خاطرات پرستاران بیمارستان نفت آبادان در دفاع مقدس مکتوب می‌شود

خاطرات پرستاران «بیمارستان شرکت نفت آبادان» حاضر در جنگ تحمیلی توسط «مرضیه وزیری مقدم» و با همکاری «محمدحسن ابوحمزه» از نویسندگان پیشکسوت ادبیات دفاع مقدس مکتوب می‌شود.
کد خبر: ۲۱۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷ - 13June 2014

خاطرات پرستاران بیمارستان نفت آبادان در دفاع مقدس مکتوب می‌شود

به گزارش خبرگزاری دفاع مقدس به نقل از فارس، در زمان جنگ تحمیلی مجهزترین بیمارستان در ایران، «بیمارستان شرکت نفت آبادان» بود که این بیمارستان دارای یک سری پرستار ثابت و رسمی بود که بهواسطه آغاز جنگ تحمیلی، پرستارانی نیز بهصورت داوطلبانه جذب این بیمارستان شدند که اکنون برخی از این پرستاران برای ثبت خاطراتشان از سوی سوی سازمان نشر و حفظ اندیشههای بانوان دفاع مقدس شناسایی شدهاند.

از جمله این پرستاران میتوان به «کبری طیبی»، «فرح لک»، «فریده سیف»، «پروین فخری»، «صدیقه غلامی» و «اعظم نامداری پور» که پرستاران داوطلب بیمارستان شرکت نفت آبادان در زمان جنگ تحمیلی بودند و خاطرات «مراد حسین زمانی» راننده آمبولانس بیمارستان مربوطه، اشاره کرد که تاکنون حدود ۲۰ داستان و داس تانک آن نوشته شده است.

به گفته مرضیه وزیریمقدم نویسنده، همزمان با نگارش مجموعه خاطرات پرستاران «بیمارستان شرکت نفت آبادان» در زمان جنگ تحمیلی، کار مستند آن نیز در حال تهیه است؛ یعنی علاوه بر اینکه خاطرات این پرستاران بدون دخل و تصرف در حال آمادهسازی است، مستندی هم برای این موضوع ساخته میشود.

بر اساس این گزارش، کتاب خاطرات پرستاران «بیمارستان شرکت نفت آبادان» در زمان جنگ تحمیلی تا پایان مرداد سال جاری توسط «مرضیه وزیریمقدم» و با همکاری «محمدحسن ابوحمزه» یکی از نویسندگان پیشکسوت ادبیات دفاع مقدس نوشته و از سوی سازمان نشر و حفظ اندیشههای بانوان دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس منتشر و رونمایی میشود.

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار