مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم:

تمسک به بسیج ضرورت اجتناب ناپذیر فرهنگ جامعه است

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم گفت: تفکر بسیجی منشاء خیرات و برکات فراوانی برای جامعه بوده و انس و تمسک به آن، اجتناب ناپذیر است.
کد خبر: ۲۱۴۷۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۸ - 24November 2016

به گزارش خبرنگار دفاع پرس از قم، احمد حسینی طی سخنانی که بعد از ظهر امروز در جمع کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در محل نمازخانه این اداره کل ایراد کرد، اظهار داشت: حوادث و مناسبت های مهم هر جامعه ای موجب فرهنگ سازی در آن جامعه می شوند و قدر آن حوادث به باورها و اعتقادات جامعه نزدیکتر باشند، ارزشمندتر بوده و اثرگذاری بیشتری در شکل گیری فرهنگ خواهند داشت.

وی با بیان اینکه فراموشی و تحریف افتخارات گذشته یک ملت، از بزرگترین خیانت ها به آن قوم محسوب می گردد، افزود: ملتی که حوادث و سرنوشت های گذشته را فراموش کند و یا از آن درس عبرت نگیرد، آینده روشنی نخواهد داشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم تشکیل بسیج مستضعفین و حماسه سال های دفاع مقدس را دو موضوع ارزشی فرهنگ ساز در تاریخ کشور نام برد و تصریح کرد: امنیت و پیشرفت جامعه به برکت فرهنگ بسیج است و این حضور پرشور بسیجیان در عرصه های مختلف دفاع مقدس بود که در سایه تبعیت از ولایت فقیه و توجه به ارزش های دینی، پیروزی های بزرگ را برای ملت ما رقم زد.

وی با اشاره به سابقه و فلسفه تشکیل بسیج از سوی حضرت امام(ره) از سال 42 تا پیروزی انقلاب اسلامی و نهایتا پنج آذر 1358 گفت: بسیج تفکری ریشه دار و پرمحتوا است که منحصر به یک قشر و جریان و حزب و نهاد نیست، مطلقا نیاز به مارک و انتساب به گروهی خاص ندارد و در شریان ملت انقلابی جاری است.

حسینی به اقدام بنی صدر در تشکیل جریانی موازی بسیج در 11 آذر 58 و تقابل با سپاه اشاره و خاطرنشان کرد: در آن زمان محوریت برنامه های مردمی با مساجد و محلات بود که البته انسجام چندانی نداشته و رو به تحلیل بودند، سپاه هم با آموزش پاسداران، به ماموریت سرکوب غائله های ضد انقلاب در کردستان و ... همت می گمارد و نهایتا با طی مراحل قانونی، مسئولیت آموزش و سازماندهی و بکارگیری نیروهای مردمی در قالب بسیج، به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شد.

وی با بیان این نکته که دایره بسیج محدود شدنی نیست، رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در مورد بسیج را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: بر اساس رهنمودهای مقام عظمای ولایت، هر کسی که در دلش دغدغه خدمت به نظام و مردم و انقلاب دارد، در زمره بسیجیان است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان قم تشکیل و استمرار بسیج را معجزه و نشانه هوشمندی و زکاوت امام راحل(ره) خواند و افزود: حماسه دفاع مقدس و تفکر بسیج یک فرهنگ غنی است و آشنایی و انس جامعه به مولفه های تاثیرگذار چنین فرهنگی در کنار توجه به هنر و رسانه و ... ضرورتی اجتناب ناپذیر می نماید.

وی تفکر بسیج را جهانشمول خواند و تصریح کرد: آثار و برکات و دستاوردهای سال های حماسه و ایثار و شجره بسیج امروز در فراسوی مرزها در بسیج مردمی در سوریه و بحرین و یمن و ... مشهود است.

حسینی تاکید کرد: بسیج با همه ویژگی ها و در همه ابعادش منشا خیرات و برکات است و لذا بایستی به درستی و با دقت مورد توجه قرار گیرد زیرا بسیاری از کشورها در حال الگوگیری از این تفکر ارزشی هستند.

در این همایش که به مناسبت پنجم آذر سالروز تشکیل بسیج برگزار شد، وحید فرجی سرپرست اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم نیز حضور داشت.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار