با سخنرانی رضایی؛

اجتماع بزرگ مدافعان حرم در زنجان برگزار می‌شود

فرمانده سپاه زنجان از برگزاری اجتماع مدافعان حرم در روز پنجم آذرماه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی بسیج محلات در سطح شهرستان خبر داد و گفت: سرلشکر «محسن رضایی» سخنران این اجتماع است.
کد خبر: ۲۱۴۴۵۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۳:۲۵ - 22November 2016
به گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، «ابوالفضل طهماسبی» فرمانده سپاه زنجان، از برگزاری اجتماع مدافعان حرم در روز پنجم آذرماه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی بسیج محلات در سطح شهرستان خبر داد و گفت: 30 آبان‌ماه تا ششم آذرماه به هفته بسیج اختصاص دارد که 25 عنوان برنامه در شهرستان زنجان برای این هفته پیش‌بینی شده است.

وی هدف از اجرای برنامه در هفته بسیج را تبیین نقش و جایگاه بسیج، تقویت روحیه انقلابی و اقتدار ملی عنوان کرد و افزود: برنامه‌های امسال با شعار محوری  بسیج، انقلابی‌گری و خدمتگزاری برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه زنجان با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر انقلابی‌گری، انقلابی عمل کردن و جهاد کبیر بیان کرد: سیاست بسیج ترویج گفتمان انقلابی با محوریت اقتصاد مقاومتی و جهاد فرهنگی است و توانمندیهای بسیج در عرصه خدمت‎رسانی و کاهش آسیب‌های اجتماعی به نمایش گذاشته می‌شود.

وی تشییع و تدفین پیکرهای مطهر شهدای گمنام در شهرهای زنجان، نیک‌پی و ارمغانخانه را نخستین برنامه هفته بسیج برشمرد و گفت: مراسم استقبال و تشییع این شهیدان امروز ساعت 16 از مقابل مسجد جامع به سمت مزار شهدای پایین انجام می‌شود.

طهماسبی ابراز کرد: مراسم شب وداع در حسینیه اعظم زنجان برگزار و یک شهید در زنجان به خاک سپرده می‌شود و چهار شهید دیگر در شهرهای ارمغانخانه و نیک‌پی در دل خاک آرام می‌گیرند.

وی با اشاره به برپایی حلقه‌های معرفتی در سطح پایگاه های مقاومت بسیج با عنوان بسیج، انقلابی‌گری و خدمتگزاری بیان کرد: استکبارستیزی از موضوعات مورد توجه در این حلقه‌ها است.

فرمانده سپاه زنجان به افتتاح پایگاههای مقاومت بسیج در روستاها و مدارس اشاره کرد و گفت: تیم‌های پزشکی به چند روستا اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا در روز پنجشنبه، برگزاری مراسم گرامیداشت شهدا در سطح پایگاه های مقاومت بسیج و برپایی یادواره شهدا با عنوان آبروی محله از دیگر برنامه‌های این هفته است.

طهماسبی با اشاره به افتتاح طرح‌های اقتصاد مقاومتی ابراز کرد: یک باب خانه محروم که از سوی بسیج سازندگی احداث شده در روستای قره‌آغاج واگذار می‌شود ضمن اینکه گروه های جهادی و حلقه‌های صالحین در اردوهای طرح هجرت 3 نیز مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

وی از دیگر برنامه‌های هفته بسیج به برگزاری کارگاه های افزایش جمعیت، آموزشهای فنی و حرفه‌ای با توجه به سیاست‌ها و شعار این هفته و استفاده از تسهیلات این ارگان برای اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی اشاره کرد.

فرمانده سپاه زنجان اجتماع مدافعان حرم در روز پنجم آذر ماه با هدف نمایش اقتدار و آمادگی بسیج محلات در سطح شهرستان را مهم ترین برنامه این هفته عنوان کرد و افزود: حفظ انسجام بسیج و تجدید بیعت با مقام معظم رهبری و آرمان‌های امام و شهدا از اهداف برگزاری این اجتماع است.

وی با اشاره به حضور سردار سرلشکر محسن رضایی به عنوان سخنران در این برنامه بیان کرد: خانواده شهدای مدافع حرم استان زنجان نیز در این مراسم مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

طهماسبی ابراز کرد: برپایی نمایشگاه صنایع دستی، برگزاری مسابقات نقاشی و کتاب‌خوانی، راهپیمایی و کوهپیمایی، آیین گرامیداشت شهید مجید شهریاری و تجمع خواهران بسیجی با عنوان «پژواک ندای حضرت زینب(س)» با حضور هیأت منتظران موعود(عج) از برنامه‌های هفته بسیج است.

وی با اشاره به برگزاری نشست‌های هم‌اندیشی بسیج فرهنگیان با موضوع انقلابی‌گری و خدمتگزاری بیان کرد: بسیج قشر کارمندی و کارگری نیز اقدام به برگزاری هیأت منتظران با موضوع استکبارستیزی می‌کنند و برپایی ایستگاههای صلواتی از اقدامت بسیج اصناف است.

فرمانده سپاه زنجان طرح‌های محرومیت‌زدایی را از مهمترین اقدامات بسیج سازندگی خواند و گفت: آبرسانی به روستاها، کمک به جمع‌آوری محصولات کشاورزی، ساخت مدرسه و محوطه‌سازی و شناسایی خیران برای احداث خانه‌های محروم در روستاها از اقدامات این نهاد است.

وی به طرح مهر درخشان رضوی برای اعزام زیارت اولی‌ها به اماکن مقدس و حرم شریف معصومان(ع) اشاره کرد و افزود: هفت کاروان به اماکن زیارتی اعزم شدند و تلاش داریم خانواده‌های محروم و افراد بالای 40 سال را به عتبات عالیات و آستان قدس رضوی اعزام کنیم.

طهماسبی با اشاره به اعزام کاروانهای راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی غرب از جمله سنندج ابراز کرد: در مرحله دوم کاروانهای راهیان نور به منطق جنوب کشور اعزام‌ می‌شوند.

منبع: رسا

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار