران تجاوز نکند و سبک زندگی مهدوی رکن بازدارندگی بشر از خود را به منظور جلوگیری از تجاوز به دیگران به بشر عرضه می کند.

عضو خبرگان رهبری و استاد حوزه علمیه خاطر نشان کرد: در سبک زندگی مهدوی بایستی خاطر دیگران از مومن آسوده و در امان باشد و مراعات حقوق دیگران را بکند که اگر این امر اتفاق بیافتد جنگ به صلح تبدیل می شود.

وی ادامه داد: وقتی دین به عنوان خود بازداری نباشد، اصطکاک میان انسان ها به وجود می آید و عالم تبدیل به جهنم می شود، چنان که می بینیم امروز موشک های آمریکا و اروپا به سمت روسیه  و چین و موشک های آنها نیز مقابل یکدیگر قرار گرفته است.

وی در پایان گفت: دعوت انبیا این است که ما آمدیم شما را از این جهنم نجات بدهیم و بهشتی درهمین دنیا برای شما حاصل کنیم و در واقع سبک زندگی مهدوی بهشت امروز است و معتقدیم از بهشت دنیا بهشت آخرت حاصل می شود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار