آیت الله صدیقی در نمازجمعه تهران:

ایران در برابر عهدشکنی آمریکا عکس‌العمل جدی نشان خواهد داد

امام جمعه موقت تهران گفت: همان‌طور که مقام معظم رهبری فرمودند نظام جمهوری اسلامی ایران در برابر عهدشکنی آمریکا عکس‌العمل جدی نشان خواهد داد.
کد خبر: ۲۱۴۸۱۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱ - 25November 2016
ایران در برابر عهدشکنی آمریکا عکس‌العمل جدی نشان خواهد دادبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع پرس، آیت الله «کاظم صدیقی» امام‌ جمعه موقت تهران در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تهران  با بیان اینکه همه برادران و خواهران پاکدامن و نمازگزاران را به تقوای الهی دعوت می‌کنم، گفت: اگر کسی پیرو هدایت الهی باشد و با هدایت دین زندگی کند، خداوند تضمین می‌کند که بدبخت و سرگردان نباشد.

وی ادامه داد: خداوند متعال یکی از اسماء قیامت را یوم‌الدین معرفی کرده است و خودش را مالک یوم‌الدین معرفی کرده و آنچه که ائمه فرموده‌اند نیز منشاء عرشی دارد و از جانب خداوند گفته شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه با تقوا به بن‌بست نمی‌خوریم، ادامه داد: اینکه مقام معظم رهبری فرمودند بسیجی بن‌بست ندارد برای تقوای بسیج است.

صدیقی با بیان اینکه حماسه عظیم اربعین پدیده‌ای الهی و تجلی عشق است، اظهار کرد: این حماسه برکاتی دارد که اولین آن این است که حرکتی خودجوش است.

وی تصریح کرد: همانگونه که اصل انقلاب نیز حرکتی خودجوش بود و امام فریاد زد و مردم را بیدار کرد و آنها در پیروزی انقلاب نقش ایفا کردند بدون اینکه برای کسانی که در این راه حضور نداشتند تهدیدی ایجاد شود و حتی برای کسانی که در این راه حضور داشتند تطمیعی وجود نداشت.

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: انقلاب اسلامی حرکت خودجوشی بود که دست خدا همراهش بود که دلها را مشتعل کرد و همه شمع سوزان شدند و یکپارچه ضداستکبار و نظام ستمشاهی قیام کردند.

صدیقی با تاکید بر اینکه محرم و صفر بخشنامه‌ای، دولتی و اداری نیست، گفت: این حرکت الهی است و مبداء غیبی دارد و دست خدا پشت عزاداران حسینی است و قشرهای مختلف در عزاداری این ماه‌ها حضور دارند.

وی با اشاره به 8 سال دفاع مقدس گفت: مردم مجبور نبودند در جنگ حضور پیدا کنند اما جوانان و پیرمردان در این عرصه حضور داشتند و این حرکتی بود که خدا دلها را به آن سمت متمایل کرده بود که بساط متجاوز را از بیخ و بن برکنند.

امام جمعه موقت تهران یکی دیگر از برکات قیام حسینی را حضور مردم در حماسه 9 دی اعلام کرد و گفت: در 9 دی دولت آن روز حساسیتی درباره فتنه نداشت؛ همان خدایی که خرمشهر را آزاد کرد و انقلاب را از آتش فتنه نجات داد در دل مردم انداخت که در این حماسه حضور پیدا کنند و حضور میلیونی و فراگیر مملکت‌شمول ایجاد شود و بساط فتنه را جمع کنند و دشمنی که امید پیدا کرده بود را ناامید کند.

صدیقی با بیان اینکه سفارت انگلیس در آن زمان فعال بود، گفت: لشکر عظیم با حضور در حماسه 9 دی آتش خطرناکی را خاموش کردند و انقلاب را بیمه کردند که امروز حرکت اربعین از این جنس است و دست غیب الهی پشتیبان این حرکت است.

وی با تاکید بر اینکه از کشورهای مختلفی از جمله پاکستان و افغانستان و کشورهای اروپایی و آفریقایی در این حماسه بزرگ شرکت می‌کنند، افزود: این حرکت، حرکت عظیم جهانی است و به گونه‌ای است که گویا استقبال از ظهور امام عصر(عج) است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه حماسه اربعین به نوعی رزمایش بود، ادامه داد: همانگونه که نیروهای مسلح مانور نظامی می‌دهند و در منطقه اعمال قدرت می‌کنند تا دوستان احساس امنیت و دشمنان از خیال باطل برحذر باشند این حماسه نیز نوعی رزمایش قدرت بود.

صدیقی با اعلام اینکه حضور در حماسه اربعین همانند حضور در جبهه جنگ و حضور در کلاس عشق است، گفت: حماسه اربعین مانند کنفرانس بین‌المللی حج است که یک ضرب‌آهنگ خاصی دارد.

وی تصریح کرد: از ملت عراق و دولت عراق و تمام مسئولانی که زمینه‌های لازم برای راهپیمایی زائران اربعین حسینی را فراهم کردند تشکر می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: نیروی انتظامی گزارشی ارائه کرده است که در آن ذکر شده 20 هزار نیرو شبانه‌روزی برای ساماندهی پاسپورتها و ویزاها فعال بودند که باید به آنها خسته‌نباشید گفت.

صدیقی با اشاره به روز نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: یکی از امتیازات این نیرو در جنگ تحمیلی این بود که به کلی نیروی دریایی عراق را نابود کرد و  افتخاری برای آنها در تاریخ ثبت شد.

وی با اشاره به هفته بسیج و با ذکر سخنانی از بنیانگذار انقلاب اسلامی گفت: امام فرمودند فتح‌الفتوح انقلاب اسلامی تربیت این جوانان است. همانگونه که اسلام برای تربیت بشر آمده است اگر بسیجیان حقیقت خودشان را پیدا کنند خودشان باید نماینده خدا بر روی زمین باشند.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: امام فرمودند من دست یکایک پیشگامان رهایی را می‌بوسم و می‌دانم اگر مسئولین نظام اسلامی از شما غافل شوند در آتش می‌سوزند.

صدیقی با بیان اینکه انتخابات اخیر آمریکا تجلی قهر خداوند بود، گفت: همانگونه که دولتمردان آمریکا اعلام کردند 7 تریلیارد خرج جنگ در عراق و افغانستان شده است، اما هیچ سودی برای آنها نداشته که بحمدلله با این اتفاقات فضا برای انقلاب ما مهیا شده است.

وی تصریح کرد: دولتمردان آمریکا اعتراف کردند 45 درصد مردم آمریکا در فقر زندگی می‌کنند و باید پولهایی که هزینه جنگ شده برای ساختن پل‌ها و خیابانها صرف می‌شده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه خود آمریکایی‌ها اعتراف می‌کنند از بدهکارترین دولتها هستند و کشورشان دچار به هم ریختگی و گرفتاری شده است، اظهار کرد: همانند شوروی سابق صدای شکسته شدن استخوانهای لیبرال‌دموکراسی امروز به گوش می‌رسد.

صدیقی با بیان اینکه آمریکا در برجام به تعهداتش کامل عمل نکرده است، ادامه داد: اخیرا تحریمهای جدیدی (داماتو) وضع کرده‌اند که خلاف برجام و نقض آن است و همانگونه که مقام معظم رهبری فرمودند نظام جمهوری اسلامی عکس‌العمل نشان خواهند داد.

وی با اشاره به شهادت برخی از زوار ایرانی در مسیر بازگشت از کربلا گفت: همانطور که آنها می‌دانستند داعش در آنجا حضور دارد اما جانشان را در کف دستشان گرفتند و به زیارت امام حسین(ع) رفتند که بنده به بازماندگان آنها هم تسلیت و هم تبریک عرض می‌کنم.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به سرکوب مردم بحرین توسط رژیم آل‌خلیفه تصریح کرد: مردم مظلوم بحرین سالیان سال است که در عزاداریهای امام حسین(ع) مورد هجوم وحشیانه آل خلیفه قرار می‌گیرند و حق رای دادن نیز ندارند و حتی عالمان بزرگ شیعیان نیز در آنجا سلب تابعیت می‌شوند.

صدیقی با بیان اینکه سازمانهای حقوق بشری و سازمان ملل در برابر این جنایت آل خلیفه سکوت کرده‌اند، ادامه داد: این سازمانها مزدوران و راه‌صاف‌کنان این ظالمان هستند.

وی با بیان اینکه مسلمانان نیجریه نیز از مظلوم‌ترین مردمان هستند، گفت: مسلمانان نیجریه و علامه بزرگ شیخ ابراهیم زکزاکی به جرم اعتقاد به حقانیت آل‌بیت پیامبر در این کشور حق زندگی کردن ندارند.

امام جمعه موقت تهران در پایان درگذشت عالم بزرگوار و فقیه بزرگ آیت‌الله موسوی اردبیلی و سلیم موذن‌زاده اردبیلی و شایانفر را تسلیت گفت.

انتهای پیام/211
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار