فرمانده نیروی هوا فضای سپاه:

تا زمانی که چشم ما به دست دشمن باشد به جایی نمی رسیم

فرمانده نیروی هوا فضای سپاه با بیان اینکه تا زمانی چشم ما به دست دشمن است به جایی نمی رسیم، گفت: موفقیت های ایران از طریق سازش حاصل نشده است، اگر در دوران جنگ تن به پیشنهادات آمریکا می دادیم، مرز ایران با عراق پشت دروازه های اهواز بود.
کد خبر: ۲۱۴۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۱ - 23November 2016

به گزارش دفاع پرس از آذربایجان شرقی، سردار امیرعلی حا‌جی‌زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه در همایش ملی «مانور قدرت» که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد با اشاره به اینکه بسیج توانست مستضعفین را نجات بدهد، اظهار داشت: در دوران دفاع مقدس و پس از آن ما توانستیم مشکلات بسیار بزرگی را حل کرده و از بحران های اساسی عبور نماییم اما امروز در مسایل کوچکتر گیر کرده ایم.

وی ادامه داد: باید سوال کنیم که چرا نمی توانیم برخی از مشکلات موجود را حل کنیم، با وجود اینکه بسترهایی در کشور وجود دارد که در دنیا بی نظیر است.

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه خاطر نشان کرد: وجود رهبری مقتدر، جوانانی فداکار، نیروی انسانی وسیع و منابع غنی کشور را نسبت به همتایان مشابه خود متمایز ساخته اما متاسفانه هنوز در برخی از مسایل گیر کرده ایم.

حاجی‌زاده بیان داشت: در زمان جنگ نه تنها از نظر تجهیزات کمبود داشتیم بلکه حتی در بین نیروهایمان سازماندهی نیز وجود نداشت اما توانستیم دشمن را بدون تسلیم یک وجب خاک عقب برانیم.

وی با اشاره به اینکه فشار جنگ به ما دیکته کرد که توانمند شویم، اذعان کرد: امروز فرماندهان زبده، ارتش پر قدرت و امکانات کافی داریم، یعنی تهدید جنگ تحمیلی را تبدیل به فرصت کردیم.

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه متذکر شد: در حوزه های نظامی مجبور بودیم کوچک ترین قطعات را خودمان بسازیم، زیرا از واپسین روهای انقلاب اسلامی تحریم های اساسی در حوزه های مختلف شامل حال ما شد؛ در آن برهه واردات ما تحریم بود اما اکنون صادرات ما در تحریم است.

حاجی‌زاده یادآور شد: هدایت و کنترل موشک ها اجزایی را نیاز داشت که ما در اختیار نداشتیم و حتی دانش طراحی هم نداشتیم، اما با عزم و اراده و ایثار و گام به گام پیش رفتیم.

وی با اشاره به اینکه بارها هم در مسیر شکست می خوردیم اما متوقف نمی شدیم، تصریح کرد: امروز در بخش موشکی به حدی رسیدیم که بر اساس نیاز ایده مطرح می شود و به مرحله تولید می رسد.

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه متذکر شد: ما امروز موشکها را بدون کپی می سازیم و حتی فاصله ی ده ساله طرح ایده تا ساخت موشک به کمتر از دو سال رسیده و این نشان دهنده اوج توانمندی است.

وی تاکید کرد: ما امروز در حوزه بدون سرنشین در صدر قرار گرفتیم و به افق رسیدیم، هم اکنون هرچه نیاز داشته باشیم با بورد مورد نیاز تولید می کنیم و هیچ مشکلی هم در این مسیر پیش نمی آید.

حاجی‌زاده ادامه داد: سوال اصلی این است که چرا در حوزه اقتصادی گیر کرده ایم؟  مگر در حوزه های غیر نظامی مدیریت حضرت آقا را نداریم؟ مگر ایشان بارها در حوزه اقتصاد مقاومتی مطالبه نکرده اند؟ پس چرا نمی توانیم مشکلات را حل کنیم در حالی که نسخه بر همه صادر و مطالبه می شود.

وی اظهار داشت: دانشجویان باید در پی پاسخ به این سوال مسیری را که از ریل خارج شده به ریل برگردانند و به این یقین داشته باشند که اگر امریکا می توانست ما را بمباران می کرد نه خواهش!

حاجی‌زاده  با اشاره به دستاورد های انقلاب و تلاش جوانان ایرانی گفت: قیمت رادارهای ساخت ایران یک سوم رادارهای ساخت کشورهای دیگر است، در بخش خدمات مهندسی نیز پیشرفت های عظیمی داریم و امروز در سد سازی و پل و سازی و.. جزو برترین ها هستیم و باید این را بدانیم زمانی که ما توانمند شدیم دشمن مایوس خواهد شد.

فرمانده نیروی هواوفضای سپاه افزود: توپخانه ی سپاه پاسداران در ابتدا به فرماندهی شهید حسن طهرانی مقدم و جانشینی شهید حسن شفیع زاده آغاز به کار کرد که عمده کادر آن را نیروهای تبریزی تشکیل داده بودند.

وی ادامه داد: شهید طهرانی مقدم علاقه ی خاصی به خطه ی آذربایجان داشت و به علت تعامل مطلوب و سازنده ای که با نیروهای آذربایجان داشت، می خواست زبان آذری را یاد بگیرد.

حاجی‌زاده بیان داشت: تبریز به عنوان یک دولت کوچک بسیاری از معضلات کشور را حل کرده است و الان نیز می تواند این کار را انجام بدهد، باید حرکت از پایین به بالا باشد زیرا با این وضعیت اقتصادی کشور معلوم نیست از مرکزیت بتوانند کاری بکنند.

وی تصریح کرد: باید در حوزه اقتصادی تلاش داشته باشیم و از خودمان عبور کنیم زیرا آن مسولی که نمی تواند از جیب خود عبور کند و همه اش به فکر اقوام خود است نمی تواند کار را پیش ببرد بلکه در این عرصه از خود گذشتگی و ایثار لازم است.
 
انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار