درخواست ضدایرانی رئیس مجلس نمایندگان‌ آمریکا از اوباما

نمایندگان ارشد کنگره آمریکا در نامه‌ای به رئیس جمهور این کشور درخواستی را در زمینه ایران به وی ارائه کردند.
کد خبر: ۲۱۴۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸ - 23November 2016
درخواست ضدایرانی رئیس مجلس نمایندگان‌ آمریکا از اوبامابه گزارش گروه سایر رسانه های دفاع پرس، پل رایان رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه شنبه تصویر نامه‌ای را در حساب توئیتری خود منتشر کرد که در آن از باراک اوباما درخواست شده است هیچ اقدامی انجام ندهد که توانایی رئیس جمهور بعدی در قبال سیاست‌های مربوط به ایران را محدود کند.

در این نامه که با سربرگ «مجلس نمایندگان کنگره آمریکا» و با امضای رایان، کوین مک‌کارتی رهبر اکثریت مجلس، اد رویس رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان، منتشر شده، آمده است:

«جناب آقای رئیس جمهور!

ما از شما می خواهیم از هر گونه اقدامی که آمریکا یا تحریم های چندجانبه یا سایر محدودیت‌ها علیه ایران را در دوره بعد از انتخابات تضعیف می کند خودداری کنید.

ما در روزهای آتی انتظار داریم که کنگره قانونی را برای شما ارسال کند تا «قانون تحریم های ایران» را به مدت 10 سال تمدید کنید. ما امیدواریم که این قانون به امضای شما برسد و این اطمینان حاصل شود که این ابزار حیاتی همچنان در دسترس دولت بعدی قرار داشته باشد.
اما، این کار باید تنها گام دولت شما در ماه های پایانی در زمینه محدودیت های علیه ایران باشد. ما محترمانه از دولت شما درخواست داریم که هیچ اقدام دیگری در راستای تقویت سرمایه گذاری بین المللی در ایران انجام ندهید یا اینکه با استفاده از دستورات اجرایی یا اقدامات اجرایی، تغییری در رژیم تحریم های موجود سازمان های بین المللی ایجاد نکنید که شامل وضع قوانین جدید، مجوزهای کلی، سؤالات متداول یا سایر راهنمایی‌ها شود.

شما در سخنرانی خود در روز چهارشنبه، نهم نوامبر، در اقدامی قابل تحسین، پایبندی خود به انتقال نرم قدرت به دولت بعد سخن گفتید.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور منتخب شایستگی این را دارد که سیاست‌های آمریکا را در مورد ایران مورد ارزیابی قرار دهد، بدون آنکه دولت شما اقدمات جدیدی انجام دهد که توانایی دولت آینده را در پیشبرد این سیاست پیچیده‌کند.

از توجه شما به این موضوع مهم قدردانی می کنیم.»

مجلس نمایندگان آمریکا سه‌شنبه گذشته طرح تمدید 10ساله تحریم‌های ایران را تصویب کرد. مقامات ارشد سنا نیز وعده داده‌اند این طرح را به تصویب برسانند اما دولت اوباما مکررا مخالفت خود با این قانون را مطرح کرده و تهدید به وتوی آن کرده است.
 
منبع: تسنیم
نظر شما
پربیننده ها