استاندار سمنان خبر داد؛

بهره‌برداری از فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان در خرداد سال 96

استاندار سمنان از افتتاح فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان در ۷ ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۲۱۴۷۹۸
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۰ - 25November 2016

به گزارش دفاع پرس از سمنان، محمدرضا خباز  استاندار سمنان در نشست هیئت‌امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس که با حضور اعضاء هیئت امنا در سالن اجتماعات مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان برگزار شد، اظهار داشت: یکی از اهداف احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال آن به نسل جوان است.

خباز با بیان اینکه باید تلاش شود فرهنگ ایثار و شهادت و فرهنگ دفاع مقدس درست به نسل جوان منتقل شود، افزود: در مکان‌هایی مانند مرکز فرهنگی دفاع مقدس می‌توان به‌درستی ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را نشان داد و آن را برای جوانان معرفی کرد.

وی بابیان اینکه مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان سمنان از بخش‌های متعددی تشکیل‌شده است تصریح کرد: در سال آینده تنها مرکز فرهنگی آن به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار سمنان بابیان اینکه شهدا گنجینه‌های ارزشمندی برای کشور هستند، تصریح کرد: باید فرهنگ شهدا و شهادت را برای نسل جوان به‌خوبی تبیین کرد و لذا راه‌اندازی و احداث مکان‌هایی نظیر مرکز فرهنگی دفاع مقدس در کشور می‌تواند راه و رسم شهدا را به جوانان نشان دهد.

سرهنگ پاسدار محمد حسن سلامی مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: اتمام و به بهره‌برداری رسیدن فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان نیازمند همکاری مسئولان استان است.

وی با اشاره به ساخت این مرکز فرهنگی افزود: مرکز فرهنگی دفاع مقدس  استان از سال 88 آغازشده و با گذشت 10 در حال حاضر فاز نخست این مرکز فرهنگی 80 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان با اشاره به‌ضرورت ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور گفت: احداث مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان با این هدف در استان در حال احداث است.

سلامی در این نشست خواستار همکاری بیشتر شهرداری و همچنین اداره کل مسکن و شهرسازی سمنان برای پایان ساخت فاز نخست مرکز فرهنگی دفاع مقدس سمنان شد.

سرهنگ سلامی بر ضرورت ترویج ارزش‌های انقلاب اسلامی و دفاع در کشور تأکید کرد و گفت: ترویج این فرهنگ و انتقال آن به نسل جوان وظیفه همه است.

مدیرکل حفظ آثار نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان افزود:   ساخت پارك موزه دفاع مقدس استان سمنان از سال ۱۳۸۸ در زميني به مساحت ۱۲ هكتار در سه بخش آغاز گرديده است.

اين پارك موزه شامل سردر، صحن انقلاب مزار شهيد گمنام، فرهنگسرا و موزه بوده و در بخش دوم پارك موزه، عمليات طريق‌القدس بازسازي مي‌شود و در بخش سوم نيزساخت ماكت ناوچه پيكان در ابعاد اصلي، مسجد، رستوران و هتل پيش‌بيني‌گرديده است.

وی بیان داشت: در پارك موزه دفاع مقدس استان تمامي آثار، اسناد، مدارك شهدا و رزمندگان، تجهيزات و ادوات جنگي، فيلم و كتاب‌هاي دفاع مقدس به نمايش خواهد شد.

در ادامه جلسه سرهنگ سلامی به برخی برنامه‌های اجراشده در هفته دفاع مقدس نیز اشاره کرد و گفت: تعداد 2 هزار و 344 برنامه توسط نیروی مسلح و بسیج در این هفته اجرا شد.

وی با اشاره به برنامه‌های اجراشده توسط سایر دستگاه‌های اجرایی در هفته دفاع مقدس گفت: تعداد 77 دستگاه در این هفته برنامه‌های متعددی را اجرا کردند که 9 دستگاه عملکرد عالی، 34 دستگاه عملکرد خوب داشتند.

در پایان این نشست 9 دستگاه اجرایی استان سمنان که عملکرد مناسبی در هفته دفاع مقدس داشتند، تجلیل شدند.

انتهای پیام/
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار