قشقاوی:

سیاست خارجی ایران با تکیه بر قانون اساسی و دکترین مهدویت بنا شده است

معاون وزیر امور خارجه گفت: سیاست خارجی ایران با تکیه بر قانون اساسی و بر اساس دکترین مهدویت بنا شده و دفاع از حقوق تمام مسلمانان نیز از جمله اصول قانون اساسی کشور است.
کد خبر: ۲۱۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۹ - 12June 2014

سیاست خارجی ایران با تکیه بر قانون اساسی و دکترین مهدویت بنا شده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دفاع مقدس، "قشقاوی" معاون وزیر امور خارجه در همایش دکترین مهدویت با اشاره به 8 دیدگاه مدرنیته و پس مدرنیته در جهان و برداشتهای آنها از قدرت در جهان گفت: دیدگاه مهدویت ما این است که تصویر لیبراتی از قدرت ناعادلانه است و هرگز نمی تواند به جامعه عادلانه تبدیل شود.

وی ادامه داد: منابع قدرت محدود است و مطمئنا در این دیدگاه مناقشه ایجاد می شود و این اختلافات تا آخر جهان ادامه دارد.

قشقاوی خاطر نشان کرد: برای اینکه به مشکلات و سیر جهانی شدن وارد نشوید بایستی منبع قدرت را الهی و حاکمیت الهی را تفسیر کنید.

معاون وزیر امور خارجه ادامه داد: امروزه در 5 حوزه، جهان به بن بست رسیده است که  شامل 5 بحران اعم ازاخلاق، عدالت، خانواده، محیط زیست و فقدان صلح پایدار در جهان است.

وی تصریح کرد: در معادله قدرت جهان امروز صلح معنا ندارد حتی تروریسم خشن را نمی توان نادیده گرفت که اصل مناقشات موجود در دنیا بر سر همین مساله شکل گرفته که اختلاف بسیار زیادی بین نگاه الهی و نگاه سکولار در محتوای جهان مهدویت وجود دارد.

قشقاوی ادامه داد: جهان مهدویت درست نقطه مقابل جهان امروز است که صلح پایدار، حفظ بنیان خانواده، حفظ سلامت محیط زیست، عدالت مهدوی و صلح پایدار را تامین می کند.

معاون امور خارجه خاطرنشان کرد: سیاست خارجی ایران با تکیه بر قانون اساسی و بر اساس دکترین مهدویت بنا شده است و تمام این بحران ها را شناسایی کرده و مورد بررسی قرار داده است.

وی افزود:  دکترین مهدویت مبنای سیاست خارجی ماست که در اصل دوم  آن جمهوری اسلامی بر پایه ایمان به خدای یکتا شکل گرفته و باید تسلیم به خدای بزرگ و وحی الهی باشد.

قشقاوی با اشاره به اصل 56 قانون اساسی اذعان کرد: حاکمیت مطلق بر جهان انسان از آن خداست که انسان را بر سرنوشت خویش حاکم ساخته و همیچ کس نمی تواند این حق الهی را سلب وبا استفاده از قدرت در اختیار دیگران قرار دهد.

معاون وزیر امور خارجه خاطرنشان کرد: خانواده بنیاد اساسی جامعه است که باید با برنامه ریزی از آن پاسداری کرد و در مسیر استواری و روابط صحیح آن قدم برداشت.

قشقاوی با بیان این مطلب که در اصل 52 در قانون اساسی کشورمان سیاست های خارجی ایران بر اساس حفظ استقلال همه جانبه پایه گذاری شده است تصریح کرد: دفاع از حقوق همه مسلمانان، روابط صلح آمیز بین دولت های همه گانه از دیگر موارد مطرح شده در قانون جامع اساسی کشور ما است.

وی  در پایان بیان کرد: جامعه مهدویت و اصل اسلام بر چهارچوب صلح است و سعادت انسان بر اساس صلح بشری بوده که حمایت از مبارزه مستضعفین بر علیه باطل و وحدت جهان اسلام و دفاع از حقوق تمام مسلمانان از جمله اصول قانون اساسی کشورماست.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار